ray5150 schreef:Hoe zit Joram eigenlijk nog in gebruikte koelblokken ?
Ik heb vooral veel nieuwe momenteel

Die ik in Alphen ook bij had zeg maar

Moderator: Beheerdersteam
ray5150 schreef:Hoe zit Joram eigenlijk nog in gebruikte koelblokken ?
Jan Geert schreef:ik denk dat Ray en ik elkaar nog wel gaan tegenkomen bij Twenthe Radio?
Pjotr schreef:Valt wel mee Anne. Ik schreef ook "in principe gebaseerd op..." Het wordt geen kopieDe fets in de Sony waren sowieso de aller eerste vermogensfets en erg kwetsbaar. De SOA er van was echt veel te krap voor die versterker! En bij wat moeilijker speakers en/of zwaar uitsturen, ging dat snel roken. Tegenwoordig hebben we vermogens fets die wel tegen een flink stootje kunnen.
Shadow schreef:ray5150 schreef:Hoe zit Joram eigenlijk nog in gebruikte koelblokken ?
Ik heb vooral veel nieuwe momenteel![]()
Die ik in Alphen ook bij had zeg maar
ray5150 schreef:..........
interessant, ik zal die manual eens downloaden, ben je eigenlijk voornemens om met "gewone" vermogens-transistoren of (mos)fet's in de eindtrap te gaan werken ?
ray5150 schreef:...ben je eigenlijk voornemens om met "gewone" vermogens-transistoren of (mos)fet's in de eindtrap te gaan werken ?
Pjotr schreef:Yep, wordt zoveel mogelijk regulier spul: IRFP240/9240 en D44H11/D45H11voor de uitgang. Hoelang de IRFP's nog courant blijven weet ik niet. IR zelf is er mee gestopt en ze worden nu gemaakt bij Siliconix, wat dan weer een onderdeel is van Vishay tegenwoordig. Tja, wordt gemaakt zolang er voldoende industriële vraag naar is. D44H11/D45H11 worden al sinds heugenis gemaakt, die vergaan nooit
Pjotr schreef:Ja, kun je wel gebruiken Jan. Alleen komt er dan niet meer dan een 100W uit. Iets meer dan wat je in Alphen hoorde. Voor huiskamer gebruik wel genoeg lijkt mij.
Pjotr schreef:Klopt. Dan zou ik eerder 2 kanalen op 1 trafo zetten. Dat scheelt dan flink in ruimte en gewicht! Echt welDat is nou weer het leuke van zelfbouw, ieder mag het bouwen naar eigen inzicht. Wel binnen zekere grenzen maar die zijn vrij ruim.
Pjotr schreef:Heb je dat niet als een alternatieve reparatie voor de Sony van het wep geplukt?![]()
Is dat voor spreiding van de warmte of om de hfe groot te houden? Veel hebben die BJT's niet te verduren,max spanning ~Vzener en zo'n 2A.Meeste gaat in de fet zitten.Ik gebruik overigens wel het dubbele aantal BJT's (2 per fet).
Gebruikers op dit forum: CCBot en 0 gasten