Even wat bijwerken, de info staat ook al wel op een ander plekje, maar het is duidelijk ook wel goed dat het hier op de juiste plek staat.
"The Piper" was tot aan deze week voorzien van een versie (2.3) van Vortexbox, en dat werkte goed en stabiel.
Bij Vortexbox was men er tot voor kort van overtuigd dat de 32bit versie prima voldeed, en met enige moeite kon je dan ontdekken dat er wel wat stond met wat onvolledige informatie over het 64 bit systeem, maar men vond het absoluut niet nodig om er van af te wijken, en de 32 bit was feitelijk sneller.
Alles werket naar tevredenheid, ook de DSD2PCM werkte vlot en prima.
Nu is men ook al bij andere, als de Ubuntu versie (Canonical) er ook van overtuigd dat er geen 32 bit versie moet worden onderhouden, dat is uiteindelijk dubbel werk.
Vortexbox is een aangepaste versie van Fedora, en in dit geval de FC23, en men heeft ingezien dat de 32 bit kernel toch wel krap aan het worden is voor de toekomst.
Kortom, de nieuwe versie van Vortexbox 2.4 is dus nu 64 bit, en wat minder simpel te installeren.
Het is mij in ieder geval wel gelukt om dit te doen, maar dit had wel een andere motivatie als alleen maar wat nieuws.
Ik wilde er een uitgebreider type server van maken meet de ROON software als uitbreiding, en die vraagt dan een 64 bit systeem.
roon-piper.JPG
Nu dan dit kunnen doen, en we hebben een goed draaiend systeem, met de Vortexbox 2.4 volledig geïnstalleerd en daarnaast de software die nodig is voor ROON, in dit geval als gewone speler (Output).
the-Piper.JPG
De server (Core) staat op de HP microserver, en kan dan net als de Squeezeboxserver als centrale aansturing dienen, en de spelers zijn dat te kiezen als, een Squeezebox Touch of een Raspberry met b.v. USB uit.
En ook nog de Nano Pi van € 7,50, die draait vlekkeloos.
Verder als ik er ook nog een Video bestanden mee zou willen afspelen, dan kan dat ook.
Nu hebben we dus een Netwerkspeler met een zeer uitgebreide functionaliteit.

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.