Allez, eens proberen of ik kan posten.
Om te beginnen : ik ben me bewust dat dit geen eenvoudig project is. Misschien bestaan er wel eenvoudiger. Maar ik heb er eigenlijk alle vertrouwen in, anders gezegd, ik heb vertrouwen in Dick zijn kunsten. De frase "bezint eer ge begint" heb ik trouwens altijd wat eigenaardig gevonden : als je niet weet waarvoor je staat, kan je daar immers onmogelijk van inschatten wat er allemaal gebeuren (en mislopen) kan. Maar ik ken mezelf, ik ben behoorlijk handig. Als ik de kleppen van een moderne v-twin met bovenliggende nokkenassen gesteld krijg en de carbs gesynchroniseerd krijg (een KTM 950 Adventure voor de kenners), dan zal ik die soldeerbout ook wel machtig worden.
Dat gezegd zijnde, ik weet héél goed waar mijn grootste zwakke punt schuilt : in inzicht. Ik heb totààl geen idee wat er in zo'n circuit eigenlijk gebeurt. En géén idee welke impact elke component heeft. En géén idee wat al die specs willen zeggen.
Een voorbeeldje : TriodeDick (TD) heeft in zijn voedingsschema weerstanden van 1K gezet, vlak voor C5 en C6. Maar in zijn uitgebreide tekst-met-foto's heeft hij het plots over een 3K3 ! Waarom plots die wijziging? En wat was er eerst? Het schema of die foto's? Of kan alleen TD daarop antwoorden?
Nog een voorbeeldje : C5 en C6 zijn 68µF 385V. De leverancier van de onderdelen , AE Europe, heeft enkel 68µF 500V in zijn aanbod. Ik kan niet inschatten of dat OK is. Jullie wel?
Nog een voorbeeldje : de Alps potmeter bestaat in een versie van 10K, 50K en 100K . TD raadt 50K of 100K aan. AE kan die leveren. Maar waarin zit hem het verschil en hoe uit zich dit auditief?
Nog 1tje : waarin schuilt het verschil tussen een Auricap en een Jupiter Beeswax? Technisch? Auditief?
Het zou fijn zijn indien jullie mij in deze fase van dit project zekerheid kunnen verschaffen over de correctheid van de te bestellen componenten.
Vraagje : ik moet sowieso een soldeerbout kopen. Welke koop ik best? Idem voor multimeter, ik heb een eenvoudige (zelf instellen weerstand of spanning of zo. Voldoet dat?
Qua foto's : no problem. Voor het moment kan ik enkel foto's van een leeg werkblad nemen.