Linkwitz-transform in LM4780-versterker voor HATT LS

Aktief of passief

Moderator: Beheerdersteam

ray5150

Re: Linkwitz-transform in LM4780-versterker voor HATT LS

Berichtdoor ray5150 » za 08 dec 2018, 0:12

MarcelvdG schreef:Zo'n buisje met een spoel erom wordt vaak in een DIL-behuizing gestopt waarvan wat pootjes ontbreken, bijvoorbeeld http://www.farnell.com/datasheets/21180 ... 1494277915

Okee, ik wist niet dat ze ook in die behuizing bestonden. :goedzo:

Hans Nootdorp

Re: Linkwitz-transform in LM4780-versterker voor HATT LS

Berichtdoor Hans Nootdorp » zo 09 dec 2018, 18:49

Klaar. Toch gelukt binnen 3 weken.
P1090825 - kopie.JPG

Ja, de trafo is nog van voor per-ringkerntrafo -tijdperk... :roll:

De versterker + HATT's spelen lekker.
P1090824 - kopie.JPG

Mij bevalt dat de low pass shelf erg goed. Het verschil met/zonder is goed te horen. Is makkelijk vergelijken door in/uit schakelen van low pass shelf met schakelaar op achterzijde versterker.
Het laag (bijv. bas of kick(drum) klinkt toch wat voller. En ik moet zeggen de beperking in uitstuurbaarheid valt mij niet tegen. Ook in de woonkamer kan er op aardig volume worden gespeeld zonder klipping van het woofertje van de HATT's. De beperking in uitstuurbaarheid is er natuurlijk wel; ook afhankelijk van de muzieksoort.

Henkjan schreef:BR speakers boosten onder de afstemfrequentie: erg slecht idee. uitslag van de woofer gaat enorm omhoog, dus meer vervorming
Je mah komen luisteren, Henk-Jan (of Pjotr).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De soldeerbout staat weer even uit.... LM4780 versterker is klaar en speelt...Nu genieten van mijn HATT monitors.
Menhir 3 weg, mid/hoog passief gefilterd, DLCP voor filtering wooofer/midhoog, 2x UCD180 voor midhoog, 2x UCD400 voor de woofer

Terug naar “Filter Ontwerp”