Butterfly - zorgt voor een dikke grijns

Laat in alle details je luidspreker creaties zien!

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
In een showcase-onderwerp kunnen geen reacties worden geplaatst.
Zie ook: info en index
Perrin1710

Butterfly - zorgt voor een dikke grijns

Berichtdoor Perrin1710 » wo 29 apr 2015, 14:57

Ik had al een tijdje componenten van oude Mission 737 speakers liggen. In het verleden eens verkeerde tweeters besteld (6ohm ipv 8 ohm). Dat klonk natuurlijk voor geen meter. Toen dacht ik; wat nou als ik de twee oorspronkelijke woofers in parallel schakel en combineer met de nieuwe tweeter? Hoe zou dat klinken?
Dus allerlei spannende tekeningen gemaakt in sketchup. Zelfs zitten broeden op 3D printing. Maar toen wilde ik toch echt eens uitproberen. En wel NU. Bouwmarkt gereden. 4 euro MDF gehaald (22mm). Decoupeerzaag gaten gemaakt en afgerond zodat de woofers bijna geen baffle meer hebben. Filter aangesloten en WOW!! Wat een gaaf geluid.
Alleen dat laag. Zou dat nou ook niet iets meer gedefinieerd kunnen worden?
vervolgens liep ik met mijn vrouw door een tuincentrum en vond daar twee aardewerken potten die precies de goede afmetingen hadden, inclusief gaatjes voor de bekabeling en de tie-rips om ze te verbinden.

HAHA, en dan ziet het er zo uit. Voor 16 euro en wat oude spullen een hele mooie center in mijn werkkamer! :rock:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Multichannel / Hypex AS2.100 / Scanspeak Revelator / Seas Excel / Hypex DS 4.0 / Peerless XLS12

Terug naar “Luidspreker Showcases”