Mijn eerste post hier

Ik ben al sinds mijn tienerjaren geïnteresseerd in de zelfbouw van geluidsapparatuur en speakers. Ook al diverse speakers zelf "ontworpen" maar echt top was het nooit. Nu dan jaren later ( nu 40er

Nu klinkt dit natuurlijk prima maar toch begint dan uiteindelijk het zelfbouwvirus te kriebelen en dus worden er eerst een aantal subwoofers ontworpen en gebouwd.
Dan kom je via Amerikaanse forums(fora?) Diverse lcr ontwerpen tegen met pro woofers en compressiedrivers+hoorn.
Redelijk eenvoudig te bouwen en qua prijs valt het ook wel mee. Ze komen toch achter het scherm dus ze hoeven niet perse mooi te zijn qua design.
Uiteindelijk heb ik een ontwerp gemaakt met een eminence deltalite II 2512 12 inch midwoofer en een B&C DE250 compressiedriver op een ME45 hoorn ineen gesloten kast van +/-60 ltr. Genoeg om het -3db punt op 80hz te krijgen.
Inmiddels heb ik de 3 kasten gebouwd en voorzien van drivers en demping materiaal.
Maar nu komt natuurlijk het meest lastige.. de scheidingsfilters
Luidsprekers gemeten met REW zowel binnen als buiten. Met xsim een filter in elkaar geknutseld en dat ongeveer met 10 verschillende versies. (Ik weet nog niet hoe ik hier foto's kan plaatsen?) Nu heb ik dan uiteindelijk best een mooie fr curve maar ik heb het idee dat het beter kan. Vooral omdat het pro luidsprekers betreft met hoog rendement wil ik niet teveel aan dynamiek inleveren en dat is nu juist wat ik nog mis.
Graag zou ik hulp en/of advies hebben van de echte kenners.