Verschillende merken condensator's

Aktief of passief

Moderator: Beheerdersteam

XXsanderXX

Re: Verschillende merken condensator's

Berichtdoor XXsanderXX » di 19 mei 2020, 16:45

Ik weet genoeg. Bedankt.

audioruud

Berichtdoor audioruud » wo 20 mei 2020, 9:42

Behalve als je misschien je geld in deze branche mee moet verdienen.

Dat doe ik al meer dan een jaar niet meer. Ik lees wel steeds op allerlei fora dat het onzin zou zijn om betere (en dus meestal ook duurdere) filtercomponenten/drivers/versterkers/kabels/streamers/muziekdiensten te gebruiken omdat het verschil niet hoorbaar zou zijn en alleen maar in het belang van de commerciële partijen. Daar ben ik het pertinent mee oneens en je doet jezelf als muziekliefhebber te kort als je niet minstens onderzoekt welke opties zinvol zijn.
De high end wereld staat inderdaad wel bol van de idioterie, dat klopt. Maar ook de hobbyisten/zelfbouwers hebben hun eigen dogma's.
Uiteindelijk gaat alles om de juiste verhoudingen en is het bij een luidspreker veel belangrijker dat het ontwerp ook echt klopt dan dat er dure onderdelen worden toegepast. Af en toe wat proberen is ook een leuk onderdeel van de hobby en als hobbyisten dan niet altijd alleen maar voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is dat beter voor iedereen. Al die mensen die kicken op tweedehands/kringloop spullen die ooit heel duur waren en toen dus ook door mensen voor veel geld werden gekocht zorgden voor de rijke erfenis nu. De neiging van nu naar alleen maar zo goedkoop mogelijk leidt niet tot een betere wereld. Maar dat valt een beetje buiten deze discussie.
Overigens lijkt me de gekozen oplossing een prima optie in dit geval.

Groeten

Ruud Jansen

Olaf Markus
ZBA-donateur

Berichtdoor Olaf Markus » wo 20 mei 2020, 10:02

audioruud schreef:
Daar ben ik het pertinent mee oneens en je doet jezelf als muziekliefhebber te kort als je niet minstens onderzoekt welke opties zinvol zijn.

Ik zeg juist dat als je als muziek liefhebber tevreden bent met wat je hebt : niets meer aan doen !
Ik ben juist heel lang jaloers geweest op de mensen die tevreden waren met een eenvoudige maar degelijke set-up en daadwerkelijk konden genieten van muziek in plaats van altijd alleen maar analytisch te luisteren en fouten te zoeken.

Ik ben dan ook blij dat ik zelf sinds een jaar of 5 deze tevredenheid heb weten te vinden en dat kostbare "onderzoek" achter me heb weten te laten.
ZBA donateur.

Ook in 2020!

XXsanderXX

Berichtdoor XXsanderXX » ma 25 mei 2020, 23:27

Dat is ook precies waar ik voor wil gaan. Het hoeft voor mij niet 1000% goed te zijn. Met alle computer programma's die er tegenwoordig zijn om alles tot in puntjes uit te werken. Als het voor mij fantastisch klinkt ben ik ook blij. Zolang je kippenvel krijgt van de muziek die je luistert ben je toch goed bezig lijkt mij.

Gr Sander.

Terug naar “Filter Ontwerp”