Henkjan's ncore

Laat in alle details je versterker creaties zien!

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
In een showcase-onderwerp kunnen geen reacties worden geplaatst.
Zie ook: info en index
Henkjan
Beheerder / Site Admin

Henkjan's ncore

Berichtdoor Henkjan » ma 26 sep 2016, 22:53

Het verhaal van mijn ncore versterker

Het is een vrij lang verhaal, vooral de tijd die er overheen ging om te komen tot hoe die uiteindelijk is geworden:

De 1e verschijning op t forum was op 15 september 2012:
Afbeelding
viewtopic.php?f=7&t=16720&start=25#p1603856

en nog geen 3 weken later zaten de beschuitjes "tijdelijk" in een hifi2000 kast, in welke er diverse luisterdagen mee is afgegaan:
ncore speelt - tijdelijk in kast.jpg

Dat witte vlakje is de plek gereserveerd voor de ds23man standby print

Een aantal jaren, en aantal opties voor een nette behuizing later, werd het in de herfst van 2016 wat duidelijker in mn hoofd hoe de definitieve kast er uit zou gaan zien:
  • basis de zelfde hifi2000 kast
  • nette achterkant met logo, neutriks, etc
  • voorkant van massief hout (ik had nog een plank zebrano staan) met in het midden een glazen ornament met zwaan dat ik van mn dochters voor een verjaardag had gekregen
zwaan.jpg

Vervolgens sketchup aangezwengeld:
front ncore voorkant.png

front ncore achterkant.png

achterkant ncore.png

achterkant ncore - binnekant.png

en dit ontwerp, samen met de plank hout en de blanco achterkant van de kast naar FreesKees opgestuurd.

.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Re: Henkjan's ncore

Berichtdoor Henkjan » zo 14 apr 2019, 20:44

nadat Kees m'n ideeën had omgezet in iets dat ook te bouwen was, bleef het wachten op wat tijd om eindelijk aan de slag te gaan. dat werd dus feb/maart van dit jaar, toen ik het geluk had een zeer rustige tijd op m'n werk te hebben en een werkgever die gelukkig niet verwachtte dat ik op kantoor ging duimendraaien dus ik kon lekker thuis aan de bak.

Hieronder de foto's hoe er er nu allemaal uitziet, met kort toelichting van bepaalde details:

ncore - voor.jpg

ncore - achterkant.jpg

ncore.jpg

.
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » zo 14 apr 2019, 21:31

de details:

achter het ornament zitten 2 LEDjes, aangestuurd vanuit het standby printje. groen voor aan, blauw voor standby:

[ Bekijk op youtube ]

De blauwe LED staan gericht op de zwaan:
ncore - zwaan blauw.jpg

De groene LED is de felste die ik kon vinden (35cd) en staat gericht op de SMPS die achter de zwaan staat, met voldoende 'strooilicht' om de zwaan helder groen te maken (feller dan de blauwe standby). Een deel van de zwaan is helder glas, je kan er dus het interieur van de versterker door zien.
ncore - zwaan groen.jpg
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » zo 14 apr 2019, 21:35

op de aan/uit knop aan de voorkant heeft Kees het ncore logo gelaserd:
ncore - knopje.jpg

de knop is van het zelfde hout, en zo uitgefreesd dat de tekening van het hout netjes doorloopt.
niet zichtbaar op de foto is de achterkant met de oplossing van Kees zodat het knopje netjes blijft zitten.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » zo 14 apr 2019, 21:37

De voeten zijn opgebouwd uit 2stuks 7cm ronde multiplex schijven, met er tussen een dikke laag gestolde kit.
om deze sandwich heen zit vilt dat net iets breder is zodat alleen het vilt contact maakt met de ondergrond

ncore - voet.jpg

Terug naar “Versterker Showcases”