Even Voorstellen

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

BamiKanarieSoep

Even Voorstellen

Berichtdoor BamiKanarieSoep » vr 24 jul 2020, 21:41

Beste Forumleden,

Mag ik mij even voorstellen ?
Mijn naam is Herman, ben al geruime tijd bezig met audio elektronica, en de laatste tijd vooral met elektronenbuizen.
Na een tijdje op 'knutsel' niveau bezig geweest te zijn, ik heb wat gitaarversterkertjes gebouwd, en een hele aardige 807 SE audioversterker, wil ik nu mij meer toeleggen op interessante audio toepassingen.
Ik heb in de planning een versterker met 2A3 eindtriodes. Als opstapje daarnaar heb ik een duo 6C4C triodes, die ik met verschillende stuurtrappen wil gaan aansturen.Daarbij wil ik niet meteen de definitieve versterker bouwen, maar vooral onderzoeken hoe verschillende schakelingen werken, en vooral hoe ze klinken.
Ook wil ik meer te weten komen over meten aan circuits/versterkerschakelingen.
Menno van der Veen vind ik hierin interessant : kan ik meten wat ik hoor ? En : kan ik horen wat ik meet ? -einde citaatmodus :hide: -

Groeten, Herman
Laatst gewijzigd door BamiKanarieSoep op vr 24 jul 2020, 21:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Re: Even Voorstellen

Berichtdoor Henkjan » vr 24 jul 2020, 21:43

Welkom Herman!

en eet smakelijk
If it measures good, but sounds bad, you're measuring the wrong thing." ― Dr. Richard C. Heyser

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » vr 24 jul 2020, 21:46

Welkom Herman. Meten wat je hoort is niet eenvoudig; wat ‘goed’ meet klinkt niet altijd goed en andersom, met buizen helemaal.
Post svp vooral je bevindingen :bakkie:

hardbats

Berichtdoor hardbats » vr 24 jul 2020, 22:03

Welkom hier!

Keurige orginele gebruikersnaam ook herman :lol:

douwebakker

Berichtdoor douwebakker » vr 24 jul 2020, 22:20

Fijn Herman, dat jij je aansluit bij de club. Welkom!
Eigenwijs is ook wijs!

OpaBert

Berichtdoor OpaBert » vr 24 jul 2020, 23:38

BamiKanarieSoep schreef:Beste Forumleden,

Mag ik mij even voorstellen ?
Mijn naam is Herman, ben al geruime tijd bezig met audio elektronica, en de laatste tijd vooral met elektronenbuizen.
Na een tijdje op 'knutsel' niveau bezig geweest te zijn, ik heb wat gitaarversterkertjes gebouwd, en een hele aardige 807 SE audioversterker, wil ik nu mij meer toeleggen op interessante audio toepassingen.
Ik heb in de planning een versterker met 2A3 eindtriodes. Als opstapje daarnaar heb ik een duo 6C4C triodes, die ik met verschillende stuurtrappen wil gaan aansturen.Daarbij wil ik niet meteen de definitieve versterker bouwen, maar vooral onderzoeken hoe verschillende schakelingen werken, en vooral hoe ze klinken.
Ook wil ik meer te weten komen over meten aan circuits/versterkerschakelingen.
Menno van der Veen vind ik hierin interessant : kan ik meten wat ik hoor ? En : kan ik horen wat ik meet ? -einde citaatmodus :hide: -

Groeten, Herman

Herman welkom en wij kunnen wel door dezelfde deur We bouwen met Buizen We meten graag om te kunnen horen of wat we meten ook klopt of andersom
Welkom :goedzo:
shit draadje vergeten :oops:

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 24 jul 2020, 23:52

Beetje vreemde definitie van die Menno met dat meten. Meten je doe toch vooral om te controleren of je instellingen kloppen met wat je bedacht had, of wat de ontwerper bedacht had. Om te zien of je oren te kloppen, of iets in de geest a.d.h. van een versterkerschema en vv, lijkt mij eigenlijk beetje ver gezocht.

Welkom Herman. Er zitten veel Buizerds hier :)
How much wood could a woodchuck chuck
if a woodchuck could chuck wood

Douwe84

Berichtdoor Douwe84 » ma 27 jul 2020, 12:01

welkom!

Terug naar “Stel je eens voor”