Eric is de naam, alias 'Kingpin' wat voor de oud gamers misschien een belletje doen rinkelen, vandaar de nickname.
Inmiddels hoor ik nu ook officieel bij de 'oudjes'. In een grijs verleden electronica gestudeerd maar eigenlijk pas de laatste jaren als werk weer mee in aanraking gekomen (mechatronica). In de tussentijd veel programmeer en design ervaring opgedaan als werk.
De hobby zat er al vroeg in, van huisuit veel zelf bouwen en gewoon 'doen', wat als broekie ook wel eens geresulteerd heeft in een flinke optater tussen de fase in de ene hand en de nul in de andere hand .... en dan toch voor het vak elektronica kiezen

M'n eerste echt serieuze 'project' was een dsp geregelde actief filter (praten we over de jaren '80).
2x 3 kanaals filtersectie, 6 eindversterkers elk apart gevoed, drivers waren van Celestion in 22mm mdf, woog een ton maar het geluid was fenomenaal.
Alleen de afmetingen ... m'n ouders waren er denk ik niet zo blij mee en eenmaal op mezelf waren ze inderdaad te groot.
Heb ze jaren later in onderdelen verkocht.
Op dit moment zijn dit m'n laatste 'projecten'.
Een Tripath TA2022 eindversterker die ik in combinatie met een Naim Unitiqute2 gebruik in de woonkamer.
Voor het echte werk op zolder m'n 'mancave'. Hoef ik geen consessies te doen en kabels weg te werken etc.
Het 'hart' is een 230V distributiesysteem.
Daarnaast veel voedingen gebouwd waarbij de nadruk ligt op lage ripple en ruisvloer.
Uiteenlopend in amperage.
Waarbij mijn LiPo voeding wel het paradepaardje is. Zowel qua functionaliteit als meetwaardes.
filmpje:
[ Bekijk op youtube ]
Dacht zet er maar gelijk wat plaatjes bij