Even voorstellen: Erik

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

EW93

Even voorstellen: Erik

Berichtdoor EW93 » vr 05 jul 2019, 14:45

Hallo allemaal,

ik ben Erik, 25 jaar en woon in Utrecht. Mijn hele leven ben ik eigenlijk al bezig met muziek luisteren en heb van mijn ouders de voorkeur voor classic rock mee gekregen en prijs mezelf erin dat ik best snel ben met nummers herkennen :sure: Sinds vorig jaar ben ik er ook achter dat ik van goede kwaliteit geluid hoor, toen kreeg ik nl. de Sennheiser HD 569, ik merkte elke keer dat ik ze op zette weer blij was met de geluidskwaliteit en dat gevoel nam maar niet af. Begin dit jaar kwam ik op het idee om zelf eens speakers te maken door het YT kanaal kirby meets audio en heb ik nu ook de welbekende Overnight sensations gemaakt samen met m'n vader. Dat gaf erg veel voldoening en ik ben ontzettend tevreden met de kwaliteit. Daarnaast heb ik nog 2 VU metertjes gemaakt :D De DIY audio smaakt naar meer, ik zit al te denken aan een subwoofer te maken met een HiVi M8N speaker en een koptelefoon standaard te maken (misschien met een CNC? :-k ). Kortom, het lijkt me leuk dit forum te gaan volgen en hier op weg geholpen te worden en op weg te helpen mocht het ooit nog zo ver komen :)

Groeten,
Erik

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Re: Even voorstellen: Erik

Berichtdoor Henkjan » vr 05 jul 2019, 15:01

ha die Erik, welkom hier!

:foto:
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

hardbats

Berichtdoor hardbats » vr 05 jul 2019, 16:40

Welkom erik! Een leeftijdsgenoot, dat is wel fijn tussen al deze "oude rotten" hier 8-[
Veel plezier met bouwen en luisteren!

Bert61

Berichtdoor Bert61 » vr 05 jul 2019, 22:01

Hoi Eric Welkom van een oude zelfbouwert
shit draadje vergeten :oops:

EW93

Berichtdoor EW93 » za 20 jul 2019, 14:48

Eindelijk foto's :) mijn OS's, voorkant van magnolia (tulpenboom, de donkere stukken worden nog dieper bruin uiteindelijk), de rest van berken multiplex, ik heb de tweeters iets meer off center gezet omdat ik dat mooier vond en de drivers niet in het hout gefreesd omdat dat nog iets te geavanceerd was voor mijn houtbewerking skills. Ik ben er erg tevreden mee en ik zit nu al te denken aan een subwoofer te maken hiervoor :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

hardbats

Berichtdoor hardbats » za 20 jul 2019, 14:51

Netjes hoor! Hoe klinken ze?

EW93

Berichtdoor EW93 » za 20 jul 2019, 15:08

Ik heb niet echt veel referentiemateriaal, maar ik vind ze erg fijn. Ik hoor allemaal details die ik met m'n andere audiodragers niet zo snel hoor, ik leer nummers die ik al lang ken opnieuw kennen :D Het smaakt ook zeker naar meer. Ik mis alleen nog de diepe bas, maar het komt een eind.

Shadow

Berichtdoor Shadow » za 27 jul 2019, 9:49

Alles kleiner dan 10" is een middentoner zei Tony Gee ooit eens :rock:

Terug naar “Stel je eens voor”