Dat is dan wel weer interessant, wat is dan een verschil wat je kunt benoemen?
Ze staan op het zelfde netwerk en de zelfde NAS staat dan ook de bestanden die gebruikt bij het afspelen?
Kan het ook zijn dat er een betere set achter de Bluesound hangt, of heb je dat dan niet zo uitgeprobeerd.
Het mooiste om echt te vergelijken is natuurlijk dat ze aangesloten staan op de zelfde versterker, maar een andere ingang met de zelfde gevoeligheid, en dan schakelen.
PI en Hifiberry: welke software?
Moderator: Beheerdersteam
-
-
- Beheerder / Site Admin
Re: PI en Hifiberry: welke software?
de Qobuz plugin in LMS doet t probleemloos icm max2play
“If it measures good, but sounds bad, you're measuring the wrong thing." ― Dr. Richard C. Heyser
-
Ik was ook fan van de minimalistische inslag van HifiBerryOS, maar ben toch overgestapt op moOde. Waarom: omdat je met moOde eenvoudig de filter op de HiFiBerry DACs kunt aanpassen. Standaard staat die op "FIR interpolation with de-emphasis" maar de "ringing-less low latency FIR" meet én klinkt beter: https://archimago.blogspot.com/2016/10/ ... m5122.html
-
PA5cAL1 schreef:Ik gebruik momenteel Hifiberry OS in combinatie met een Hifiberry dac+ dsp op een Raspberry pi 3A+. Ik heb eerder Volumio geprobeerd maar dat werkte niet erg prettig in combinatie met Spotify. De UI van Volumio ziet er wel mooi uit maar het werkt veels te traag. Met Hifiberry OS reageert alles bijna instant, het is meer lichtgewicht. Daarnaast moet je met Volumio eigenlijk een betaald account hebben om alle functionaliteit te krijgen. Beide zijn eenvoudig te installeren. Ik zou gewoon eens proberen.
Gouden tip die van Hifiberry OS

Passed over: Pass Aleph 5
Kleine subjes bouwen (2xSDX12) met mfb
Nog een mooie monitor voor daar bovenop met de JA-8008 en T035
-
Shadow schreef:PA5cAL1 schreef:Ik gebruik momenteel Hifiberry OS in combinatie met een Hifiberry dac+ dsp op een Raspberry pi 3A+. Ik heb eerder Volumio geprobeerd maar dat werkte niet erg prettig in combinatie met Spotify. De UI van Volumio ziet er wel mooi uit maar het werkt veels te traag. Met Hifiberry OS reageert alles bijna instant, het is meer lichtgewicht. Daarnaast moet je met Volumio eigenlijk een betaald account hebben om alle functionaliteit te krijgen. Beide zijn eenvoudig te installeren. Ik zou gewoon eens proberen.
Gouden tip die van Hifiberry OS
Check! Ik probeer alleen meer dan 1 radio-zender erin te zetten....maar dat lukt nog niet! Is ook een beta-feature klaarblijkelijk?
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
-
Ik gebruik spotify en dat werkt prima, zou tuneIn hem ook niet zien?
Passed over: Pass Aleph 5
-
- Beheerder / Site Admin
*kuch* LMS *kuch*
“If it measures good, but sounds bad, you're measuring the wrong thing." ― Dr. Richard C. Heyser
-
LMS,LMS en nog een keer LMS,
Ach laat maar,zoek het maar uit................
Ach laat maar,zoek het maar uit................

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”