Kennismaking

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Deev Eedeez

Kennismaking

Berichtdoor Deev Eedeez » wo 12 feb 2020, 14:31

Hallo,

Ik ben Deev Eedeez. Ook met die naam bekend op Facebook en op't forum mfbfreaks-forum.nl (tijdelijk adres).

Ik heb me hier ook ooit aangemeld in 2018 omdat ik wat informatie zocht.

Ik bouw zelf luidsprekers sinds 1979 en beperk me daarbij tot één merk: Philips.
Dat geldt ook voor alle HiFi-en videoapparatuur die ik hier gebruik en verzamel.
Niet omdat ik denk dat het het beste is, maar omdat ik eigenlijk veel meer merken interessant vind en me noodgedwongen moest beperken tot minder, anders liep de garage en het huis vol :sure:
Daarom dus Philips.

Ergens in de tachtiger jaren heb ik uit Australië het designprogramma Calsod aan laten rukken en heb daar wat mee ontworpen.
Hoewel dat DOS programma nog prima aan de praat is te krijgen in een DOS-box onder Windows 10, heb ik recentelijk mijn focus verlegd naar ARTA, REW, VituixCAD. Allemaal programma's met een steile leercurve. Omdat ik in de tachtiger jaren ook al de luidspreker zelfbouw bijbel van Dickason aangeschaft had (en de NL versie van Elektuur die gek genoeg verschillen heeft...) en nog steeds daarin nieuw dingen ontdek, zou je denken dat dat wel moet lukken. Dat valt ietwat tegen, want calibratie en curves tevoorschijn toveren in een huiselijke omgeving met "gaten", die ook nog enigszins lijken op die van de fabrikanten is me tot op heden niet echt gelukt. Ik zou dus graag daadwerkelijk in contact komen met mensen die veel ervaring hebben opgedaan met ARTA of REW icm de Behringer ECM8000 en inmiddels tevreden zijn over de resultaten die ze ermee bereiken als het gaat om absolute dB metingen en curvevormen.
Laatst gewijzigd door Deev Eedeez op wo 12 feb 2020, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Re: Kennismaking

Berichtdoor Henkjan » wo 12 feb 2020, 18:01

Welkom Deev!
If it measures good, but sounds bad, you're measuring the wrong thing." ― Dr. Richard C. Heyser

Douwe84

Berichtdoor Douwe84 » wo 18 mar 2020, 18:30

Welkom!

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » wo 18 mar 2020, 18:53

Welkom! Ervaring met Arta en Rew is hier op het forum zeker, misschien is het handig een iets gerichtere vraag te stellen. Heb je zelf al wat geprobeerd te meten, heb je specifieke vragen, etc.

Matthijs1969

Berichtdoor Matthijs1969 » wo 18 mar 2020, 19:14

Welkom Deev!

Terug naar “Stel je eens voor”