Downloaden Youtube filmpje

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

OpaBert

Re: Downloaden Youtube filmpje

Berichtdoor OpaBert » wo 16 okt 2019, 17:45

Wondershare Bedankt Bas
En bijzonder aardig dat je aanbied om eventueel het voor me te downloaden en via wetransfer naar me te sturen
Trouwens allemaal aardige lui hier :dank: :dank: :goedzo:
Ik zal een ander Topic maken om een programma te vinden waar je met een iPad kan tekenen met zo,n Apple pen
Allen reuze bedankt O:)
shit draadje vergeten :oops:

Ah!buis

Berichtdoor Ah!buis » di 03 mar 2020, 14:10

Dit hele verhaal hier was me niet opgevallen.Ik kijk zelden op tjoeptjoep, meestal enkel als er hier in het forum naar verwezen wordt, laat staan om het op te slaan.
Komt er afgelopen week een verzorgster hier, met afrikaanse achtergrond, vragen "je bent handig met computers zeker" of ik haar een bestand kon bezorgen van een optreden van ene Sinach in Kenia van 2uur15min.
Even rondgekeken, hoe doe je dat.Nu kun je aan Firefox hulpstukken hangen (extensies) waaronder "DownloadHelper", kun je lopende filmpjes (niet enkel tjoeptjoep) opslaan.
De boel in gang gezet en draaien maar.Na de ruim twee uur was de film afgelopen, denk je dat is binnen.Niks van, DH blijft ijverig? verder laden.Zou 760MB groot zijn en meer dan negen uur duren :shock: .Snap ik niet, de hele boel is toch al binnen en afgespeeld, dus waarom is het niet klaar ?
Maar goed dan maar laten doen.En idd rond middernacht is ie klaar :-$ bedtijd.
Volgende dag, blijkt die aangekondigde 760MB een bestand van "maar" 300MB opgeleverd te hebben ??
En ook nog .webm wat WindowsMediaspeler (W7) niet lust.
Toen https://online-omzetten.nl/ gevonden (blijkt een bijhuis van een duitse stek), film heensturen, wachten en resultaat teruglezen.
Geen probleem behalve dat de 300MB .webm gegroeid is tot 1,2GB .mp4
Ondanks de grootte heeft het hele heen- en terugsturen maar ongeveer een uur geduurd.Dat de DH er zo lang over deed is dus niet te wijten aan een trage verbinding.
Het is uiteindelijk gelukt maar een rare boel die DownloadHelper.
Anne
Eén plaatje > 1000 woorden :-)

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » di 03 mar 2020, 17:26

Tegenwoordig heb ik een manier om rechtstreeks de originele videostroom te downloaden, zonder opnemen en/of converteren en zonder speciale tool. De url van de stream is eenvoudig te achterhalen met VLC Media Player.

Werkwijze:
  • Kopiëer de URL uit de adresbalk op youtube.

• Slecteer linksboven in het VLC-menu: Media > Netwerkstream openen...
    Schermafdruk van 2020-03-03 16-39-34.png

• Plak de gekopiëerde url in het geopende dialoogvenster en klik op afspelen.
    Schermafdruk van 2020-03-03 16-36-14.png

• Selecteer tijdens dit afspelen in het VLC-menu: Extra > Codecinformatie.

• Onderin het dan geopende dialoogvenster staat de rechtstreekse url.
    Schermafdruk van 2020-03-03 16-43-12.png

• Als ik deze url in de browser (Firefox) plak, verschijnt een afspeelbediening, waar ik overigens niks mee doe.
    Schermafdruk van 2020-03-03 16-38-33.png
  • Firefox slaat de film op als je linksboven in het menu kiest: Bestand > Pagina opslaan als...
    Dit klinkt eigenaardig als je een videofragment wil bewaren i.p.v. een pagina, maar vervolgens wordt
    gewoon de video opgeslagen.

In het voorbeeld stond een willekeurige pagina op youtube open, welke ik net even als test heb binnengehaald. De 146 min. durende clip met een resolutie van 1280x738 had ik binnen een minuut binnen, en deze mp4 was slechts 341,1 MB groot. Met opnemen en/of converteren wordt de bestandsomvang inderdaad al snel 4x groter, ondanks dat de kwaliteit wat minder wordt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Streaming Media”