Herbouw Monitors

Laat in alle details je luidspreker creaties zien!

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
In een showcase-onderwerp kunnen geen reacties worden geplaatst.
Zie ook: info en index
drikus

Herbouw Monitors

Berichtdoor drikus » zo 10 mei 2020, 23:44

Hi zelfbouwers.

Om mijn DeNaim versterker te testen had ik een paar zelfbouwluidsprekers op marktplaaats gekocht.
(zie voor de versterker: viewtopic.php?f=60&t=28404)
Deze klonken verrasend goed, maar de bouwkwaliteit kon beter. Nu had mijn dochter ineens behoefte aan een paar goede speakers.
Prima excuus dus voor een herbouw projectje :D

Allereerst naar de bouwmarkt en MDF op maat laten zagen.
Volgenden stap: gaten freezen. Voor het front panel heb ik twee platen laten zagen: 1 van 18mm en 1 van 4mm.
made-planks.JPG

Die vier mm is even dik als de flensen van mijn spekers, zodat die mooi verzonken zijn.
Bovedien kan ik door die van 18mm dan lekker een aantal pluggen steken, zodat bij het lijmen de boel niet weg glijdt als ik de lijmklemmen erop zet. Het plaatje van 4 mm, maakt vervolgens de pluggen onzichtbaar.
making-ikea-package.JPG

clamped-in-2.JPG

glued-box.JPG

De gaten voor ede speakers zijn met een frees 45 graden afgeschuind aan de achterkan, zodat de lucht lekker de ruimte krijgt aan de achetrkant van de drivers. Wel heb ik hierbij 1 cm aan weerszijde van elke schroef overgeslagen. Elke sckref heeft dus een goede heveelheid hout om zich in vast te zetten.

Alle randen van de boxen heb ik met een frees een beetje afgerond. Alle naadjes dichtgeplamuurd en daarna alles in de grondverf gezet.
Ten slotte alles in de lak gezet en de drivers erin gemonteerd.

ready-to-ground.JPG

grounded.JPG

painted.JPG

comarison.JPG

silicon_pads_bottom.JPG

at_daughter.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Luidspreker Showcases”