desktop en externe HDD

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

bas focal m180

desktop en externe HDD

Berichtdoor bas focal m180 » do 22 nov 2018, 22:32

Ik beschik over meerdere externe HDD allemaal met één eigen voeding en USB 3.0 kabel, een PC met maar 4 USB 3.0 aansluitingen.
Veel voedingen USB kabels die steeds af en aangesloten moeten worden.

Na lang speuren kwam ik een mooie HDD behuizing tegen waarbij meerdere HDD ingebouwd kunnen worden. Deze kunnen allemaal individueel aan / uit gezet worden.
3810spain_award.jpg

HDD uit een externe behuizing gehaald en in de nieuwe kast ingebouwd, wilde in eerste instantie niet werken, ook niet via schrijfbeheer. Oorzaak gevonden de HDD is afhankelijk van de schrijfcontroler uit de vorige externe behuizing.
Verwijderen Beschermde GPT Partitie via opdracht prompt bood soelaas, partitie en formateren werd daardoor dus mogelijk en de HDD werkt nu in de nieuwe behuizing.

Een HDD overlijd ooit, net als de externe behuizing,
HDD daarvan een kopie maken en dat probleem is opgelost (done), maar een nieuwe identieke behuizing is maar de vraag of die dan nog te verkrijgen is.

De kast beschikt over een chipset 3x ASM1074 + 10x ASM1053E (volgens het boekje)

Windows geeft aan asmt 2115 usb device en ASMT 1153E.
2115 is van windows zelf en ASMT 1153E is dat de controller van de kast

Stel de kast gaat kapot, kan ik de HDD zo op een andere PC aansluiten zonder verlies van gegevens, of moet ik een reserve bordje hebben met ASM 1153E chip ????????
2001339483.jpg

Ding maakt wel veel herrie :twisted:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
FOCAL

Terug naar “Streaming Media”