Sander wil wat anders dan Roon
Moderator: Beheerdersteam
-
Sander wil wat anders dan Roon
Iemand een alternatief voor Roon? Ik gebruik het nu puur om de op de NAS staande audio bestanden af te spelen, albums koop ik gewoon als ik iets leuks vind op Spotify.
Mediocre is not my middle name.
-
Re: Roon
ralph schreef:Volumio
Ik bedoelde een alternatief zonder maandelijkse, of jaarlijkse aflaat, immers het is niet de bedoeling dat ik blijf betalen voor een stuk software waarmee ik mijn eigen bestanden ga afspelen.
-
Volumio kost niets tenzij je iets van Qobuz geintegreerd wil hebben en anders inderdaad de aangegeven LMS of natuurlijk Foobar met een willekeurige MPD client
Ps misschien dit topic even afsplitsen van Roon topic
Ps misschien dit topic even afsplitsen van Roon topic
-
Als je het op een schone nette manier wilt doen, dan is de Vortexbox optie met een USB stick installeren. en je hebt een schone opzet zonder alle onnodige zooi die Windows of ook andere drivers nodig hebt. Dan staat er een schone opzet met Linux/Fedora en het is dan een nette opzet.
https://wiki.vortexbox.org/available_images
Een volledig dedicated headless player
DSD player plug-in en Material Skin als Plug-in installeren, en gaan met de banaan, een account aanmaken heb ik via een alternatief adres.
https://wiki.vortexbox.org/available_images
Een volledig dedicated headless player
DSD player plug-in en Material Skin als Plug-in installeren, en gaan met de banaan, een account aanmaken heb ik via een alternatief adres.
Hans
-
Klopt , is wel een heel leuke optie dan, heb hier zo een klein NAS je met die mogelijkheden en dan ook dan material, het kost niks en het loopt echt leuk. Heb het vergeleken op een paar punten, zeker nu het voor Android beperkter is kan de material op alle telefoons en tablets. Of het nu Ipad of Samsung/Lenovo is.
Hans
-
hannesie schreef:Dan kan het nog steeds, welke software gebruik je op de RPI?
RoPiee, maar als ik het zo bekijk is de Volumio Free optie precies wat ik zoek, incl. image voor de RPI, ik kan alleen geen info vinden of ik daarmee ook m’n Synology NAS kan benaderen?
-
Ropiee is bedoeld voor ROON, en nu met Volumio is dat duidelijk anders, als je wat meer wilt kost het nog wel geld.
Als het goed is kan je er wel een NAS zoeken en markeren als bron van de bestanden.
IP en dergelijke is voldoende.
Het haalt het niet bij ROON natuurlijk.
Als het goed is kan je er wel een NAS zoeken en markeren als bron van de bestanden.

Hans
-
hannesie schreef:Ropiee is bedoeld voor ROON, en nu met Volumio is dat duidelijk anders, als je wat meer wilt kost het nog wel geld.
Dat snap ik Hans, Volumio heeft een vergelijkbare distri op basis van (meen ik) Debian Linux. Wat ik mij afvraag is of ik daarmee ook m’n NAS kan benaderen, favorieten lijsten kan aanmaken etc. die info kan ik zo snel niet vinden.
-
- Beheerder / Site Admin
SSassen schreef:hannesie schreef:Ropiee is bedoeld voor ROON, en nu met Volumio is dat duidelijk anders, als je wat meer wilt kost het nog wel geld.
Dat snap ik Hans, Volumio heeft een vergelijkbare distri op basis van (meen ik) Debian Linux. Wat ik mij afvraag is of ik daarmee ook m’n NAS kan benaderen, favorieten lijsten kan aanmaken etc. die info kan ik zo snel niet vinden.
ja, ja, en vast nog een stel ja's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“If it measures good, but sounds bad, you're measuring the wrong thing." ― Dr. Richard C. Heyser
-
- Beheerder / Site Admin
ik heb volumio, maar gebruik t niet. staat op de shd die ik als streamer gebruik. gelukkig is er voor volumio ook de lms plugin, dus ik gebruik die met de material skin plugin. . gewoon hands down nog steeds de beste keus LMS, zeker voor iemand die niet middelmatig heet
“If it measures good, but sounds bad, you're measuring the wrong thing." ― Dr. Richard C. Heyser
-
Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”