Nieuw lid uit Berkel & Rodenrijs

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Tony appelony

Nieuw lid uit Berkel & Rodenrijs

Berichtdoor Tony appelony » ma 17 jun 2019, 20:48

Beste leden van het forum.

Mijn naam is Ton Flink 56 jaar jong of bejaard, tis maar hoe je het ziet :D
Ik ben woonachtig in het pittoreske Berkel en Rodenrijs en mijn hele werkzame leven als techneut gewerkt.

Als hobby, passie, tja, hoe noem je zoiets? Afwijking? Doe ik van alles.
Ook het bouwen van alles op audio gebied, voornamelijk boxen, maar omdat ik nu luister naar iets waar mee ik mijn audio zieltje redelijk tevreden mee kan houden, staat dat voor mijzelf een beetje op een laag pitje.
Maar er is hoop, mijn jongste knulletje van 12 is ook een beetje besmet met het o zo beruchte virus der audiofilie.
Dus dat wordt weer bouwen in de toekomst .

Natuurlijk heb ik regelmatig als gast op dit toch wel ,verleidelijk tot weer wat nieuws maken, forum rond gekeken, en dat zou door zoonlief in de toekomst, als geregistreerd gebruiker wel vaker gebeuren.

Waar Ik op dit moment naar luister, en ook wel tevreden mee ben, zijn een set Roger monitors, met een door dit forum geïnspireerde set zelfbouw rear 2 weg speakers op gewoon ordinair van dit forum gejatte zuiltjes.
Dit alles speeld dan op een 5 x 125watt eindtrapje van Rotel, met daarvoor een surround processor van het zelfde merk.
En dan nog, uiteraard zelfbouw , een midden sprekert.

Nu dan toch iets uiterst privé .
Ik heb er best een tijdje over na gedacht, maar ik ga het hier toch plaatsen, en heeft te maken met een hulp vraag.

Ik ben ziek, en niet zo’n beetje ook.
Het heeft er anderhalf jaar naar uit gezien dat ik dit verhaal niet zo schijven , en nu net uit het ziekenhuis, is er ineens weer hoop.
Ik blijk een aandoening te hebben welke 10 op de miljoen keer voorkomt, en gelukkig te behandelen is.
Nu zijn de artsen niet 100% zeker dat dit zo is, maar er is hoop.

Tot zover het rampen en ellende bericht, ik schrijf en deel dit eigenlijk ook om wat mee te geven.
Blijf alstublieft allen gezond, en nog belangrijker, geniet van alles wat je doet, en nog belangrijker ,geef nooit op.

En nou de vraag, he he,
Wie of waar krijg ik mijn Rotel RCD 1072 weer aan het spelen?
Natuurlijk zelf al het een en ander geprobeerd, maar ik kom zelf niet veel verder omdat ik ten eerste geen schema kan vinden van deze speler , wel van alle oudere type.
Ik heb niet het juiste gereedschap om bijvoorbeeld het signaal te volgen, zoals een scoop.
En misschien mis ik ook wel de juiste dosis kennis, schaam ik me lekker toch niet voor, want wat je niet weet kan je leren, als je dat wil. Ja toch nie dan.
Ook ben ik natuurlijk op zoek gegaan naar een betrouwbaar adres voor reparatie , maar omdat ik hier op het forum wel eens fototjes van zogenaamde gehaktievicateis of zo, voorbij heb zien komen, waar CD spelers voorzien van stukjes kurk en draadjes ineens een stuk beter klinken, ben ik een beetje bang geworden .
Ik bedoel, wat is een goed adres, op de site van Rotel kom ik niet veel verder.
Of welk forum lid is daar goed en betrouwbaar in.
Wat doet de speler nog wel:
Hij ziet gewoon CD s en speeld ook de tracks, maar er komt op beide kanalen alleen nog gekraak uit welke zachter en harder worden met wat er op de cd als harder en zachter normaliter uitkomt.

Als laatste,

Ik ben niet opzoek naar een vrienden dienst door hier een zielig l..l verhaal op te hangen, maar het is voor mij wel belangrijk dat het spelertje het weer gaat doen.
Hij was dan ook niet echt goedkoop toen der tijd, en voor mij betekent dat, dat ik er best wel geld aan uit wil geven om hem weer spelend te krijgen.

Dus forum leden, wie o wie, of waar.
Wie helpt mij verder.

Met vriendelijke groet,
Ton Flink.

PS. Blijf gezond allemaal , doe ik het ziek zijn wel.
En uh, dat laatste is een grapje.

dre

Re: Nieuw lid

Berichtdoor dre » ma 17 jun 2019, 20:52

Welkom in ieder geval!
En bedankt voor je verhaal. :goedzo:

Als ik het zo lees lijkt het mij een probleem in het digitale gedeelte.....
Heb je er wel eens een externe dac aan gehad?
потому что он может!

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Re: Nieuw lid uit Berkel & Rodenrijs

Berichtdoor Henkjan » ma 17 jun 2019, 22:36

Welkom dorpsgenoot!
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

Bert61

Berichtdoor Bert61 » ma 17 jun 2019, 22:46

Welkom Ton , ik hoop dat het wat de gezondheid betreft goedkomt
Dus van harte beterschap en van harte welkom hier
Wat je rotel betreft kan ik je niet mee helpen
Zou best willen maar een simpel foutje vind ik wel
Maar met CD spelers en ander digitaal gedoe gaat hier het licht opeens uit :lol:
Succes met de reparatie cd speler :D
shit draadje vergeten :oops:

John P

Berichtdoor John P » ma 17 jun 2019, 23:06

Welkom hier Ton. Je weet toch waarom het digitale techniek heet: hij doet het of hij doet het niet. Ik kan je helaas niet verder helpen.
Waar een weg is is ook een omweg.

hannesie

Berichtdoor hannesie » di 18 jun 2019, 0:34

Welkom hier, ook van mijn kant, maar ook een vraag...?

Is er al eens gekeken of geprobeerd er een Dac aan de Speler te hangen, of heeft die geen Digitale uitgang?

12655345-10157-6__10506.1510798345.jpg

Is dit de achterkant?
https://tmraudio.com/product/tj-758

Edit, ik zie dat dre dezelfde vraag heeft gesteld. :hide:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hans

Shadow

Berichtdoor Shadow » di 18 jun 2019, 6:54

Welkom!

ray5150

Berichtdoor ray5150 » di 18 jun 2019, 9:43

Namens mij ook welkom bij deze.
Het verhaal zo lezende vermoed ik ook dat het loopwerk van je CD speler in orde is, en dat het probleem ligt bij de DA conversie.
Ik heb 2 adressen voor je in de regio die je eens zou kunnen proberen te vragen of zij je kunnen helpen ermee, mailtje sturen kan natuurlijk altijd en kost niks.
https://www.studio107.nl/ in Den Haag.
https://centurionservice.nl/ in Leidschendam.
Zelf geen ervaring met deze zaken, maar beiden bestaan al tientallen jaren.
Laatst gewijzigd door ray5150 op di 18 jun 2019, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

toetertje

Berichtdoor toetertje » di 18 jun 2019, 12:09

Welkom,

Waarschijnlijk heeft je rotel voorversterker wel een digitale ingang om dit te testen.

Tony appelony

Berichtdoor Tony appelony » do 20 jun 2019, 11:26

Beste forum leden ,

Als eerste bedankt voor jullie reactie’s en @ ray5150, ik ga die adressen benaderen .

Cd spelert heeft idd een digitale uitgang, en mijn voorversterker een dito ingang,maar geeft het zelfde resultaat .
Is ook echt zo’n daarnet of gisteren deed ie het nog geval, en ook al waren de eerste woorden die ik kon zeggen volgens m’n moeder “zelf doen” , ga ik dit klusje toch maar uit besteden.zucht.

Wat gaan we dan wel doen?
Nou, vandaag komen de LVBVS en voor zoonlief binnen.
Is voor z’n verjaardag (13) en daarmee heeft ie dan weer een leuk setje om mee te beginnen, en pappa een excuus om weer eens een paar boxjes te bouwen.
Later nog een subje misschien ,en dan kan pappa weer regelmatig naar de groepenkast, om het boven stil te krijgen.
Wat een muziek smaak hebben die knapies tegenwoordig zeg.

Alle bedankt en blijf gezond,
Groeten Ton

Terug naar “Stel je eens voor”