Ik hoop dat ik nog meer goede adviezen mag ontvangen en het is natuurlijk leuk om de hobby te delen met mede-hobbyisten. Als je geïnteresseerd bent in mijn achterliggende gedachten, nodig ik je uit om een kijkje te nemen in het topic hiervoor op het stereoforum: linkje
De streamer zal gaan bestaan uit twee verschillende behuizingen. De DAC + SSD + pi + display in een antiek juwelenkistje, de voedingen in een metalen behuizing.
Als DAC ga ik de Soekris dam1021 0.01% resistor uitvoering aanschaffen. De DAC komt onderin het kistje. Daarboven gaat de bestaande al in gebruik zijnde SSD (Transcend 120GB) gemonteerd worden. Daarboven wordt de al in gebruik zijnde pi2 + LiFePO4wered batterijvoeding gebouwd, en dan is t kistje vol

Voorop komen vlnr twee schakelaars en een display. De eerste schakelaar gebruik ik om de streamer van het lichtnet en op batterijvoeding te zetten en de tweede schakelaar kan ik de displayverlichting uitzetten.
Achterop komen vlnr de 4-polige XLR aansluiting voor beide audiokanalen (SE), de doorvoer voor de jackplug (voor het kleine speakersysteem voor dagelijks luisteren), netwerkaansluiting en aansluiting voor voeding (ook 4-polige XLR plug met omgekeerde male-female aansluitingen tov de audio XLR).
De voedingbehuizing zal twee aparte en gescheiden voedingen herbergen; één voor het voeden van de LiFePO4wered batterijvoeding (die op zijn beurt de pi voed) + display en één die de DAC zal gaan voeden.
230V in gaat via een netentry drieploige contrastekker met ingebouwde schakelaar en zekering.
De pi-voeding krijgt een enigszins overbemeten ringkerntrafo met een lineaire voeding waarvoor ik het design en print van Barry001 ga gebruiken. Ik ga de LM1085 fixed 5.0V 3A uitvoering gebruiken en de schakeling kan 3 ampère leveren aan de LiFePO4wered + display.
Voor de DAC-voeding ga ik zelf de sjöström SSR-03 symetrische voeding in 9V uitvoering bouwen die wordt gevoed door de Hammond bobbins geïsoleerde transformator.
Beide voedingen worden op prototype-pcb (gaatjesboard) gemonteerd, voorzien van een eigen zekering en krijgen faston aansluitingen met een verbinding naar de beide voedingboards. Vanaf de voedingsboards gaan er draden naar de XLR-aansluitingen (nu ik dit aan t typen ben realiseer ik me dat ik een fout gemaakt heb; de DAC voeding heeft geen twee, maar drie lijnen, de pi-voeding heeft twee lijnen, dus 5 lijnen totaal

De voedingslijnen tussen de twee behuizingen wil ik getwist per voeding en iets uit elkaar als 1 kabel van de voedingbehuizing naar de streamerbehuizing laten lopen en wordt gekoppeld met XLR achter de streamer.
Ik heb zekeringen, netentry, plastic schroeven (voor het vestigen van alle boards), display, schakelaars, etc besteld via DealExtreme (dx, stuk goedkoper) en alle componenten, XLR's, trafos, etc besteld bij Farnel (de Thaise site dus beetje moeilijk bestellen maar gelukt)
Van dx heb ik alles al binnen, van Farnell heb ik de helft binnen inmiddels, andere helft verwacht ik begin volgende week. Één XLR connector voor audio wordt nageleverd rond 9 september dacht ik. Volgende week denk ik constructief te kunnen beginnen met hobbieen. Ik heb voor de pi-voeding ook nog maar de helft van de componenten binnen.
Dit is de behuizing waar ik t display al heb ingebouwd (maar nog niet aangesloten) en waar de pi en SSD nu nog los inliggen;

Bovenin deze behuizing komt nog een beluchtingsgat recht boven de pi-cpu. De DAC en SSD genereren geen warmte volgens mij. Alles is laagvoltage dus daarom lijkt mij hout geen probleem. De lifepo4 batterij heeft dankzij zijn chemische samenstelling geen last van explosiegevaar.
Kan niet wachten totdat ik kan beginnen

Oh ja, ik woon in Bangkok dus even naar de electrohandel om de hoek is een no-go (componenten zijn van zeer slechte kwaliteit) maar met voortreffelijke hulp op dit forum al wel wat adressen gevonden en voorwerk gedaan.