Yamaha WCX-50 met de hik

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Barry2001
Algemene moderator

Re: Yamaha WCX-50 met de hik

Berichtdoor Barry2001 » ma 25 feb 2019, 22:00

FR_Aad schreef:Ik heb op mijn werk een iMac staan. Als ik Paradise in een browser draai ben ik ieder uur de verbinding kwijt en moet ik weer op het "play" knopje klikken.
Spotify draait heel de dag probleemloos.

Ok, gaat ook niet helemaal vlekkeloos dus. Browser, bedoel je via de webplayer? heb dat op het werk ook vaak aanstaan, maar gaat eigenlijk altijd goed, Windows is dat dan. En verder, het zal de combi zijn met sommige streamers.

Shadow schreef:Nou als je op Hengelo de tijd had genomen voor een verschil test tussen de ESS van de Yamaha, de AFDAC-LB en de 1541 DAC dan zat er toch best verschil in hoor :shock:

Was een goede geweest ja, maar kan niet overal tegelijk zijn helaas, volgende keer beter. Was te laat in die kamer, de muziekkeus was wel ff in orde op dat moment :rofl:

Shadow

Berichtdoor Shadow » ma 25 feb 2019, 22:15

Wie had gedacht dat The Edge kon zingen he? :rofl:

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » ma 25 feb 2019, 22:20

Kende het niet, komen eigenlijk elke luisterdag wel weer 1 of meerdere pareltjes voorbij die je dan voor het eerst hoort :D

knuisje

Berichtdoor knuisje » di 26 feb 2019, 8:23

Shadow schreef:Nou als je op Hengelo de tijd had genomen voor een verschil test tussen de ESS van de Yamaha, de AFDAC-LB en de 1541 DAC dan zat er toch best verschil in hoor :shock:

Zeker en niet zozeer dat de ene nou veel beter klinkt dan de andere maar meer dat de karakters aardig verschillen.
( ͝° ͜ʖ͡°)

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » di 26 feb 2019, 10:15

Snap wel wat je bedoelt, hebben eens een Phone preamp vergelijk gedaan met een Pearl en een Phonodude. Je hoort verschil, maar kon geen 'winnaar' aanwijzen. Sommige platen klonken op de een mooier dan de ander en andersom.

Shadow

Berichtdoor Shadow » di 26 feb 2019, 20:57

Ja precies dat :lol:

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » wo 27 mar 2019, 19:45

Probleem met de hik doet zich niet meer voor. 2 dingen zijn veranderd hier: er is een nieuwe firmware update gekomen voor de Yamaha die ik heb geinstalleerd, week of 3 geleden was dat dacht ik. Helaas wel alle voorkeuze radiozenders kwijt daarna, maar goed.

Daarbij heb ik een week geleden een nieuw modem gekregen van Ziggo, maar kan me haast niet voorstellen dat dit er wat mee te maken heeft. Of er is bij Paradise wat veranderd, kan natuurlijk ook nog. Afgelopen dagen veel Paradise geluisterd, niet 1 keer meer een glitch gehoord. Wat het geweest is? Tsja.

(Even OT: Ziggo was natuurlijk weer drama: als alles werkt prima, maar wee uw gebeente als er wat veranderd moet worden. Alle helpdesk medewerkers wel weer gesproken, gezellig bijpraten, wilt u het modem resetten? jahoor, als ik voor elke keer een euro kreeg kon ik nu stoppen met werken. Monteur aan huis voor een nieuwe aansluiting, ook motorrijder dus daar even gezellig mee bijgebabbeld. Uiteindelijk is een nieuw modem gestuurd waarna internet ons huisje weer kon bereiken. Was er wat mis met het oude modem? Vast niet, zal wel weer ergens in de adminstratie niet goed aangemeld staan. Het werkt nu, slot op de meterkast, niet meer aankomen :D )

Er is dus weer internet, Paradise hikt niet meer, prima :beer:

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 27 mar 2019, 20:02

Mooi! Wat er veranderd is, is dat de streams via een andere dienst lopen, Baars liep hier al prima, maar had nooit de oude (Veronica) tag in de naam zitten, sinds die update zit die er wel in en werkt alles beter. Paradise nog niet geprobeerd eerlijk gezegd, maar dat luisteren we eigenlijk nooit :hide:

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » do 28 mar 2019, 19:18

Zie ff niet wat een firmware update te maken heeft met via een andere dienst streamen? Dat bepaalt de verzender toch?

Shadow

Berichtdoor Shadow » do 28 mar 2019, 20:58

Nee dat zit anders ben ik al achter, Yamaha had begin 2019 vergeten een bepaalde dienst te betalen en toe zaten alle musicast gebruikers drie dagen zonder internet radio :think:

Terug naar “Streaming Media”