EAR 834p phono buizenvoorversterker clone

Laat in alle details je versterker creaties zien!

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
In een showcase-onderwerp kunnen geen reacties worden geplaatst.
Zie ook: info en index
ThorensTD150

EAR 834p phono buizenvoorversterker clone

Berichtdoor ThorensTD150 » vr 26 jul 2019, 17:48

Ik had een lovende recensie gelezen over het origineel, dus werd heel nieuwsgierig hoe dit zou klinken.
In China vond ik een PCB waarbij de voeding gescheiden kon worden van de schakeling, dus dat zag er goed uit.
Ik ben een aantal kringloopwinkels langsgegaan op zoek naar een geschikte behuizing.
Die vond ik daar niet, maar ik deed er wel inspiratie op: er werd een oude Acer Mini PC aangeboden. Deze had ik zelf ook nog staan, dus dat is de kast geworden.
Ik heb online een aluminium plaat besteld en daar 2 gaten in gemaakt en zwart gespoten. De eerste voor het LEDje was eenvoudig, maar de 2de voor de rechthoekige niet...
Ik had ook al 15 jaar wat plaatjes liggen die ooit uit een stalen ladenkast gekomen zijn, dus hierop kon ik mooi de PCB’s en voeding monteren. Ik gebruikte deze tevens voor het monteren van de RCA in- en uitgangen, massa aansluiting en AC ingang en zekeringhouder.

Ik heb (nog) geen metingen gedaan, maar aangesloten op m’n verbouwde TD150 platenspeler, Kalypso versterker van CR Developments, Cabasse Farella luidsprekers en geluisterd.
Man, wat klonk dat heerlijk!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Versterker Showcases”