Buizenversterker CTA5.2 Pentode+UL/Triode +CFB en met Bias-automaat

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Ah!buis

Re: Buizenversterker CTA5.2 Pentode+UL/Triode +CFB en met Bias-automaat

Berichtdoor Ah!buis » zo 14 jul 2019, 14:54

Willy_61 schreef:Ik heb dus enkel minimaal 10nF/1600V in voorraad, maar die zou teveel van het hoog omlaag halen, ook al is de RC constante van 10n + 1k2 hetzelfde als 1n2 + 10k.
Tijdkonstante is wel hetzelfde maar is nogal een verschil 1k2 of 10k parallel aan de Raa van de trafo.
Kleinere heb ik dus niet, ik zou bij een volgende bestelling de volgende kunnen toevoegen: MKP10-1600 1,0nF Impulscondensator, 1600V, RM10 en nog een een 1,5nF van dezelfde specificaties. Zijn die daarvoor bruikbaar?
Nogal een dik ding, hoeft niet.Zoiets als deze bijv.https://www.gotron.be/componenten/passi ... 2-3kv.html
En 1kV is wel het minimum voor mij, vroeger teveel van die doorgeslagen dingen vervangen.
Anne
Eén plaatje > 1000 woorden :-)

Willy_61

Berichtdoor Willy_61 » zo 14 jul 2019, 17:22

Ah!buis schreef:
Willy_61 schreef:Ik heb dus enkel minimaal 10nF/1600V in voorraad, maar die zou teveel van het hoog omlaag halen, ook al is de RC constante van 10n + 1k2 hetzelfde als 1n2 + 10k.
Tijdkonstante is wel hetzelfde maar is nogal een verschil 1k2 of 10k parallel aan de Raa van de trafo.
idd, dat begrijp ik, had er niet bij stilgestaan
Kleinere heb ik dus niet...
Nogal een dik ding, hoeft niet.Zoiets als deze bijv.https://www.gotron.be/componenten/passi ... 2-3kv.html
En 1kV is wel het minimum voor mij, vroeger teveel van die doorgeslagen dingen vervangen.
Anne

Amai, zo'n kleine voor 3kV, dat is em. Zal ik eens bestellen, wil wel weten wat dat doet over de primaire van de ELA-100.

Willy_61

Berichtdoor Willy_61 » do 25 jul 2019, 14:52

Ik heb het nog niet getest, maar doe het zeker wel eens.
Ik heb deze versterker voor een tijdje terzijde gelegd want eender wat het resultaat is, er zal dan toch een andere print moeten ontworpen worden en ik twijfel of dat de moeite waard is.

Terwijl de bestelde C's onderweg waren ben ik begonnen aan mijn laatste versie voor CTA: de CTA 6.1 waar de printen al een weekje voor binnen waren. Je kan het volgen in het topic Mijn laatste CTA: de 6.1

Terug naar “Versterkers”