Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Moderator: Beheerdersteam
teacher schreef:Ik zou dan niet voor en alu ring gaan, maar staal.
Alu is licht en gemakkelijk te bewerken (draad tappen bijv.) maar ook boterzacht. Je zou de draad kunnen beschadigen door de bout scheef /te hard aan te draaien.
Stalen ring, 1 cm dik zou prima moeten gaan.
Wowly schreef:Hoe ga je ring fixeren voordat je er een moer opdraait?
Peertje schreef:Hoi Maarten,
Waarom knip/zaag je geen ijzer plaatje van 20mmx50mm en 5mm dik
boor 3 gaten evenredig waarvan je er 1 tapt (buitenste)
met 2 korte houtschrijven het plaatje fixeren. en met het getapte gat je driver vast zetten.
Gr Peter (Breda/hoeven)
Arno schreef:Wat veel mensen doen is de driver meer ademruimte geven aan de achterkant van de baffle. Met zo'n ring geef je alleen maar minder ademruimte.
Arno schreef:Wat veel mensen doen is de driver meer ademruimte geven aan de achterkant van de baffle. Met zo'n ring geef je alleen maar minder ademruimte.
jaapschreuder schreef:PS imo zal een ring van alu, zeg 8mm met m6 sterk genoeg moeten zijn. Kun je hem redelijk vast zetten. En als je al presteert om een bout scheef in het gat te krijgen, en dan ook nog doordraait moet je daar toch zelf ff over na denken.
MechanicalAnimal schreef:Arno schreef:Een fijne schroefdraad (zoals metaalboutjes) zorgt dat de boel beter pakt denk ik, maar is wel gevoeliger voor stukdraaien.
bedankt voor de duidelijke tekeningen, daar kan ik eens verder mee brainstormen. Zou de lokale carhifi-boer wat kant-en-klaar op de planken hebben liggen voor me? In NH zit toch een hele grote, De Vries ofzo?.
jaapschreuder schreef:MechanicalAnimal schreef:Arno schreef:Een fijne schroefdraad (zoals metaalboutjes) zorgt dat de boel beter pakt denk ik, maar is wel gevoeliger voor stukdraaien.
bedankt voor de duidelijke tekeningen, daar kan ik eens verder mee brainstormen. Zou de lokale carhifi-boer wat kant-en-klaar op de planken hebben liggen voor me? In NH zit toch een hele grote, De Vries ofzo?.
Ik weet zo niet als je zoiets kunt bestellen. Veel mensen laten dit dan ook maken, en fabriceren zelf iets. Geloof dat in het car-hifi wereldje merken als Exact en Micro-Precision wel dergelijke inbouw accessoires leveren. Alleen van de prijs wordt je dan niet echt vrolijk.
En juist een fijne draad is minder gevoelig voor stukdraaien, dus dezelfde buitendiameter met een kleinere spoed zal sterker zijn.
Terug naar “Houtbewerking, etc”
Gebruikers op dit forum: CCBot en 0 gasten