@ ds23man, die ken ik al wel langer, is niet zo bijzonder, de Cubie heeft ook standaard Android aan boord, speelde gelijk, geen probleem, maar ik maak graag problemen om ze daarna weer op te lossen.
Zo ook nu dus, ik had de boel draaiend met de AP-linux, maar als je dan de boel laat spelen, blijkt telkens dat het vast loopt.
Als ik een nummer op DSD speelde, en het nummer was 3.18 lang, dan zag je hem doorlopen tot 3.25 en dan niets meer.
Niet lekker dus.
Nu dus na vele andere wegen en trial and error, nu dus wel de boel goed aan de praat.
Na Linux Mint, Lbuntu, Ubuntu 13.04 e.d die dan telkens niet de juiste configuratie konden krijgen naar MPD 0.17.4 om de behoefte DSD af te spelen te realiseren. ( Ik zal maar niet alle details noemen)
Bij Ubuntu 13.10 gaat het dan wel officieel (MPD 0.17.4) wel komen, althans, die duiding is wel te vinden.
Nu had ik dus al eerder gespeeld met het Vortexbox 2.2, maar daar kon ik dus geen stabiele oplossing krijgen met de bestaande server en CIFS, het was na een reboot telkens weer verbroken.
Het bekende, als Mozes niet naar de berg komt, dan komt de berg wel naar Mozes, oftewel, ik heb mij nu verdiept in de NFS structuur, en na veel klooien nu dat wel voor elkaar met een exportfile.
En Vortexbox ziet die dus zonder problemen en ook na een reboot is het stabiel.
Ik speel nu dus na een lange omweg weer met de Vortexbox oplossing op 1 uitgang.
Voor het echte DSD moet je dan wel uiteraard naar de MPdroid of DroidMPD gebruiken, en anders naar de Apple optie, maar het werkt nu echt stabiel.
Eeeeuuuehh ,................zover als het nu gaat.
De NFS is nu gemount als /storage/music/flac, en de vortexbox ziet hem gelijk en ook de Amanero USB DAC is nu dus direct aan het spelen.
Waar ik dus bij de vorige afbeelding de CIFS in het beeld had, nu dus stabiel met NFS, ..........eindelijk.

In de onderste balk/venster (storage/music/flac nfs (het nummer van de server) en de verwijzing naar de muziekbestanden) zie je nu dus de muziek van de server, en die word door de Vortexbox nu gezien als een lokale map.
Vortex.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.