Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
    (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Barry2001
Algemene moderator

Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD

Berichtdoor Barry2001 » zo 16 jun 2019, 20:23

democles schreef:
Verder kun je er een EMMC geheugen inplugen.

Hoe ik logitech mediaserver op Ubuntu krijg is me nog een raatsel maar het ding + EMMC geheugen(16GB) in Engeland besteld,is onderweg

EMMC is geen plugin hoor, dit is een componentje dat wel of niet op het bordje aanwezig is.

democles

Berichtdoor democles » zo 16 jun 2019, 21:08

EMMC als Kaartje dus.

Soort mini harde schijfje.

En je plugt het in het N2 bord,drukt het er op,een druk er op dus :yeah: ...................... :mrgreen:

Voorop de N2 zit een schakelaar waar je waarschijnlijk de keuze maakt tussen een EMMC kaartje of een microSD voor het besturingssysteem.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » zo 16 jun 2019, 21:37

Grapjas :mrgreen: als los kaartje heet het SD, EMMC is bedoelt als vast geheugen, niet zo. Waarom is dit zo gedaan, weer je dat?

democles

Berichtdoor democles » zo 16 jun 2019, 22:20

Barry2001 schreef:Grapjas :mrgreen: als los kaartje heet het SD, EMMC is bedoelt als vast geheugen, niet zo. Waarom is dit zo gedaan, weer je dat?

Kosten reductie neem ik aan.

Deze kaart is 2x zo duur als micro SD maar ook een beetje sneller en dit bordje werkt ook met micro SD.

democles

Berichtdoor democles » ma 17 jun 2019, 16:39

Shit,postbode gemist :think:

Kan morgen de odroid N2 ophalen,maak er wel een aparte topic van.

Ivo

Berichtdoor Ivo » wo 26 jun 2019, 13:06

Ik heb gisteren de nieuwe raspberry pi 4 met 4Gb ram besteld. Ik was net aan het kijken naar een low spec intel based pc, liefst met passieve koeling en 4K capaciteit. Best duur eigenlijk. En toen kwam ineens de nieuwe pi uit. Voor uiterst weinig. Tja, proberen natuurlijk. Ben benieuwd.
We want to be happy, bold and free

democles

Berichtdoor democles » wo 26 jun 2019, 22:51

https://www.tomshardware.com/reviews/ra ... ,6193.html

Video schijnt tegen te vallen.
En het ding wordt warm.

Ben benieuwd.

Ivo

Berichtdoor Ivo » vr 28 jun 2019, 12:59

democles schreef:https://www.tomshardware.com/reviews/raspberry-pi-4-b,6193.html

Video schijnt tegen te vallen.
En het ding wordt warm.

Ben benieuwd.

Ik las ook al dat soort signalen. Met Libreelec doet mijn rpi 3 het prima, zelfs zonder dat ik de extra codecs heb gekocht. Zowel streamen van het web als bestanden afspelen van de NAS. Een enkel bestand ging stotteren. Maar het hing wel erg af van de juiste software. Libreelec ging goed, Kodi geïnstalleerd in Raspbian ging ook goed, maar Kodi geïnstalleerd in Ubuntu server dan weer helemaal niet. Ik vermoed dus dat de nieuwe Raspbian nog niet helemaal af is. Dat was destijds bij de pi 3 ook zo, het duurde ook een paar maanden aan updates voordat het lekker draaide. In eerste instantie wil ik er met name muziek mee spelen met een Hifiberry Amp2 HAT, en wat software DSP op draaien. Dat zal allemaal wel lukken. En ik ga natuurlijk kijken of het tzt mijn pakweg 10 (?) jaar oude single core celeron laptop kan vervangen. Ik installeer meestal Lubuntu, dus Raspbian is prima voor mij.

Ivo

Berichtdoor Ivo » ma 29 jul 2019, 13:11

Het bedrijfspand van Kiwi-Electronics is afgebrand. Het lijkt dat een doorstart gaat lukken (nieuw pand, nieuwe voorraad onderweg, op gezette tijden informatie op hun website), maar voorlopig is mijn RPI 4 nog niet geleverd helaas. Ik zou de order kunnen intrekken, maar ik geef ze de kans hun bedrijf op poten te krijgen. Misschien raak ik de tientjes kwijt, maar het zou mooi zijn als ze herstellen.

One World Concepts
Ook commercieel actief

Berichtdoor One World Concepts » ma 29 jul 2019, 20:16

Ivo schreef:Het bedrijfspand van Kiwi-Electronics is afgebrand. Het lijkt dat een doorstart gaat lukken (nieuw pand, nieuwe voorraad onderweg, op gezette tijden informatie op hun website), maar voorlopig is mijn RPI 4 nog niet geleverd helaas. Ik zou de order kunnen intrekken, maar ik geef ze de kans hun bedrijf op poten te krijgen. Misschien raak ik de tientjes kwijt, maar het zou mooi zijn als ze herstellen.

Ik zie het pas net, echt sneu :(
Echt een leuke toko met leuke spulletjes.
Hopelijk kunnen ze weer door zonder al teveel gedoe.
http://www.oneworldconcepts.com | formerly known as b_force

Ivo

Berichtdoor Ivo » do 29 aug 2019, 3:03

De rpi 4 met 4gb ram is binnen. Ook al ff geboot met een bestaand micro sd-kaartje. Inderdaad een stuk sneller. Midrange PC vind ik wat overdreven, maar budget PC kan het zich wel mee meten. Maar hij werd al vrij snel best warm en de 79 graden kwam zelfs even in beeld, dus tot er een heatsink op zit kan ik er wslk niets zinnigs over zeggen.

En raw photobestanden bewerken met Rawtherapee ging eigenlijk best comfortabel. Wat me echt verbaast.

Terug naar “Streaming Media”