Eltim Hexfet amp

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Leeuwarden

Re: Eltim Hexfet amp

Berichtdoor Leeuwarden » za 16 mar 2019, 15:09

Waar woon je eigenlijk?

Patrickpaf

Berichtdoor Patrickpaf » za 16 mar 2019, 15:09

Hier het resultaat zoals het is geworden, sommige onderdelen kon ik niet opnieuw gebruiken, en bepaalde waarden zaten niet bij de levering.
Het is niet 100% perfect maar het gaat om het resultaat, afwachten maar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Patrickpaf

Berichtdoor Patrickpaf » za 16 mar 2019, 15:13

Leeuwarden schreef:Waar woon je eigenlijk?

In Thailand, kom in de maand Mei voor een maand naar Nederland, op vakantie.

Patrickpaf

Berichtdoor Patrickpaf » za 16 mar 2019, 15:15

ds23man schreef:Zo zie je maar weer Louis, altijd je DRC in je cadpakket gebruiken. Een foutje is zo gemaakt, zeker als je wat gaat aanpassen. Kan zelf vanuit ervaring spreken, doe veel ontwerpwerk in Kicad ( t/m 4 laags, 603 smd en 0.5 pitch BGA).

Dat het uiteindelijk op dit forum terecht is gekomen heeft toch wel te maken met het stroeve email contact met je klant en het niet opsturen van missende onderdelen en ik denk ook niet dat dit met een telefoontje was opgelost.

Het niet meeleveren van een schema en missende annotatie van onderdelen op de print is nou niet bepaald handig bij een zelfbouwpakket. Persoonlijk zou ik er dan met een boog omheen lopen. Als je bang bent voor jatwerk, moet je alleen maar modules gaan leveren die in een blok hars gegoten zijn ( ook al is dat geen garantie tegen handige Harries :mrgreen: ).

Al met al zit Patrick nu met een stapel losgesoldeerde onderdelen en nog wat missende dingen. Het zou je sieren door nieuwe module(s) met de missende onderdelen op te sturen.

En vergeet 1 ding niet: vertrouwen komt te voet en gaat ter paard.

Heb je PB gelezen, bedankt voor de moeite :goeie:

Patrickpaf

Berichtdoor Patrickpaf » za 16 mar 2019, 15:49

Bertje schreef:Algemeen:...Fouten maken doen we helaas allemaal, de manier waarop zo'n fout wordt opgelost voor een klant is wel essentieel natuurlijk. Eerst maar 's de negatieve emotie wegnemen, dus de klant repareren. Op die manier werkt het. Dat zie je bij al die consumenten programma's terug. Dus door het stof en verlies nemen deze keer...

Specifiek:
Zou het misschien kunnen zijn dat er componenten gesneuveld zijn door het ontbreken van dat printspoortje...bijvoorbeeld? Dan ben je nog wel even bezig ben ik bang. Het modulaire concept spreekt me eigenlijk wel aan, maar is misschien toch wat te ingewikkeld om voor een goedwillende leek na te bouwen. Teveel keuzes...

Sorry voor jou Bertje, ik voel me, en ben geen leek, indien je wat mocht insinueren.

Shadow

Berichtdoor Shadow » za 16 mar 2019, 15:54

Dat doet ie niet, lees het nog maar eens :wink:

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » za 16 mar 2019, 16:00

Lees daar toch geen insinuaties in hoor Patrick. Is m.i. meer in zijn algemeenheid bedoeld. Op zich zou een elektronica leek die handig is met soldeerbout, een project als dit goed moeten kunnen volbrengen.

{Edit]
Joram was mij al voor ;)
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 16 mar 2019, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter de Jong

Bertje
Ook commercieel actief

Berichtdoor Bertje » za 16 mar 2019, 17:23

Klopt, is niet persoonlijk bedoeld. Ik ken je verder niet en weet niet wat je skills zijn, dus daarop beoordelen wordt dan lastig ;-). Én ik heb je van CO forum naar dit mooie forum getipt :-)
Alles over car audio: www.12vhifi.nl
Hybrid Audio Technologies: www.hybrid-audio.nl

Patrickpaf

Berichtdoor Patrickpaf » zo 17 mar 2019, 1:53

Bertje schreef:Klopt, is niet persoonlijk bedoeld. Ik ken je verder niet en weet niet wat je skills zijn, dus daarop beoordelen wordt dan lastig ;-). Én ik heb je van CO forum naar dit mooie forum getipt :-)

Fijn dat je gereageerd hebt, zal m'n opmerking naar jou hierover intrekken, met excuus hiervoor, het lijkt allemaal toch nog goed te komen, maar daarover later meer.

Patrickpaf

Berichtdoor Patrickpaf » zo 17 mar 2019, 3:09

Beste mensen,

Deze story heeft inmiddels een positieve wending gekregen, via een email namelijk, heeft Eltim het boetekleed aangetrokken, met de opmerking dat toch het een en ander duidelijk op zijn website is vermeld maar als tegemoetkoming 2 compleet bestückt VS-20 printen GRATIS wil toezenden.
Met alles wat er in de afgelopen 2 weken is gezegd over en weer moet ik toch erkennen dat Eltim dit op een positieve manier wilt oplossen.

Ben dan ook van mening dat om die reden Eltim toch een gouden douche verdient, niet dan?

Ik denk dat het verstandig is om deze reden het voorlopig maar te laten wat het is, en de ontvangst van deze printen eerst even af te wachten.

Moet ook vermelden dat dit toch vooral door de hulp van jullie tot stand is gekomen, waarvoor nogmaals mijn dank, anders had het wellicht in de door 'ds23man' gesuggereerde kliko terecht gekomen, o ja en niet in de laatste plaats door Bertje, ere wie ere toekomt.

Ook heeft Eltim mij gevraagd om de foto met daarom de links en rechts uitgevoerde VS-20 te tonen, waarin duidelijk is vermeld hoe het moet, aan dat verzoek wil ik graag voldoen.

Hoe dan ook, het wordt vervolgt.

Bertje
Ook commercieel actief

Berichtdoor Bertje » zo 17 mar 2019, 8:57

Patrickpaf schreef:Ben dan ook van mening dat om die reden Eltim toch een gouden douche verdient, niet dan?

Dan eerder een gouden kraan óf een warme douche.. :lol:
Denk dat dit de enige juiste oplossing is eigenlijk, met de 2 nieuwe prints moet het toch redelijk probleemloos gaan werken. Succes met de bouw verder!

Patrickpaf

Berichtdoor Patrickpaf » zo 17 mar 2019, 9:44

Bertje schreef:
Patrickpaf schreef:Ben dan ook van mening dat om die reden Eltim toch een gouden douche verdient, niet dan?

Dan eerder een gouden kraan óf een warme douche.. :lol:
Denk dat dit de enige juiste oplossing is eigenlijk, met de 2 nieuwe prints moet het toch redelijk probleemloos gaan werken. Succes met de bouw verder!

Ja zo is de uitspraak, die gouden douche kwam alleen voor bij Prins de Lignac.
In ieder geval bedankt. :lol:

Patrickpaf

Berichtdoor Patrickpaf » zo 17 mar 2019, 13:11

Bertje schreef:Klopt, is niet persoonlijk bedoeld. Ik ken je verder niet en weet niet wat je skills zijn, dus daarop beoordelen wordt dan lastig ;-). Én ik heb je van CO forum naar dit mooie forum getipt :-)

O dat zie ik nu pas, circuits online!!
Man, man, man, wat lomp van mij.
Sorry dat ik dat niet eerder heb gezien.
Uiteindelijk door jou is deze hele sessie op gang gebracht!! ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » zo 17 mar 2019, 13:21

En je hebt nog een PB van mij niet gezien...
Fusion Filterdesign

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 17 mar 2019, 13:31

ds23man schreef:En je hebt nog een PB van mij niet gezien...

Ja schande, ons gouden paard nota bene! Of was het nou het warme? :think: :rofl:

Mooi dat het opgelost is Patrick :rock: Benieuwd naar het vervolg van de bouw... :sure:
Peter de Jong

audiy

Berichtdoor audiy » zo 17 mar 2019, 14:44

Gelukkig is dit 'petit drame' netjes opgelost door Louis Timmer en had ook niets anders van hem verwacht. Hoop dat Patrick snel de printen ontvangt en kan beginnen met de laatste fase van het bouwproject. Haast is hier niet geboden want alles nog een keer goed controleren betaalt zich vaak uit. Vooral het checken van de Transistoren en Mosfets of deze geen sluiting met het koellichaam maken is aan te raden. Vooral sluiting van de metalen achterkant van de BDP typen die doorlopen in het bevestigingsgat met de bijgeleverde metalen bevestigingsschroefjes, ondanks gebruik van de bekende kunststof rivetten, is altijd mogelijk. Dan komt het spannende moment om de spanning erop te zetten met weerstanden met lage waarden in serie met de voedingslijnen om beschadiging door hoge stromen te voorkomen. Daarna afregelen van de ruststroom en 0 spanning op de uitgang en de versterker kan na ruim 300 uur inspelen zijn sublieme kwaliteit volledig laten horen.
Uiteraard zijn er mogelijkheden om de kwaliteit van deze versterker verder te verhogen met tweaks. Heb al heel wat tweaks toegepast die de versterker steeds beter heeft doen klinken.

Bertje
Ook commercieel actief

Berichtdoor Bertje » zo 17 mar 2019, 14:56

Patrickpaf schreef:

Uiteindelijk door jou is deze hele sessie op gang gebracht!! ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)

Mmmmmm zou (niet) begrijpend lezen misschien de oorzaak zijn...(grapje.. :rofl: )

Patrickpaf

Berichtdoor Patrickpaf » zo 17 mar 2019, 15:16

Bertje schreef:
Patrickpaf schreef:

Mmmmmm zou (niet) begrijpend lezen misschien de oorzaak zijn...(grapje.. :rofl: )

Jij mag nu alles zeggen!! :oops: Ik ga me nu in een hoekje zitten schamen.

Patrickpaf

Berichtdoor Patrickpaf » zo 17 mar 2019, 15:24

audiy schreef:Gelukkig is dit 'petit drame' netjes opgelost door Louis Timmer en had ook niets anders van hem verwacht. Hoop dat Patrick snel de printen ontvangt en kan beginnen met de laatste fase van het bouwproject. Haast is hier niet geboden want alles nog een keer goed controleren betaalt zich vaak uit. Vooral het checken van de Transistoren en Mosfets of deze geen sluiting met het koellichaam maken is aan te raden. Vooral sluiting van de metalen achterkant van de BDP typen die doorlopen in het bevestigingsgat met de bijgeleverde metalen bevestigingsschroefjes, ondanks gebruik van de bekende kunststof rivetten, is altijd mogelijk. Dan komt het spannende moment om de spanning erop te zetten met weerstanden met lage waarden in serie met de voedingslijnen om beschadiging door hoge stromen te voorkomen. Daarna afregelen van de ruststroom en 0 spanning op de uitgang en de versterker kan na ruim 300 uur inspelen zijn sublieme kwaliteit volledig laten horen.
Uiteraard zijn er mogelijkheden om de kwaliteit van deze versterker verder te verhogen met tweaks. Heb al heel wat tweaks toegepast die de versterker steeds beter heeft doen klinken.

kijk eens aan, toch nog een mede gebruiker die reageert, welkom.

Da's een hele goede raad, om toch ook nog eens te kijken naar die BDP typen betreft de bevestiging, maar had reeds met een ohmmeter de isolatie gecontroleerd, hoewel die BDE-typen zijn op de versie 4, smd typen, dus er is geen bevestigingsgat.
Wel op de CS-80, met het extra koelplaatje en de tor voor de ruststroom-instelling, maar ook daar heb ik de isolatie reeds gecontroleerd.
ook het verwisselen van de P en N fets behoeft extra zorg...allemaal reeds gedaan. Afwachten maar.

meanman64

Berichtdoor meanman64 » zo 17 mar 2019, 16:18

Patrick , heb jij al gehoord van een bulb tester ?
Zie foto

Patrickpaf

Berichtdoor Patrickpaf » zo 17 mar 2019, 16:32

meanman64 schreef:Patrick , heb jij al gehoord van een bulb tester ?
Zie foto

Jazeker, dat zijn testers om bubbels mee te testen.
Vergelijkbaar met een zekeringen tester uit een Juli/Augustus nummer van Elektuur. :yeah:

Shadow

Berichtdoor Shadow » zo 17 mar 2019, 16:55

Ja dat gebruiken wij om storing te zoeken aan verlichtingsgroepen op hele oude fabrieken waar je zo maar een berg lasdozen kan hebben die niet op tekening staan, lampen van de groep afkoppelen, draden isoleren en lamp in serie, zo lang de lamp brand moet je verder zoeken :rofl:

meanman64

Berichtdoor meanman64 » zo 17 mar 2019, 17:30

Zorgt er wel voor dat je versterker niet verder stuk gaat of begint te roken doordat deze door een defect enorm veel stroom (ampère) trekt bijvoorbeeld .
Heeft me bij reparaties al dikwijls zijn nut bewezen .

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » zo 17 mar 2019, 17:37

meanman64 schreef:Zorgt er wel voor dat je versterker niet verder stuk gaat of begint te roken doordat deze door een defect enorm veel stroom (ampère) trekt bijvoorbeeld .
Heeft me bij reparaties al dikwijls zijn nut bewezen .

Ah, ik snappum:

Quote meanman1964:

"If you wish I can provide you a kind of review regarding the amp modules from Eltim.A friend of mine has test one but it's in dutch "

https://www.diyaudio.com/forums/solid-s ... ost4462275

:goeie:
Peter de Jong

meanman64

Berichtdoor meanman64 » zo 17 mar 2019, 18:25

Hier een review

meanman64
Re: Eltim versterkermodules
Berichtma 22 jun 2015 16:56

Hier een ervaring van een audio vriend welke de Eltim CS 40 HRQ getest heeft.Ik moet er wel bij zeggen hij is zeer kritisch wat geluid betreft
Hoe klonk de Eltim? Goed - heel goed zelfs. Hij zette een prachtig diep en breed beeld neer met een natuurlijke plaatsing (geen uitgeknipte boordkarton figuren) van de muzikanten. Het laag, midden en hoog was helemaal in balans. Een ding viel me een beetje tegen. Ik miste wat transparantie/resolutie.

Terug naar “Versterkers”