welke WIFI router kiezen

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

hannesie

Re: welke WIFI router kiezen

Berichtdoor hannesie » zo 15 dec 2019, 18:39

De problemen met draadloze communicatie,(wifi) had/kan wel eens punt zijn, maar voor de bediening van de server gaat vaak makkelijk met een tablet. Het kan zijn dat de beveiliging als WPA, en varianten niet lekker werken, dan krijg je ook problemen.
Hans

anonamemouse

Berichtdoor anonamemouse » zo 15 dec 2019, 19:46

Marp schreef:
anonamemouse schreef:Niet alles is duur 8)

Ik heb niet de indruk dat je wil aangeven dat jij "Only US $395" wel vindt aansluiten bij "niet de hoofdprijs", mits Democles het relatief bekijkt. Dit zou een tikkie tegenstrijdig zijn met hoe je "hoofdprijs" interpreteerde toen je zelf een Netgear aandroeg onder het mom: "probleem opgelost voor 2 tientjes". O:)

Oh, nee, niet bepaald. Ik denk dat we dingen niet op dezelfde manier interpreteerden. Wat ik bedoelde was dat de oplossing voor dit datastreamprobleem geen 400 euris hoefde te kosten.
Ik heb best een hoop centen over voor mijn hobby, maar bij zoiets vind ik de kosten/baten toch echt grof uit balans.

Democles heeft in elk geval een lekkerder geluid zonder dropouts, en daar ging het om!
an annoying noise annoys an oister.
are all audiophiles obsessive compulsives or is this just a stereo type?

anonamemouse

Berichtdoor anonamemouse » zo 15 dec 2019, 19:51

Henkjan schreef:Dus dan kan je bv de muziek z'n eigen vlan geven? En dan met qos er voor zorgen dat de huisgenoten niet de bandbreedte op netflixen?

Ik heb nu precies hetzelfde gedaan door alle muziek gerelateerde dingen op één switch te zetten. Vanaf die switch alleen een draadje naar een modem, en verder nergens anders naartoe, en je hebt een geisoleerd lan. Scheelt ook een hoop uitzoeken hoe je poorten moet instellen, en een unmanaged switch is behoorlijk goedkoper dan een managed.
Adviesje, koop geen TPLink. Dat werkt alleen maar lekker samen met ander TPLink spul.

hannesie

Berichtdoor hannesie » zo 15 dec 2019, 19:57

Draait hier met Zyxel samen prima.
Screenshot_20191215-195549.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hans

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » zo 15 dec 2019, 20:30

anonamemouse schreef:Oh, nee, niet bepaald. Ik denk dat we dingen niet op dezelfde manier interpreteerden. Wat ik bedoelde was dat de oplossing voor dit datastreamprobleem geen 400 euris hoefde te kosten.

Ow sorry, je hebt gelijk. Daar zat ik op een dwaalspoor, doordat ik je reactie interpreteerde als dat 399 USD niet noodzakelijk "duur" hoeft te heten. Feitelijk waren we het dus gewoon eens. My bad!

Kappa7

Berichtdoor Kappa7 » zo 15 dec 2019, 23:55

Wat mij opvalt is dat er nu 2 routers achter elkaar staan.
Dit is niet echt een gewenste opstelling zo.
Er wordt nu 2x nat achter elkaar toegepast.
Beter is om de Ziggo doos zo in te stellen dat je met de wan poort van je nieuwe router direct aan het internet hangt.
vanaf daar alles op die nieuwe router zetten, ja dus ook de printer en alle andere hardware die een internet verbinding nodig heeft.
Als je eerder problemen had met lage snelheden direct van de nas dan was de router waar eerst alles achter zal al niet erg lekker.
Een goede router heeft een switch aan boord die het verkeer naar het juiste apparaat stuurt en zal geen pakket sturen naar een apparaat wat dit niet nodig heeft.
gebeurd dat wel dan spreek je over een hub en dat is niet echt een efficiënt apparaat.
Het apart in stellen van Vlans voor elk apparaat is met een goede switch dan ook niet nodig om beïnvloeding van andere apparaten te voorkomen.
Slechts beschermen en beperken van toegang tot delen van het netwerk is wat je doet met het aanmaken van een Vlan.
Ook een voordeel van het het netwerk vereenvoudigen is dat je maar een wifi netwerk hebt.
Dat wifi net werk van de buren stoort al genoeg dus pas op met nog meer vervuiling in de ether.

anonamemouse

Berichtdoor anonamemouse » ma 16 dec 2019, 8:09

Kappa7 schreef:Wat mij opvalt is dat er nu 2 routers achter elkaar staan.
Dit is niet echt een gewenste opstelling zo.
Er wordt nu 2x nat achter elkaar toegepast.
Beter is om de Ziggo doos zo in te stellen dat je met de wan poort van je nieuwe router direct aan het internet hangt.

Klopt, het zou inderdaad beter zijn om wat dingen in de basis te veranderen. Dan zal je er even naartoe moeten rijden en het voor hem doen, want zoals Democles zelf al aangeeft is netwerk problemen oplossen niet bepaald zijn sterkste kant.
Dit werkt ook.
Twee keer wifi is inderdaad sterk af te raden. Ik heb een apart wifi boxje en heb de wifi op mijn kpn modem uitgezet.

Terug naar “Streaming Media”