Hoi daar :) ik ben nieuw :)

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

WrineX

Hoi daar :) ik ben nieuw :)

Berichtdoor WrineX » za 14 jan 2017, 0:26

Hoi iedereen, ik zag dat Henjo zich op mijn youtube kanaal had geabonneerd dus even google gebruikt en toen kwam ik hier :) ik denk dat we elkaar op diyaudio.com voorbij hebben zien komen.

even klein vraagje, mijn projecten of dingetjes zijn meestal driver gerelateerd zei het niet bestaande drivers dus meestal alles zelf gefabriceerd. horen die topics onder drivers of algemeen luidspreker bouw ?

Het gaat dingen als ESL,DML,AMT,EAP,Rubanoide,Magneplanars etc ?

veel van testen en kleine uitstapjes staan op Diyaudio of video's op mijn kanaaltje, als ik iets nieuws begin wil ik het hier ook graag delen, maar dan wel in het juiste forum :)
Mochten er mensen zijn die meer willen weten over oude projecten/testjes , ik ben niet erg netjes in het bewaren van data, maar doe mijn best om dingen terug te vinden :)

Ik ga nu maar eens als een malle rond neuzen hier :) zo veel te lezen.

SARK

Re: Hoi daar :) ik ben nieuw :)

Berichtdoor SARK » za 14 jan 2017, 8:44

Welkom :!: maar ... wat is jouw JoepTjoep kanaal dan :think:
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
---------------------------END OF LINE----------------------------
Afbeelding
Thank you, Master Control.

WrineX

Berichtdoor WrineX » za 14 jan 2017, 10:34

:) whoopsie

https://www.youtube.com/channel/UCeBox1 ... 2KL2KrDm7A

er is zo veel te lezen hier, ben nog wel even zoet haha

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » za 14 jan 2017, 13:44

Welkom Joppe!
An error does not become truth by reason of multiplied propagation, nor does the truth become error because nobody will see it" ― Mahatma Gandhi

markbakk

Berichtdoor markbakk » za 14 jan 2017, 14:29

Idd welkom, we hebben hier een enkele andere zelfbouw-unitfanaat met m.i. verrassende resultaten. Kijk maar eens naar wat Gerrit heeft gebouwd. En Luidspreker drivers is de goede rubriek!
Mark Bakker

WrineX

Berichtdoor WrineX » zo 15 jan 2017, 4:16

Grappig :) de ribbon van Gerrit heb ik al eens gezien op diy audio. mooi project, maar mijn passie ligt bij mid/high freq drivers iets wat het grootste gedeelte van het spectrum doet zodat het laag verzorgt kan worden door een woofer of sub. alles boven de 3kHz vind ik niet zo boeiend, gezien 3 kHz makkelijk te maken is met elke driver die je zelf maakt. maaaar die van Gerrit heeft een aantal voordelen, ik geloof distortion, en met name polar response is erg goed, ik geloof dat Bolserts van diyaudio nog een remake gemaakt heeft met 4 micron folie , eentje die echt zoals de theorie in een lijn met een 6dB oct omhoog loopt zonder dips en pieken etc. en een perfecte polar response, maarja bruikbaar was het niet :)

Hier een klein videootje bedoeld voor een maat van Diyaudio omdat hij zich afvroeg wat ik aan het doen was.

let niet op de rommel, het gaat om het idee :)

[ Bekijk op youtube ]

ik heb nog wat aangepast en de resonanties zijn een stuk minder. wat ik me met name afvraag wat zou er gebeuren als je de pedles breder maakt of juist hoger, met een grotere motor of met de kleine motor maar met groter membraan. ach jah zoveel te testen :) mogelijkheden zijn eindeloos

dre

Berichtdoor dre » zo 15 jan 2017, 8:10

Behalve de vrije tijd....... :mrgreen:

Leuke projecten! :goedzo:
потому что он может!

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » ma 11 jun 2018, 15:32

WrineX schreef:als ik iets nieuws begin wil ik het hier ook graag delen, maar dan wel in het juiste forum :)
Mochten er mensen zijn die meer willen weten over oude projecten/testjes , ik ben niet erg netjes in het bewaren van data, maar doe mijn best om dingen terug te vinden :)

Die mensen zijn er wel. Nu je in Breda een stel fantastisch klinkende magnetostaten 8) liet horen, willen mensen daar graag iets meer over weten.

Zou je er wat over in een topic willen plaatsen? Wij bewaren het dan wel voor je. :D

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » ma 11 jun 2018, 19:13

Graag een volledige bouwbeschrijving in Jip & Janneke zodat het 1 op 1 na te bouwen is...

ray5150

Berichtdoor ray5150 » ma 11 jun 2018, 19:18

En dan met een lijstje van benodigde materialen, gereedschappen en leveranciers. :mrgreen:

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » ma 11 jun 2018, 19:47

We vragen je vervolgens niet om het ook inelkaar te zetten... 8)

FR_Aad

Berichtdoor FR_Aad » ma 11 jun 2018, 20:28

Mooie binnenkomst!!
Het klonk fantastisch. :-)

WrineX

Berichtdoor WrineX » ma 11 jun 2018, 21:58

Leeuwarden schreef:Graag een volledige bouwbeschrijving in Jip & Janneke zodat het 1 op 1 na te bouwen is...

haha dat is een beetje een probleem , ik dacht er net aan om een topic er aan te wijden, 1 omdat ik heeel heeeel graag mijn werk hier van zou willen maken. maar dat zal ik nader toelichten. maar tegelijkertijd ben ik zelf super blij met alle hulp die ik heb gekregen voor verschillende projecten op diyaudio etc. en maak ik veelvuldig how to video's omdat ik het graag zelf ook kijk.... dus ik zit een beetje in een split maar ik ben me ook bewust dat de meeste mensen hier gewoon dingen zelf willen maken , en dat dit sowieso niet de mensen zijn die snel mijn luidsprekers zouden kopen.... want wat is de lol daar van :) als je ook iets zelf kunt bouwen.

ik denk dat ik een niew introductie topicje doe als mensen het ok vinden, ietswat uitgebreider met wat links naar hoe je zelf iets kan bouwen ?

bij de weg, mijn speakers waren te koop.... maar echt een verkoper ben ik niet schijnbaar haha ik vind het ook moeilijk te pijlen of iemand het gewoon leuk vind of beleefd is of iets ook echt graag zou willen hebben. de prijs was voor het prototype per paar 900,- :) (de helft van wat ik in gedachten had voor verkoop)ik heb het niet een keer vermeld , wist ook niet of dat wel de bedoeling was dus heb het geskipped :). had wel prijsjes uit geprint, met al mijn gegevens , maarja er was zoveel te luisteren en zoveel mensen dat ik alles een beetje vergeten ben. het zelfde geld voor een uitleg :) ik kan prima een halve dag praten over deze dingen maar ik had niets voorbereid haha dacht komen gewoon wat mensen luisteren en die zeggen dan dat het jammer is dat het in de grote ruimte toch wat reserve mist :) hihi ik heb stiekem toen iedereen weg was nog even met Tony gekeken of ik hem kon laten clippen/klapperen maar de versterker was daar helaas wat te zwak voor... dus goed nieuws :)

WrineX

Berichtdoor WrineX » ma 11 jun 2018, 22:10

dre schreef:Behalve de vrije tijd....... :mrgreen:

Leuke projecten! :goedzo:

hahah :) dat is grappig om te vermelden met 12489 posts ;) grappig ik ken jou nick nog omdat ik die waarschijnlijk vroeger 1000 keer ben tegengekomen ondanks dat ik hier niet actief was, dat geld voor meerdere mensen trouwens. :)

klein wereldje

Terug naar “Stel je eens voor”