Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Walt

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Berichtdoor Walt » wo 13 jan 2021, 21:47

Hopelijk komt dit nog tot een goed einde!

toetertje

Berichtdoor toetertje » wo 13 jan 2021, 21:51

Ze staan nu even op een tussenplek. Precies tussen het audiomeubel en marktplaats.
Heb even mijn oude liefde terug gezet, en de komende luistersessies gaan uitsluitsel geven. :-k :-({|= \:D/

koenjer

Berichtdoor koenjer » do 14 jan 2021, 15:28

toetertje schreef:Ze staan nu even op een tussenplek. Precies tussen het audiomeubel en marktplaats.
Heb even mijn oude liefde terug gezet, en de komende luistersessies gaan uitsluitsel geven. :-k :-({|= \:D/

Ben benieuwd naar jou voorkeur.

Bij mij heeft de NCORE weer het podium verlaten. Ik kan niet de vinger erop leggen waarom.
Ding doet niks verkeerd, tonaal, beeld, enz dat is allemaal dikke prima.

Op 1 of andere manier denk ik elke keer, hij moet nog opwarmen, ik kom over een half uur weer.
Maar na dat half uur denk ik, hij moet nog steeds opwarmen. En dat gaat mij de hele tijd zo.

Bij de oude amp (class AB) dan bespeur ik wat meer muzikaliteit o.i.d. als hij warm is.
Wellicht zijn er hier wat leden die daar misschien een technische verklaring/onderbouwing voor hebben?

Walt

Berichtdoor Walt » do 14 jan 2021, 16:52

Ik heb ongeveer dezelfde ervaring, bij mij klinken ze voor mijn gevoel echt pas echt optimaal na een dag spelen. Is het inbeelding?...

holco

Berichtdoor holco » do 14 jan 2021, 17:05

Een mooie buizen pre ervoor doet wonderen 8)

toetertje

Berichtdoor toetertje » do 14 jan 2021, 17:20

Hoe leg je zoiets nu uit zonder voor gek verklaard te worden, zoals op het buurforum.
Nou, inderdaad de ncores doen niets verkeerd, alles klopt gewoon. Details die je nog
nooit gehoord hebt, lucht en plaatsing alles is echt dik in orde. Maar, het is afstandelijk.
Andere versterkers die ik gehoord heb, zijn als een warme deken. Je wordt dan meegezogen
in de muziek, met als gevolg rillingen, een brok in je keel en soms zelfs vochtige ogen.
Dit is technisch niet te verklaren, en kan volgens "experts" ook absoluut niet door de apparatuur
komen. Maar, ik ervaar het wel keer op keer. Dat heb ik met de ncores dus niet. Hoewel de
nc500 wel beter is dan andere klasse d versterkers die ik gehoord heb. Dit was de korte versie. :hide:

Walt

Berichtdoor Walt » do 14 jan 2021, 17:21

Ik heb een tijdje een Audio Research met Mullard NOS ecc83 ervoor gehad, leek eerst een verbetering, maar ik had na langere periode van luisteren het idee dat er toch informatie en resolutie verloren ging. Ben wel benieuwd of de Purifi modules het op dit aspect beter zouden doen.

Soms lijkt het wel of een versterker op een andere manier met je hersenen communiceert, via straling ofzo, en dat je hierdoor een bepaalde voorkeur hebt, meettechnisch is de NC 500 beter dan 95% van de versterkers op de markt...

Gr. Walter
Laatst gewijzigd door Walt op do 14 jan 2021, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.

toetertje

Berichtdoor toetertje » do 14 jan 2021, 17:22

holco schreef:Een mooie buizen pre ervoor doet wonderen 8)

Daar ben ik het zeker mee eens. :wink:

Walt

Berichtdoor Walt » do 14 jan 2021, 17:31

Ik weet het niet, is een buizenpre in deze niet een lapmiddel voor een dieper liggend probleem...

toetertje

Berichtdoor toetertje » do 14 jan 2021, 17:36

Walt schreef:Ik weet het niet, is een buizenpre in deze niet een lapmiddel voor een dieper liggend probleem...

Oei jij durft. Dat mag je niet zeggen hoor want hij meet goed. =;

Walt

Berichtdoor Walt » do 14 jan 2021, 17:39

Laten we het zo zeggen, ze zijn absoluut goed, niks op aan te merken, maar het kippenvel niveau beleef ik eerder met de Lindemann versterker. Hoe dit kan, geen idee, ik denk dat er andere zaken meespelen dan puur de trillingen van de luchtmoleculen.

holco

Berichtdoor holco » do 14 jan 2021, 17:43

Het klinkt misschien wat zweverig, maar naar mijn mening brengt een mooie buizen pre de ziel terug in de muziek :hide:

toetertje

Berichtdoor toetertje » do 14 jan 2021, 17:50

holco schreef:Het klinkt misschien wat zweverig, maar naar mijn mening brengt een mooie buizen pre de ziel terug in de muziek :hide:

Kun je dat d.m.v metingen en met een dubbele blinde abx test aantonen? :rofl:
Maar ik ben het wel met je eens. 8-[

holco

Berichtdoor holco » do 14 jan 2021, 17:53

Gewoon met een schuifmaat je kippenvel meten, werkt altijd :lagge:

johan283

Berichtdoor johan283 » do 14 jan 2021, 21:20

Speel hier ncores eindversterkers eerst met buizen VV nu met solid state VV.
Ik had met buizen altijd een restje brom (daar baalde ik van) en met solid state niet

Verder geeft een VV solid state een krachtiger bas tov de buis Was eerst bang dat het schel/scherp zou klinken integendeel

Ook hebben de meeste buisversterkers hebben een behoorlijke vervorming richting de 0,5-1% blijkbaar vinden de meeste mensen dat lekker klinken. Zou het een beetje wollig willen noemen. Ik hou meer van een neutrale sound (dus lage vervorming), dus eentje die de kwaliteit van de opname echt weergeeft

ncores zijn wat dat betreft super neutraal, hebben geen vervorming en daar moet je van houden
Laatst gewijzigd door johan283 op do 14 jan 2021, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Wasverzachter

Berichtdoor Wasverzachter » do 14 jan 2021, 21:31

johan283 schreef:Ik hou meer van een neutrale sound (dus lage vervorming), dus eentje die de kwaliteit van de opname echt weergeeft

Daar kan ik me wel in vinden.
Muziek vinden die ook daadwerkelijk mooi is opgenomen vind ik maar lastig.
Sommige albums klinken gewoon erg plat, kan me dan wel voorstellen dat wat 2e harmonische ver-vorming wat wenselijke diepte geeft.

[ Bekijk op youtube ]

johan283

Berichtdoor johan283 » do 14 jan 2021, 21:43

Wasverzachter schreef:
johan283 schreef:Ik hou meer van een neutrale sound (dus lage vervorming), dus eentje die de kwaliteit van de opname echt weergeeft

Daar kan ik me wel in vinden.
Muziek vinden die ook daadwerkelijk mooi is opgenomen vind ik maar lastig.
Sommige albums klinken gewoon erg plat, kan me dan wel voorstellen dat wat 2e harmonische ver-vorming wat wenselijke diepte geeft.

Inderdaad , heel veel opnames klinken gewoon weg plat en de jus van wat (buizen) vervorming laat het subjectief beter klinken

Terug naar “Versterkers”