High End Audio PC Streamer/Server build

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

hannesie

Re: High End Audio PC Streamer/Server build

Berichtdoor hannesie » za 09 nov 2019, 22:09

Is het gelukt met de server editie? Dat is dan een leuke verrassing voor jou. :D

Ik heb hier een opzet met een Pine64 met ROON en Squeezelite, speelt ook lekker nu.
Misschien dan leuk om te vergelijken, en dan met de optische ontkoppeling van der netwerkverbinding m.b.v. convertor modules, en 1 schone voeding.
Hans

Rob Dingen

Berichtdoor Rob Dingen » za 16 nov 2019, 14:47

Hoi Hans,

Wat bedoel je met server editie?
Zeker leuk om te vergelijken ook de optische ontkoppeling ben ik benieuwd naar.

Rob

hannesie

Berichtdoor hannesie » za 16 nov 2019, 16:25

Ik had je een linkje gestuurd voor de Windows server editie (licentie Duitsland), ik dacht dat je nu mogelijk een geactiveerde versie zou hebben, vandaar!

Ik heb een aardig griepje achter de rug, keel is nog niet erg geschikt om te praten, (lekker rustig) :mrgreen:
Binnenkort maar eens een afspraak maken voor die grappen en testjes,

Ik stuur je dan wel een mailtje. :sure:
Laatst gewijzigd door hannesie op za 16 nov 2019, 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Hans

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » za 16 nov 2019, 18:36

[OT] zijn dat die hele goedkope licenties? die zijn bedoeld voor testers, niet voor gewoon gebruik. Daar loop je een hele goede kans mee dat je ineens een niet meer werkend systeem hebt als M$ er achter komt dat die licenties zijn verkocht.
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

hannesie

Berichtdoor hannesie » za 16 nov 2019, 19:57

Dat waren niet zulke versie's.

Ik had zelf een goed lopende PC, en bij het opwaarderen van het moerbord was het ineens een ballentent.
Heb toen ook een licentie gekocht, omdat men blijkbaar vond dat de versie die ik gebruikte niet meer goed (genoeg) was.
Na opnieuw te activeren, en ik de versie van de HCC , die voor mij al eens de 1903 op een stick had gezet, ging het perfect.
Gewoon correct, maar de update's van Win 10 gaan nogal eens in de fout. .. :sure:
1903.png

En inmiddels 1909
1909.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hans

Rob Dingen

Berichtdoor Rob Dingen » zo 17 nov 2019, 11:43

Hoi Hans,

Ik heb de licentie nog niet gebruikt wel gekocht maar dan moest ik een versie gebruiken die je bij hun kunt downloaden.
Dat heb ik nog niet gedaan.
Ik hoor het wel als je weer fit bent en tijd hebt.
Je kunt de originele versie downloaden en voor 180 dagen gebruiken en nog een aantal keer verlengen tot 3 jaar.
Hier de uitleg https://sid-500.com/2017/08/08/windows-server-2016-evaluation-how-to-extend-the-trial-period/

Rob

RobbinM

Berichtdoor RobbinM » ma 18 nov 2019, 14:08

Leuk, nog iemand met computerhobby zo te zien. Hier nog een Xeon gebruiker :D Da's helemaal geen schande, sterker nog, vanuit audio-oogpunt zijn er wel argumenten voor Xeons.

Ik zou wel eens een multibit DAC willen horen. Ben al een tijdje op zoek naar een 24-bit exemplaar die geen I/V stage nodig heeft. Als het niet te vinden blijkt dan denk ik dat ik voor een van de dacs uit de PCM reeks ga.
Ontkoppeling van netwerkapparatuur gaat mij een beetje boven de pet. Als iemand mij kan vertellen wat het nut daarvan is, dan hoor ik dat graag.
Subje: 16x Peerless XXLS P835037 (8-80Hz)
Frontjes: Satori WO24P-4 (80-200Hz) Satori MW16P-4 (200-1780Hz) SB26ADC (1780-20kHz)

hannesie

Berichtdoor hannesie » ma 18 nov 2019, 15:03

Door er glasvezel tussen te prakken, krijg je een galvanische scheiding, ( sluit de voeding ruis van de switches en routers uit) waarbij dan wel gezorgd dient te worden voor een lekkere schone voeding voor de laatste media convertor, het is wel een beetje de kers op de taart.
Hans

Rob Dingen

Berichtdoor Rob Dingen » ma 18 nov 2019, 22:56

Een leuke dac is de Sabre 9038pro, die heeft niet perse een I/V converter nodig en kan rechtstreeks uit.
Als je gaat zoeken op het net kom je wel wat tegen.
Een leuke site is https://quanghao.com die heeft een dac board en sturing met display en afstanden bediening.
Dan hoef je alleen een kast en voeding te kopen en klaar is kees.
Hier nog wat leesvoer over de dac http://www.audiodesignguide.com/DACES9038PRO/index.html

Rob

Terug naar “Streaming Media”