Nextel coating

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief

Nextel coating

Berichtdoor ds23man » do 19 mar 2020, 19:48

Deze discussie is afgeplitst van: Nog een project ...

Wat bedoel je met Nextel trouwens? Ken dat alleen van Revox producten en de Nasa Apollo ruimte vaartuigen.
Fusion Filterdesign

pappaleo

Re: Nog een project ...

Berichtdoor pappaleo » do 19 mar 2020, 20:00

SSassen

Berichtdoor SSassen » do 19 mar 2020, 20:01

ds23man schreef:Wat bedoel je met Nextel trouwens? Ken dat alleen van Revox producten en de Nasa Apollo ruimte vaartuigen.

Baffle is gespoten met een Nextel coating, dat droogt ultra mat op en heeft een rubberachtige structuur. Op onderstaande foto’s heb ik ‘m net opgezet en is de coating nog nat.

519B160E-4719-45B8-8B9E-7E87D02F5638.jpeg

C57CD717-BE0F-48C0-8C9E-C1085142ADE6.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mediocre is not my middle name.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » do 19 mar 2020, 20:25

Dus wat Sander gebruikt is geen Nextel, dat is de bekende suede afwerking van Revox en is niet te vergelijken met dat rubber...
Fusion Filterdesign

SSassen

Berichtdoor SSassen » do 19 mar 2020, 20:31

ds23man schreef:Dus wat Sander gebruikt is geen Nextel, dat is de bekende suede afwerking van Revox en is niet te vergelijken met dat rubber...

Je hebt Nextel in verschillende types, dit is de rubberachtige variant, je hebt inderdaad ook een soort suede en een zeer fijne structuur afwerking.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » vr 20 mar 2020, 14:32

Waar koop je die Nextel verf?

SSassen

Berichtdoor SSassen » vr 20 mar 2020, 14:43

Leeuwarden schreef:Waar koop je die Nextel verf?

Lokale verfwinkel (voor het MKB) heeft dit voor mij besteld en op de gewenste kleur gebracht.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » vr 20 mar 2020, 14:46

Tnx

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » vr 20 mar 2020, 16:36

hoe breng je dat Nextel aan? kan dat ook met kwast/roller of moet je dat spuiten?
If it measures good, but sounds bad, you're measuring the wrong thing." ― Dr. Richard C. Heyser

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 20 mar 2020, 16:44

Laat Sander eerst maar eens een linkje plaatsen van het product.
Fusion Filterdesign

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » vr 20 mar 2020, 17:11

If it measures good, but sounds bad, you're measuring the wrong thing." ― Dr. Richard C. Heyser

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 20 mar 2020, 17:18

Dat probeer ik nu al een tijdje duidelijk te maken, dat is het dus niet. De echte Nextel krijg je niet bij de plaatselijke verfboer, laat staan dat die het kleur kan mengen. Verder moet dat spul met speciale technieken aangebracht worden en zelfs een doorgewinterde spuiter kan het niet zomaar. Verder is het spul reteduur en zit oa op de subs van Grimm.
Fusion Filterdesign

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » vr 20 mar 2020, 17:25

wat is er onecht aan dat spul?

SSassen

Berichtdoor SSassen » vr 20 mar 2020, 17:49

Zeg Gerhard, niet om het een of ander, maar vanwaar die negativiteit? Ik probeer hier wat, hopelijk interessante en vermakelijke, dingen te delen over de projecten waarmee ik bezig ben. Als het op deze manier moet, met continue een negatieve insteek van jouw kant dan stop ik daar toch lekker mee? Dus als je wat positiever kan zijn wordt dat gewaardeerd, okay?

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 20 mar 2020, 17:54

ds23man schreef:Dat probeer ik nu al een tijdje duidelijk te maken, dat is het dus niet. De echte Nextel krijg je niet bij de plaatselijke verfboer, laat staan dat die het kleur kan mengen. Verder moet dat spul met speciale technieken aangebracht worden en zelfs een doorgewinterde spuiter kan het niet zomaar. Verder is het spul reteduur en zit oa op de subs van Grimm.

Was dat spul niet oorspronkelijk van Scotch-3M? Toen ik nog bij Organon-Teknika werkte werden daar medische instrumentkasten mee gespoten. Het voelde zacht viltachtig aan, beetje als Suède. Maar je kon het gewoon afsoppen en ontsmetten.
Laatst gewijzigd door Pjotr op vr 20 mar 2020, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter de Jong

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 20 mar 2020, 18:04

SSassen schreef:Zeg Gerhard, niet om het een of ander, maar vanwaar die negativiteit? Ik probeer hier wat, hopelijk interessante en vermakelijke, dingen te delen over de projecten waarmee ik bezig ben. Als het op deze manier moet, met continue een negatieve insteek van jouw kant dan stop ik daar toch lekker mee? Dus als je wat positiever kan zijn wordt dat gewaardeerd, okay?

Sander je zegt dat je iets met Nextel afwerkt maar op vragen daarover kom je met een vaag antwoord over een lokale verfboer....
Fusion Filterdesign

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 20 mar 2020, 18:06

Pjotr schreef:
ds23man schreef:Dat probeer ik nu al een tijdje duidelijk te maken, dat is het dus niet. De echte Nextel krijg je niet bij de plaatselijke verfboer, laat staan dat die het kleur kan mengen. Verder moet dat spul met speciale technieken aangebracht worden en zelfs een doorgewinterde spuiter kan het niet zomaar. Verder is het spul reteduur en zit oa op de subs van Grimm.

Was dat spul niet oorspronkelijk van Scotch-3M? Toen ik nog bij Organon-Teknika werkte werden daar medische instrumentkasten mee gespoten. Het voelde zacht viltachtig aan, beetje als Suède. Maar je kon het gewoon afsoppen en ontsmetten.

Klopt, werd ook gebruikt in de ruimtevaart, vliegtuigen en tegenwoordig ook op conussen door SEAS. Nu de schrik van Revox bezitters...
Fusion Filterdesign

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 20 mar 2020, 18:23

Waarom zijn Seas conussen de schrik van Revox bezitters? Die volg ik even niet... :think:
Peter de Jong

SSassen

Berichtdoor SSassen » vr 20 mar 2020, 18:26

ds23man schreef:
SSassen schreef:Zeg Gerhard, niet om het een of ander, maar vanwaar die negativiteit? Ik probeer hier wat, hopelijk interessante en vermakelijke, dingen te delen over de projecten waarmee ik bezig ben. Als het op deze manier moet, met continue een negatieve insteek van jouw kant dan stop ik daar toch lekker mee? Dus als je wat positiever kan zijn wordt dat gewaardeerd, okay?

Sander je zegt dat je iets met Nextel afwerkt maar op vragen daarover kom je met een vaag antwoord over een lokale verfboer....

Hoezo vaag? Ik heb navraag gedaan over Nextel bij de lokale leverancier die ook alle schildersbedrijven van verf voorziet. Dit is waarmee hij kwam aanzetten, inclusief een verwerkingsvoorschrift. Ik heb daar verder geen twijfels bij gehad, maar zal ‘m maandag eens vragen wat hij exact heeft geleverd, blik is zonder opschrift anders dan de sticker met een barcode en kleurcode. Nu tevreden? Of zoek jij overal wat achter en blijf je doorzeuren totdat je een voor jou bevredigend antwoord krijgt?

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » vr 20 mar 2020, 18:35

Henkjan schreef:wat is er onecht aan dat spul?

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 20 mar 2020, 18:42

Henkjan schreef:

Henkjan schreef:wat is er onecht aan dat spul?

De suede coating is op 2K basis en de matte Nextel is 1k en alleen in zwart verkrijgbaar. Nextel is alleen rechtstreeks verkrijgbaar bij de fabrikant in Duitsland.
Fusion Filterdesign

Henkjan
Beheerder / Site Admin

Berichtdoor Henkjan » vr 20 mar 2020, 18:50

Die link dus....

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 20 mar 2020, 18:53

Pjotr schreef:Waarom zijn Seas conussen de schrik van Revox bezitters? Die volg ik even niet... :think:

In het verleden gebruikte Revox Nextel als afwerking, maar na 30 jaar wordt het een plakkerige laag....
Fusion Filterdesign

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » vr 20 mar 2020, 18:54

Henkjan schreef:Die link dus....

Ja en? Zijn de lettertekens bij jullie ook al gehamsterd? :lol:
Fusion Filterdesign

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » vr 20 mar 2020, 21:42

ds23man schreef:
Pjotr schreef:Waarom zijn Seas conussen de schrik van Revox bezitters? Die volg ik even niet... :think:

In het verleden gebruikte Revox Nextel als afwerking, maar na 30 jaar wordt het een plakkerige laag....

Ja, zolang heb ik niet bij Organon Teknika gewerkt.... sterker, zolang heeft het niet eens bestaan.

Het werd ook gebruikt op de echoscanners. Wat ik nog wel weet is dat het niet tegen de gebruikte contact gel kon. Daar werd het week van en wreef je het er makkelijk af. Die gel was een soort van algen emulsie en die algen vonden die coating wel lekker denk ik. Verder was het wonderlijk sterk, wat je eigenlijk niet verwachtte van dat zachte spul.

Iets vergelijkbaars zit op veel Chinees spul maar is niet helemaal vergelijkbaar. Wordt na een paar jaar ook soort van kleverige smurrie. O.a. op USB-stikkies en de abo van de SB-Touch.
Peter de Jong

Terug naar “Houtbewerking, etc”