Al enige tijd lees ik af en toe mee op dit leuke informatieve forum! Nu ik zelf graag een vraag wil stellen is ook de tijd gekomen om te registreren en om mijzelf voor te stellen

Dus bij dezen; ik ben Maarten, 31 jaar oud en woonachtig in Leiden. Samenwonend met mijn vriendin en onze kat. Muziek is de rode draad in mijn leven. Ik speel sinds mijn 12e gitaar in verschillende (cover)bands en treed (op dit rare jaar na) hiermee 25/30 keer per jaar op. Daarnaast is muziek luisteren - thuis of live - een grote hobby. Verder ben ik een echte Bourgondiër en dol op koken en lekker eten/drinken. Vier het leven!
Op mijn 13e heb ik mijn eerste set luidsprekers gebouwd waar ik nog steeds met heel veel plezier naar luister. Deze flinke vloerstaanders zijn gevuld met oude Philips units. Per kant:
- 1x AD12250
- 2x AD 2150/SQ8
- AD 0163/T8
De kast is geïnspireerd op de Vox 301 van Visaton. Hierbij zijn de units voor midden en hoog aan de voorkant van de smalle baffle geplaatst en is de woofer aan de zijkant van de kast geplaatst. Het kastvolume was oorspronkelijk 100L, deze heb ik teruggebracht naar 80L door onderin een extra compartiment te maken dat is opgevuld met kattengrid. Goed voor een laag zwaartepunt, verschrikkelijk voor je rug.

Met de kennis die ik afgelopen jaren heb opgedaan (over zowel mijn eigen smaak als over het luidsprekers bouwen) wil ik de Philips units een nieuwe kast en een derde leven geven. Hoewel ik nog steeds hartstikke blij ben met de sound van de luidsprekers denk ik dat het nog beter kan wanneer we dit keer wél een kast bouwen die specifiek op deze units is afgestemd. Ook het scheidingsfilter wil ik een mooie upgrade geven. Kort samengevat wil ik kijken hoe ik deze mooie maar oude units zo goed mogelijk kan laten klinken in een systeem dat helemaal past bij mijn smaak!