- Ingangsselectie met een (motor) potmeter. Hier heb ik al een keer iets voor bedacht en in gebruik in de GU50PP versterker, printen heb ik nog liggen, kan ik zo weer gebruiken. Zit ook een H-brugje in voor de motor vd potmeter, kan ook zo een afstandbediening aan dus.
- Een phono ingang (uiteraard!). Ik gebruik nu in de woonkamer iets (opamp) dat door een collega ontworpen is, klinkt erg goed. Ding zit in een apart kastje, kan een optie zijn (samen met een eigen symmetrische voeding) dit simpelweg hier bij in te bouwen. Of iets nieuws, ga ik nog over nadenken, geen buisjes dit keer in elk geval.
- Een ingang met een dac, welke weet ik op dit moment nog niet.
- Een aparte goede 5V voeding uitgang voor bv een streamer zoals Squeezebox.
- De kast, eigenlijk had ik dit idee ooit al voor ogen toen ik dit apparaat kocht, ga ik ervoor op offeren:
De kast is fors, lxbxh 40x30x15cm, ruim genoeg om er alles in kwijt te kunnen wat ik wil. De kast is opgebouwd zoals ik zelf ook graag een versterker opbouw, een frame waarin de elektronica zit opgebouwd, met losse kappen onder en boven zodat je over altijd goed bij kunt door eenvoudig weg de kappen te demonteren. Verschillende elementen zou ik opnieuw kunnen gebruiken, zoals de aan-uitschakelaar. Frontje is gewoon een plaatje alu, hier kan ik een nieuw plaatje voor maken zodat er alleen gaten in hoeven te komen voor zaken die nodig zijn. De kappen en frame zijn in goede conditie, beetje schuren en spuiten en die zijn weer retestrak. Overigens ziet de elektronica in de kast er ook erg netjes uit.
En dan de wappers natuurlijk, eigenlijk te mooi om ze niet te gebruiken. Ze zijn huge, 12,5cm in doorsnede
Ik zie er trouwens geen verlichting in zitten. Misschien is dit wel mogelijk, of zit het er wel in en is het lampje kapot, wie zal het zeggen. Meters moeten toch een keer uitelkaar om andere schaalverdeling aan te brengen. Het zijn dubbele meters, met een dubbele naald. Aparte gevallen, ook dedicated voor Leader (merk apparaat) gemaakt. Voelen lekker degelijk aan in elk geval. Ik weet nog niet of ik zover ga dat de meters ook daadwerkelijk geijkt zullen gaan worden, zou wel gaaf zijn om bv werkelijke Watt's / dB's weer te geven. Dit zou ik bv met een Arduino kunnen laten uitrekenen... ga ik ook nog over nadenken. Ook weer food for thought dus
Die dubbele naald in de meter bracht me op een idee, om de versterker dubbel 2x2 uit te voeren, bv om te kunnen bi-ampen. De kast is er groot genoeg voor, heb printen en componenten liggen....
Zoals in de titel staat, het is longterm, heb wat andere projecten lopen die eerst af moeten. Alvast deze aantekeningen om te zorgen dat het in het hoofd een beetje vorm krijgt.
Wordt vervolgd!
