Visaton Starlet G

Aktief of passief

Moderator: Beheerdersteam

Ybug

Visaton Starlet G

Berichtdoor Ybug » vr 30 aug 2019, 15:44

Hallo,

ben van plan om een vistaton starlet G te bouwen. Heb op een duits forum een ontwerp gevonden en dit in boxim ingevoerd en ben dan wat beginnen tweaken. Met wat spelen kwam ik aan toch een iets vlakkere curve. Wil iemand met wat meer verstand van het crossover builden het origineel met mijn ontwerp eens vergelijken.Ook bemerkingen welkom.

verder vond ik ook nog een wat ingewikkeldere crossover die nog vlakker is maar ook wat meer zal kosten maar wel een nog vlakkere curve krijgt. Kan iemand me info geven of de extra kosten de moeite waard zijn? Daar heb ik zelf ook nog een minimale aanpassing gedaan omdat ik de gebruikte elementen niet vond op internet. Misschien iemand die weet waar ik ze eventueel wel kan krijgen?

Bedankt alvast
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Re: Visaton Starlet G

Berichtdoor Henkjan » wo 04 sep 2019, 23:23

hallo Ybug, welkom hier!
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » do 05 sep 2019, 2:06

Welkom op ZBA.

Ybug schreef:Afbeelding
de complexere aangepast

Afbeelding
de complexe

Zoek de verschillen? :)

ray5150

Berichtdoor ray5150 » do 05 sep 2019, 12:06

Materialen voor scheidingsfilters kun je het beste bestellen bij http://www.rumoh.eu/nl/
Dit is een betrouwbare en Nederlandse webshop waarvan de eigenaar ook forumlid is.

Chocomel

Berichtdoor Chocomel » do 05 sep 2019, 12:14

Een mooie frequentierespons is één van de belangrijkste aspecten van een luidspreker en het filter bepaalt hem voor een groot deel. Ik zou dus verwachten dat het uit kan om méér filteronderdelen te gebruiken.

Een nadeel van een uitgebreid passief filter is dat je de filtercomponenten niet zo goed kan hergebruiken in een volgende luidspreker. Vaak heb je net iets andere waarden nodig.

anonamemouse

Berichtdoor anonamemouse » do 05 sep 2019, 12:29

ray5150 schreef:Materialen voor scheidingsfilters kun je het beste bestellen bij http://www.rumoh.eu/nl/
Dit is een betrouwbare en Nederlandse webshop waarvan de eigenaar ook forumlid is.

En snel, ik heb gisteren om 15:30 dingen besteld, om 16:30 kreeg ik een mailtje met een t&t nummer.
Als het goed is komt het precies als ik niet thuis ben... :roll:
an annoying noise annoys an oister.
are all audiophiles obsessive compulsives or is this just a stereo type?

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » za 14 sep 2019, 15:10

Marp schreef:Welkom op ZBA.

Ybug schreef:Afbeelding
de complexere aangepast

Afbeelding
de complexe

Zoek de verschillen? :)

Waar ik op doelde, is dat geen verschil te zien is tussen het origineel en je aangepaste variant.
Het lijkt erop dat je 2 verschillende schermafdrukken hebt gemaakt van hetzelfde filter.

Terug naar “Filter Ontwerp”