Vandaag maar eens een tegenbezoek gebracht om het totaal eens te beluisteren, nadat Rob bij mij thuis geluisterd had naar de combi ROON en de glasvezel onderbreking, om zo een schoon signaal te bereiken.
Dat is dan altijd weer een verrassing hoe iemand anders zijn opzet en voorkeuren heeft voor het beluisteren van de muziek, en dat verrassende wilde best lukken.
Rob heeft in tegenstelling tot veel anderen geen muziekzolder, maar een kelder, en dan is er plaats voor een werkplaats kijkplaats (thuisbioscoop) en een luisterplaats.
Dus een mancave optima forma, en daar hebben we vandaag wel wat uurtjes doorgebracht.
Voor de duidelijkheid, dit is geen straf, maar voor een zelfbouwer, genieten.
magnet.png
De grote magnetostaten zijn uiteraard niet te missen, en dan hebben we het nog niet over de aansturing per kant 3 versterkers in 1 kast, en dan in het midden een actieve crossover, die nog wat in details wordt bewerkt, maar al wel van een hoog niveau.
En waar ik voor kwam, de Streamer/Server, die dan ook al wel heel duidelijk z'n klusje deed.
We hebben zitten klooien met USB kabels, en Glasvezel convertor doosjes, met een schone voeding op de laatste convertor.
Dat we zelfs konden horen dat een USB kabel een effect had, had ik ook niet verwacht, maar net een klein tikkie anders, niet wereldschokkend, wel leuk.!!
En ook nog met de Streamer die ik zelf mee had, de Pine 64 in een nette kast en voeding, en die dan kon fungeren als een Roon/Squeezelite LMS speler en dan USB uitgang op de Dac van Rob, maar die we al hadden vergeleken bij mij thuis met de Soekris 1021.
Het is in ieder geval duidelijk dat de software nog wel een hele behoorlijke invloed heeft op de weergave, en ook feitelijk verbazingwekkend hoe ook dan de verschillen hoorbaar zijn.
Met een UPnP server , en dan de BubbleUPnP app.
https://androidworld.nl/apps/app-van-de ... aar-alles/Met de software van Jplay Femto was dan de tweede optie.
http://www.jplay.eu/ml_post_slider/jpla ... roduction/En uiteraard dan ook met ROON.
https://roonlabs.com/index.htmlDuidelijk is dan wel dat de verschillen in de kwaliteit er duidelijk zijn, met de BubbleUp app dan redelijk/ goed stabiel, soms wat haperingen, maar met wat geduld loopt het weer vlot.
Dan de App van JPlay Femto, niet een echt makkelijke app/optie, maar geeft in ieder geval wel de kwaliteit van de set erg goed weer, maar we hebben hem wat minder gebruikt.
Dan de ROON app, dat liep voor wat betreft het comfort en bediening dik voor op de 2 andere toepassingen, maar op de een of andere manier kan het niet aan de weergave komen van de 2 andere, zeker de details net niet.
Dan wel grappig, de Streamer van mij, de Pine 64 dan als end-point gebruikt met ROON, en de Server van Rob, gaf een maar zeer klein verschil, ook wel grappig om dat mee te maken.
De hele set is genadeloos analytisch, zonder dan irritant te worden, details zijn er wel of niet, maar nooit dat het de luisteraar naar de volumeknop laat grijpen, of in dit geval de AB.
Een goede en plezierige ervaring die laat zien/horen wat er op het gebied van zelfbouw kan worden bereikt.
Ook nog een leuke ontdekking, in Brussel zochten we naar de luidsprekers met die papieren vellen, en vonden die ook, maar in deze kelder kon ik ze ook weer tegenkomen.
Deze vellen zijn dan wit, maar die van Rob hadden een blauwe kleur.
vel.png
Kortom, Rob, het was een hele leuke en gezellige dag, die eigenlijk te kort was.
Nog bedankt voor de ontzettend vriendelijke ontvangst, eten en drankjes.

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.