Zal ook maar mijn duit in het zakje doen.
Voorversterkertje met een ECC99 in SRPP.
Schema naar de MCM mod 2C van Menno VDV.
Meer uitleg
hier te vinden.
Vervorming zou prima zijn, al is mijn voedingsspanning net iets lager (160 ipv 200V) waardoor mijn werkpunt lager ligt in de scharen en dus meer vervorming zal geven.
Komt mede doordat er een weerstand in PI filter in de voeding zit waar al snel een 30V over valt.
Moet nog even meten hoe dat uitpakt. Klinkt in elk geval voortreffelijk, al is de versterking van 11x toch wat veel.
Ik moet 'em niet ver opendraaien (pot op 9u is voldoende) om meer dan voldoende power uit m'n eindversterker te krijgen..
Geen ruis noch brom te horen wat mij uitzonderlijk bevalt !
Meeste componenten had ik nog liggen van vroegere brouwsels. Enkel de buisjes heb ik nieuw moeten kopen

Toch fijn dat ik voor die 30€ dan toch nog een leuke voorversterker heb kunnen ineensteken.
Zou 'em wel graag proper afwerken. Deze keer geen buizen bovenaan het chassis maar een strakke behuizing van Modushop met buizen binnenin.
Met wat passen en meten (en een andere koelplaat zonder ventilator voor de gloeivoeding - die zwarte die op de achtergrond ligt) moet alles in een 230x280 kunnen fitten.
MK3_1850.jpg
MCML05-MOD-2C klein.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.