Met de MissionT (LBVS) hadden we ook 2 filters, een gemaakt door Wigbert en een door mezelf.
Wigbert (later ook nog met hulp van Gerjan) liep bij zijn (serie)filter tegen een probleem rond het crossover punt dat daar een zeer hardnekkige dip zat die zich niet liet temmen. In eerste instantie weten dit aan de afstand tussen de woofer en tweeter (we hebben de maten overgenomen van Edo zijn LBVS), nu was ik op de achtergrond bezig met een ander kast ontwerp met dezelfde bezetting, ook hier gaf het filter hetzelfde probleem. Nu had ik inmiddels ook al een setup filter voor mijn kast en die hebben we dus gister eens kunnen vergelijken.
Door de verschillende opzet was het eigenlijk niet echt goed te vergelijken, maar wat wel opviel is dat ondanks het dipje de speaker niet slecht klonken. Leuk was wel dat met een kast opzet we 2 totaal verschillend klinkende speakers heb kunnen laten horen
Wigbert heeft al wel laten weten nog verder aan het serie filter te gaan tunen dus wordt vervolgd.
Gezien zijn korte ervaring met de bij RumoH inmiddels verkrijgbare meet microfoon icm ARTA is dit voor hem een enorm leermoment geweest.
We zullen hem hierbij nog verder bijstaan waar nodig.. maar vooralsnog mijn complimenten

Gerjan