Geinspireerd door de luisterdag in Hengelo, waar Kingpin een mooie streamer/voeding gebruikte, realiseerde ik me dat ik druk ben geweest met het bouwen van speakers, maar niet zoveel bezig ben geweest met de bron. Ik draai al een tijdje op de RPi, en dat werkt naar tevredenheid. Er draait een Spotify server op, zodat ik lekker snel nieuwe muziek kan ontdekken of iets op kan zetten wat ik leuk vind. Ik kan er ook (lossless) muziek vanaf mn Nas mee spelen, maar dat is wat traag (het navigeren), met name omdat mn Nas uit het jaar kruik komt.
Ik heb vanmorgen 2 x 128Gb aan USB opslag gekocht, muziek erop gezet en dit werkt natuurlijk soepel en snel, want is lokaal natuurlijk.
Nu wil ik de sapstroom richting RPi onder handen nemen. Ik heb als experiment even een powerbank op de RPi aangesloten, en het lijkt of er een zuiverdere weergave is nu. Maar goed, mischien wil ik dit ook graag horen

Nu is een powerbank natuurlijk niet zo handig voor langdurig gebruik. Ik heb nog wat losse onderdelen liggen hier in de kast, waaronder wat trafo's en een heater supply van Guido Tent. Die ga ik dus aan een trafo knopen en netjes op 5v afregelen. Dan even kijken hoe ik er een mini-USB stekkertje aan knoop, mooi kastje er omheen printen en eens kijken (luisteren!) hoe dit bevalt.
Foto's komen spoedig.
Satefan