Ben blij dat er een topic is voor dit onderwerp

Wil niet voor elke vraag een topic openen.Moet nog even uitzoeken hoe het beste foto's te uploaden en ik haat die gratis upload sites.Heb dit kitje liggen zonder schema;
https://nl.aliexpress.com/item/HIFI-vac ... 4c4dAqlNhG
En heb ook een leuk houten kistje van 36 x 29 x 10 met een vak waar nog een fles wijn in ligt en wat van die witte opvulling erbij.
Omdat ik denk dat het zonder schema aan de hand van de beschikbare foto's denk dat het wel goed moet komen heb ik een ander plan.Een nieuw board duurt weer een tijdje voordat het binnen is dus wil met dit iets meer.Ben een schemabeet en wil dit ding gaan doorgronden.Wil komende dagen gaan proberen dit boardje te gaan volgen zodat ik weet wat de route is.Het zal simpel klinken maar ik wil dit helemaal snappen,wat ik nu niet doe

Voor mij is dit een uitgesproken gelegenheid te leren hoe het nou precies allemaal werkt.Dat kistje is wat oversized voor zo'n klein versterkertje maar ik heb een doel.De componenten wil ik niet op het board monteren maar op een makkelijke en voor mij overzichtelijke manier bedraden naar de onderkant wat vanaf nu de bovenkant is.Als ik het op die manier aan het werken krijg kan ik op een makkelijke manier aan het tweaken slaan.Is er een manier om de componenten op een goede manier te klemmen in plaats van te solderen?Kan ik straffeloos schakelen tussen verschillende weerstanden als ik daar een systeem voor bedenk of is het beter met potentiometers te werken waar de waardes niet meteen helder zijn maar wel te meten?Kan ik op bepaalde momenten het signaal al beluisteren met een koptelefoon in het circuit?Dus na elke stap een meet/luisterpunt maken?
Ik wil een grote buizen versterker gaan maken en zal eerst dit boardje moeten kunnen dromen voordat ik dezelfde stap zet.Goedbedoelde dingen om het makkelijker te doen zijn welkom maar mijn doel is te leren.
Leon.