24U rack

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

GM Tech

24U rack

Berichtdoor GM Tech » wo 26 aug 2020, 9:21

Hoi allen,

ik ben al mijn flightcases aan het verkopen, en wil in de plaats een 24U rack bouwen.
Met een afscheiding van de onderste eerste 10U, daar komen 2 zware rack pc's in.
Ik dacht eerst 18mm multiplex te gebruiken, maar is dat niet wat overkill? Is 12mm niet voldoende?
Er worden geen aluminium profielen gebruikt, en ik neem aan dat dit een verzwakking is van de kist?

Tweede vraagje, ik zou deze graag schilderen aan binnen en buitenzijde. Moet ik dan eerst de panelen schilderen, of wanneer de kist in elkaar zit?

Ik ben leek op dit gebied, mijn ding is meer elektriciteit en electronica.

Kan mij iemand tips geven, alvast bedankt.
Lekker helder...

AntonZ

Re: 24U rack

Berichtdoor AntonZ » wo 26 aug 2020, 9:56

18mm is inderdaad fors overkill, in 24u wordt dat lomp zwaar. 6.5 tot 9mm is gangbaar. Berken multiplex is sterk en fijn om te bewerken. Multiplex met HPL coating is gangbaar voor flightcases. Eventueel betonplex of ander plaatmateriaal wat al een goede coating heeft aan de buitenzijde. Als je met standaard berken werkt, dan zou ik schilderen na het bouwen. Maar standaard HPL materiaal scheelt veel tijd en geeft een fijne gladde afwerking.