voorstellen

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

mspijker

voorstellen

Berichtdoor mspijker » wo 19 dec 2018, 19:13

Hallo allemaal. Ik kijk inmiddels al een maandje mee op dit forum en dus tijd om me even voor te stellen. Ik ben Menno, bouwjaar '63, en woon tegenwoordig in Ottawa, Canada. Ik was in de 80/90-er jaren meer actief op audio gebied. Ik heb destijds wel eens wat geschreven voor het roemruchte tijdschrift Audio & Techniek. Ook diverse dingen gebouwd zoals de pijpluidspreker en een paar versterkers. Na m'n verhuizing naar Ottawa in 1999 is audio op een laag pitje komen te staan en meer de fotografie ingedoken. Vorig jaar kwam ik een In Memoriam berichtje tegen over John van der Sluis. Wat verder kijkend via een Youtube video van John bij een audio club, liep ik tegen het klasse D gebeuren aan. Dat vindt ik erg interessant en dat gaat mijn audio project voor 2019 worden. Ik zit te kijken naar de Hypex Fusion Plates om zo NCore in huis te halen. Zit alleen te dubben of ik het simpel hou en 1-weg versterker per luidspreker neem of voor "The Full Monty" ga en m'n luidsprekers naar een actief 3-weg systeem ombouw. Buizen blijft toch ook wel trekken dus wellicht komt er ook een buizen lijntrapje om het klasse D geluid wat "op te warmen/leuken". Er is hier een hoop kennis aanwezig en ik zal nog wel een ander vragen. Hopelijk kan ik t.z.t. zelf ook nog wat bijdragen.

Barry2001
Algemene moderator

Re: voorstellen

Berichtdoor Barry2001 » wo 19 dec 2018, 19:24

Welkom hier Menno! er zijn hier genoeg zowel Hypex- als buizenliefhebbers, de combinatie niet voor zover ik me kan herinneren.

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 19 dec 2018, 20:30

Welkom!

hannesie

Berichtdoor hannesie » wo 19 dec 2018, 23:16

Ook welkom van mijn kant, was getriggerd door het verhaal van de audioclub, en heb ooit John v d Sluis wel meegemaakt bij de/een audio club. Maar dat was wel een flink aantal jaren geleden.
Ook de man die nu de DEOX importeert, had die eindtrappen van John, en tijdens een demo hebben die op mijn luidsprekers gehangen.
De nieuwe nCore zijn wel lekkerder van klank.
Hans

mspijker

Berichtdoor mspijker » do 20 dec 2018, 6:01

Hans, hier is de betreffende youtube video uit 2012 bij de Audio Club Velsen in Wijk aan Zee. Kijk maar eens of je jezelf in de zaal ziet.

[ Bekijk op youtube ]

Shadow

Berichtdoor Shadow » do 20 dec 2018, 7:37

Hij is in 99 naar Ottawa verhuisd zegt ie Hans...

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » do 20 dec 2018, 9:00

Welkom
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

Wowly
Beheerder

Berichtdoor Wowly » do 20 dec 2018, 15:32

Jazeker welkom. Ik zie een brede smaak, en ben bang dat je de komende jaren verslaafd wordt aan deelnemen op dit forum hahaha

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » do 20 dec 2018, 16:01

Welkom Menno!

Tja, die John van der Sluis, beetje eigen wijs dat wel. Heb hem persoonlijk vaak meegemaakt nog in de tijd dat hij bij van Dam in R'dam werkte. Eerst in die kelder in de Snellemanstraat en later op de Spoorsingel. Daarna nog even een eigen winkeltje gehad op de Schieweg. Maar dat heeft niet lang geduurd.
Peter de Jong

Bertje
Ook commercieel actief

Berichtdoor Bertje » do 20 dec 2018, 22:16

Kom de diverse medewerkers van A&T destijds toch wel hier en daar online nog tegen, leuk! Welkom Menno!
Alles over car audio: www.12vhifi.nl
Hybrid Audio Technologies: www.hybrid-audio.nl

AntonZ

Berichtdoor AntonZ » ma 24 dec 2018, 17:12

mspijker schreef:Hallo allemaal. Ik kijk inmiddels al een maandje mee op dit forum en dus tijd om me even voor te stellen. Ik ben Menno, bouwjaar '63, en woon tegenwoordig in Ottawa, Canada.

Leuke stad. Afgelopen zomer was ik er nog, ik heb er heel wat familie in de buurt wonen. Die stammen allemaal af van broers van mijn vader die daar in de jaren 50 van de vorige eeuw naartoe geëmigreerd zijn. Toen gebeurde dat nog op vrij grote schaal. Tegenwoordig hoor ik niet veel van mensen die naar Canada verhuizen. Wat heeft jouw naar Canada getrokken?

En welkom aan boord natuurlijk Menno.

Barry2001
Algemene moderator

Berichtdoor Barry2001 » ma 24 dec 2018, 23:12

TheoK hier van het forum is ook naar Canada vertrokken. Leest nog mee zie ik, laat nog eens wat van je horen Theo :relax:

Bert61

Berichtdoor Bert61 » di 25 dec 2018, 15:20

Hoi Welkom Menno er zijn een hoop experts hier aanwezig
Veel Nederlanders welke naar Canada immigreerde in de 50-60 gesproken via de Radio
Veel plezier met de Hobby :D
shit draadje vergeten :oops:

Terug naar “Stel je eens voor”