MP4 met AAC of weten we wat beters

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

bas focal m180

MP4 met AAC of weten we wat beters

Berichtdoor bas focal m180 » wo 12 dec 2018, 15:39

De laatste jaren ben ik het steeds leuker gaan vinden om naast muziek luisteren ook naar de clips te kijken.
Het meeste komt van YouTube, leuke clips met opnames die ooit op VHS hebben gestaan, kwaliteit van beeld en audio de is dus vaak matig.
Voor beeld is dit nog oke, leuke originele clip of optreden die ooit is opgenomen.
Echter het geluid is soms waardeloos of van matig mp3 kwaliteit.

Met Movavi kan je video zodanig bewerken (gemakkelijk) dat je naast het originele beeld een WAV bestand (geconverteerde file van Cd bv) kan bij voegen in plaats van het originele geluid. Dit kan je dan converteren naar MP4 met AAC kwaliteit aan geluid.

Mijn vraag, is er een container (bestandsformaat) waarbij je betere geluids resultaten behaald, of is AAC het hoogst haalbare.
AAC is niet slecht prima om te luisteren, maar als het beter kan waarom niet.
FOCAL

hannesie

Re: MP4 met AAC of weten we wat beters

Berichtdoor hannesie » wo 12 dec 2018, 17:50

Heb het wel eens omgezet naar flac 16/48, maar het wordt er niet echt beter van.
Hans

ray5150

Berichtdoor ray5150 » wo 12 dec 2018, 19:49

Een mogelijkheid zou kunnen zijn, om in een montage programma de muziek vanaf CD bij de video te mixen.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat de soundtrack van de video hetzelfde is, vaak word daar een andere edit voor gebruikt.

MarcelvdG

Berichtdoor MarcelvdG » wo 12 dec 2018, 23:21

hannesie schreef:Heb het wel eens omgezet naar flac 16/48, maar het wordt er niet echt beter van.

Ik snap even niet wat je precies bedoelt. Bedoel je dat jij geen verschil hoort tussen AAC en FLAC of dat je een AAC-bestand in FLAC hebt omgezet, zodat alle AAC-compressieartefacten in dat FLAC-bestand terecht kwamen?

hannesie

Berichtdoor hannesie » wo 12 dec 2018, 23:55

De computer maakt dan bij een extensie een voorkeur voor een bepaalt programma, dat was een programma wat ik wel eens lokaal gebruik, niet om te streamen in mijn netwerk. En dat opstartte toen ik op het bestand klikte, en dan merk je dat er iets anders is akls gebruikelijk.

Ik zag toen dat eer een duiding was met bitrate, en heb toen dat setje bestanden met behulp van dBPowerAmp geconverteerd naar flac, en die maakte er toen een 16 bit 48kHz bestanvan.
Meer is het niet, het was een setje bestanden die ik van iemand had gekregen, dat zijn dan wel eens directory's met submappen, dat zie dus dan later wel.
Hans

bas focal m180

Berichtdoor bas focal m180 » do 13 dec 2018, 1:17

ray5150 schreef:Een mogelijkheid zou kunnen zijn, om in een montage programma de muziek vanaf CD bij de video te mixen.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat de soundtrack van de video hetzelfde is, vaak word daar een andere edit voor gebruikt.

Dit is ongeveer de bedoeling.

Neem dit als voorbeeld.
Van You Tube gedownload Cat Stevens MP4, AAC met 125kbps.
Maar ik wil graag het beeld behouden en CD of FLAC kwaliteit aan geluid erbij/ ervoor in de plaats mixen.
Dat samen voegen van beeld en geluid is mogelijk, echter na het samenvoegen zal het wederom AAC of AC3 of MP3 geluid zijn.
Een MP4 met WAV of FLAC bestaat niet.

Is er een bestandsformaat waarbij je wel een hogere kwaliteit aan audio behoud.
voorbeeld.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
FOCAL

Terug naar “Streaming Media”