Geintegreerde CA versterker (Lock Down)

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

peterl

Re: Geintegreerde CA versterker (Long Term)

Berichtdoor peterl » za 24 okt 2020, 20:28

Dat ziet er strak uit zo!

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » zo 25 okt 2020, 0:20

Dank u, ben er ook erg tevreden over. Heb de uiteindelijke layout van de voorkant een paar keer moeten aanpassen, was een goede zet om ‘m eerst te printen op papier voor inzicht. Het is niet echt gratis dus dan moet het bij voorkeur in 1x goed.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » wo 28 okt 2020, 13:18

Zoals gezegd heb ik 2 printjes laten maken (om te proberen) voor de weergave van de ingangselectie. 1 met tekst in silk, en 1 met tekst in koper. Silk valt ook zonder verlichting al teveel op, licht komt er te fel door, heb voor de kopervariant gekozen.

IMG_1737.JPG

De afzonderlijke printjes uitgezaagd:

IMG_1731.JPG

Deze zijn vervolgens in de uitgefreesde uitsparing gelijmd:

IMG_1732.JPG

Dan, de printjes met led's erop schroeven. Het front is 5mm dik, met M3 draad getapt op de plekken waar de print tegen het front komt - geen schroeven zichtbaar aan de voorkant- . De gefreesde uitsparing is 3mm diep, de 1.6mm dikke print met led's past precies achter de printjes :

IMG_1733.JPG

VU meters en hoofdtelefoonversterker kunnen er nu ook in:

IMG_1734.JPG

Zodat de voorkant er zo uit komt te zien (en ook hoe compact het geheel wordt):

IMG_1735.JPG

IMG_1736.JPG

Voor- en achterkant kunnen op de kast, zal daar de volgende keer wat meer van laten zien. Ik ga nu beginnen met inbouwen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 28 okt 2020, 13:26

GAAAAF! :goeie:
Passed over: Pass Aleph 5
Kleine subjes bouwen (2xSDX12) met mfb
Nog een mooie monitor voor daar bovenop met de JA-8008 en T035

OpaBert

Berichtdoor OpaBert » wo 28 okt 2020, 13:27

Barry2001 schreef:De plaatjes zijn binnen gekomen. Dit is de achter- en voorkant, buitenzijde:
13.JPG

Achter- en voorkant binnenzijde:
12.JPG

Kunnen nu zachtjes aan gaan beginnen met opbouwen 8)

Potverdikkie Ziet er weer mooi uit ! O:) Ben eigenlijk niet anders gewend van je :D
shit draadje vergeten :oops:

MechanicalAnimal

Berichtdoor MechanicalAnimal » wo 28 okt 2020, 13:48

Wapperrrrrrrrrrrrrsssss :goeie: :rock: :yeah:

:goedzo:
“I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that won’t work” - Thomas Edison

democles

Berichtdoor democles » wo 28 okt 2020, 14:33

Ziet er mooi uit!

rjmulder

Berichtdoor rjmulder » wo 28 okt 2020, 20:21

Ziet er weer goed uit.
Robert Jan

peterl

Berichtdoor peterl » wo 28 okt 2020, 21:03

Dat ziet er gelikt uit, mooi afgewerkt. :shock: :goedzo:

dre

Berichtdoor dre » wo 28 okt 2020, 21:22

Zeer overdreven! :lol:
Потому что это возможно!

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » wo 28 okt 2020, 22:03

dre schreef:Zeer overdreven! :lol:
Ja, goed hè :D
Lijkt wel een kubus te worden, kan veel in.
Anne
♫ Liever gaar in de kist dan weer een schokje gemist ♪

MechanicalAnimal

Berichtdoor MechanicalAnimal » do 29 okt 2020, 8:19

échte voltmeters zien er zoveel beter uit als die digitale neppers van bijv NAD.

Het ziet er geinig uit, maar een paartje échte naalden heen en weer zien gaan is toch wel "je van het" hoor.

NAD M10.jpg
“I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that won’t work” - Thomas Edison

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » do 29 okt 2020, 10:03

Dank allemaal!

@Maarten: 200% mee eens, heb er ook zeker wel wat mee. Heb inmiddels een aardige verzameling, misschien al gezien, heb er hier wat getest op het schakelingetje dat ik nu gebruik. Heb nog een idee dus om een gecalibreerde versie te maken met een Arduino, referentiesignaal en dan volgens een tabel de meter laten uitslaan. Maar ik heb meer ideeen dan tijd :mrgreen: dus die komt niet in deze versterker anders komt íe nooit af.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » do 29 okt 2020, 10:43

Heb je niks beters te doen? :lol: Een gekalibreerde meter heeft alleen nut als je ook daadwerkelijk wat gaat doen met die gekalibreerde waarden. En voor de spanning naar je speakers zie ik dat nog niet zo. Wat je uiteindelijk meet is een afgeleide van de uitgangsspanning, geen vermogen. En dan, welke variatie kies je? VU, Peak, Peak-Hold, welke tijdconstanten enz.
How much wood could a woodchuck chuck
if a woodchuck could chuck wood

peterl

Berichtdoor peterl » do 29 okt 2020, 10:46

Wat me wel opviel is dat de vu meters wat verder naar achteren geplaatst is, kon dat niet strak met de voorzijde van het paneel gemonteerd worden? er is nu zo'n gat van de dikte van de plaat.

MechanicalAnimal

Berichtdoor MechanicalAnimal » do 29 okt 2020, 11:36

Barry2001 schreef:
@Maarten: 200% mee eens, heb er ook zeker wel wat mee. Heb inmiddels een aardige verzameling, misschien al gezien, heb er hier wat getest op het schakelingetje dat ik nu gebruik. Heb nog een idee dus om een gecalibreerde versie te maken met een Arduino, referentiesignaal en dan volgens een tabel de meter laten uitslaan. Maar ik heb meer ideeen dan tijd :mrgreen: dus die komt niet in deze versterker anders komt íe nooit af.

leuk te zien, die ronde meters zijn ook héél erg leuk. :goeie:

Iets meer retro, dus komen in een ander ontwerp allicht beter tot hun recht.

ik heb ook zo'n backlog aan projecten, zowel daadwerkelijk op de werkbank als in mijn hoofd, verschrikkelijk.

Ze zouden eigenlijk dat hele 5 dagen werken en 2 dagen weekend maar eens moeten omdraaien :lol:

OpaBert

Berichtdoor OpaBert » do 29 okt 2020, 11:57

peterl schreef:Wat me wel opviel is dat de vu meters wat verder naar achteren geplaatst is, kon dat niet strak met de voorzijde van het paneel gemonteerd worden? er is nu zo'n gat van de dikte van de plaat.

Dat frontpaneel is dikker Vroeger zat dat achter een ijzerplaatje van hooguit 1 mm
Dan moet hij 2-3 mm aan de achterkant weg gefreesd krijgen of weer een nieuwe frontplaat laten maken :-k
shit draadje vergeten :oops:

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » do 29 okt 2020, 12:10

Barry2001 schreef:
Pjotr schreef:Heb je niks beters te doen? :lol: Een gekalibreerde meter heeft alleen nut als je ook daadwerkelijk wat gaat doen met die gekalibreerde waarden. En voor de spanning naar je speakers zie ik dat nog niet zo. Wat je uiteindelijk meet is een afgeleide van de uitgangsspanning, geen vermogen. En dan, welke variatie kies je? VU, Peak, Peak-Hold, welke tijdconstanten enz.

Een afgeleide van de spanning kun je omzetten naar vermogen. Dit is niet helemaal eerlijk omdat je uitgaat van een belasting van bv 8 Ohm, die je speakers niet helemaal zijn. De variant die je wil weergeven zou je kunnen kiesbaar kunnen maken, maar je moet dan ook de keuze maken wat het doel is, wil je een meetinstrument maken (zoals bv op een cassettedeck vroegah waar je het opname niveau in stelt) of wil je iets indicatiefs doen.

peterl schreef:Wat me wel opviel is dat de vu meters wat verder naar achteren geplaatst is, kon dat niet strak met de voorzijde van het paneel gemonteerd worden? er is nu zo'n gat van de dikte van de plaat.

Nee heb ik bewust gedaan, denk dat het op de foto ook wat extremer lijkt dan het is. De VU meters hebben een opstaande rand op het doorzichtig kunststof die in de uitsparing valt. Ik vond het ook niet mooi het helemaal gelijk te laten lopen met het front terwijl de printjes met led's erachter dat niet doen, die uitsparingen zijn nu gelijk.

peterl

Berichtdoor peterl » do 29 okt 2020, 12:30

Juist, ik dacht dat de vu meters veel dieper lagen maar dat is dan waarschijnlijk gezichtsbedrog :lol:
En dan is het zeker mooier als alles gelijk staat. :goedzo:

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » do 29 okt 2020, 12:31

MechanicalAnimal schreef:
Barry2001 schreef:

leuk te zien, die ronde meters zijn ook héél erg leuk. :goeie:

Iets meer retro, dus komen in een ander ontwerp allicht beter tot hun recht.

ik heb ook zo'n backlog aan projecten, zowel daadwerkelijk op de werkbank als in mijn hoofd, verschrikkelijk.

Ze zouden eigenlijk dat hele 5 dagen werken en 2 dagen weekend maar eens moeten omdraaien :lol:

Ik heb die ronde wel in buizenbakjes gebruikt idd, niet als VU maar als kathodestroommeter.

EL84 008.jpg

Achja, tis maar net wat iemand zelf mooi vindt, maar heel veel aanbod is er niet. Als je probeert mooie grote wappers te vinden zoals ze bv door Denon of McIntosh zijn gebruikt, kom je gewoon niet aan. Of ik zoek niet goed :mrgreen:

Vwb het werken, ik weet niet hoeveel je werkt, sinds kort ben ik naar 32 uur/w gegaan. Kan maar 1 ding zeggen, dat had ik veel eerder moeten doen :D Weekenden is toch vaak wel wat dingen op het sociale vlak, we gaan er nog wel eens opuit, dit is 1 dag door de week voor mijzelf. Love it.

MechanicalAnimal

Berichtdoor MechanicalAnimal » do 29 okt 2020, 12:39

Barry2001 schreef:Ik heb die ronde wel in buizenbakjes gebruikt idd, niet als VU maar als kathodestroommeter.

EL84 008.jpg

Achja, tis maar net wat iemand zelf mooi vindt, maar heel veel aanbod is er niet. Als je probeert mooie grote wappers te vinden zoals ze bv door Denon of McIntosh zijn gebruikt, kom je gewoon niet aan. Of ik zoek niet goed :mrgreen:

Vwb het werken, ik weet niet hoeveel je werkt, sinds kort ben ik naar 32 uur/w gegaan. Kan maar 1 ding zeggen, dat had ik veel eerder moeten doen :D Weekenden is toch vaak wel wat dingen op het sociale vlak, we gaan er nog wel eens op uit, dit is 1 dag door de week voor mijzelf. Love it.

zo'n ronde ja, maakt niet uit waarvoor, als die maar wappert :lol:

gewoon 36 uur...maar 32 is nog te veel.......zo'n Staatsloterij-pensioen.....dan hebben we het tenminste ergens over :rofl:

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » do 29 okt 2020, 13:14

Barry2001 schreef:Een afgeleide van de spanning kun je omzetten naar vermogen. Dit is niet helemaal eerlijk omdat je uitgaat van een belasting van bv 8 Ohm, die je speakers niet helemaal zijn. De variant die je wil weergeven zou je kunnen kiesbaar kunnen maken, maar je moet dan ook de keuze maken wat het doel is, wil je een meetinstrument maken (zoals bv op een cassettedeck vroegah waar je het opname niveau in stelt) of wil je iets indicatiefs doen.

Maakt niet echt uit met deze meters. De schaal geeft procenten aan van het max signaal. Dus dan klopt het altijd voor iedere impedantie. Tenzij de versterker clipt. Maar dat is niet de bedoeling. Mede gezien het dynamisch karakter van de muziek en snelheid van de meter enz., is het al heel wat als de meters de orde van grootte redelijk goed aangeven.
How much wood could a woodchuck chuck
if a woodchuck could chuck wood

peterl

Berichtdoor peterl » do 29 okt 2020, 14:29

Vwb het werken, ik weet niet hoeveel je werkt, sinds kort ben ik naar 32 uur/w gegaan. Kan maar 1 ding zeggen, dat had ik veel eerder moeten doen :D Weekenden is toch vaak wel wat dingen op het sociale vlak, we gaan er nog wel eens opuit, dit is 1 dag door de week voor mijzelf. Love it.

Nu al, dat is vroeg(als in naar je leeftijd kijk), maar ben wel jaloers.
Ik ga aankomend schooljaar naar 32 uur dan vind ik het prima en dan na 65,5 er uit, maar dat duurt nog een paar jaartjes. :lol:
Mooie Honda :goedzo: ik heb een heel oude Datsun cabrio.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » do 29 okt 2020, 20:17

Ach, die uren, ik heb het laten uitrekenen, komt simpelweg neer op salaris (ben in loondienst) naar rato wat ik zelf ook had kunnen bedenken. Zelfde geldt voor pensioenopbouw. Ik hoef er geen boterham minder om te eten, en het is een stuk investering om wat meer leuke dingen te kunnen doen, alhoewel ik geen hekel aan m'n werk heb. Heb lang zat hard gewerkt, er is meer :yeah:
Die Honda, ik moest ff denken, dat is van een heel oude website waar ik eens wat plaatjes op geplempt heb :lol: zal 'm eens weghalen, wat daar staat heb ik allemaal al lang niet meer. Die Honda was trouwens wel een fijn ding, echt nooit wat mee, VS import met allerlei extra's. Echt sportief was 'ie niet ofzo, maar wel lekker om op de zondagmiddag met het dakje eraf wat te toeren.

peterl

Berichtdoor peterl » do 29 okt 2020, 20:32

Ik mag maar 5 jaar 32 uur p/w werken daarna vervalt het voordeel, pensioen maak idd niets uit.
Hondatje was nu wel wat geld waard geweest :wink:
Dit is wat ik er nog bij heb.
https://oude-buizenradio.jouwweb.nl/datsun-fairlady

Terug naar “Versterkers”