En wat betreft plaatsing. Ach dat probleem tackelen we wel als het moment aanbreekt. Verder heeft vrouwlief net voor de aanstaande poezen een speelobject gekocht wat effectief als een basabsorber in hoek werkt maar dat heb ik natuurlijk niet gezegd

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
ray5150 schreef:Ik kan me vergissen, natuurlijk. maar ik heb de indruk uit het verhaal van Wouter dat dit geen luidspreker is die zich makkelijk laat plaatsen om tot een goed resultaat te komen ?
wouter schreef:Hoi Remy,
Heb je al eens met Jeroen contact opgenomen? Volgens mij is er nieuw nog wel e.e.a. mogelijk voor ZBA-leden.
Ik ben inmiddels de kast aan het ontwerpen die op de wand tegenover de bank komt, daarin is eerder ruimte voor een Boenicke W5 kloon dan voor een vloerstaander - dipool al helemaal niet.
Toch ben ik hiermee begonnen te brainstormen: viewtopic.php?f=3&t=29260
Het principe van speakers op afstand brengen van de achterwand d.m.v. een beugel - al dan niet motorisch regelbaar - lijkt me echt de moeite van het onderzoeken waard. Ook voor mijn wandkast, want als de luidsprekers er een ruimte halve meter uit naar voren komen kan ik wellicht naar een ideale geljikbenige driehoek wanneer ik serieus wil luisteren.
Dus, wordt wel soort van vervolgd, maar niet direct concreet met een ontwerp nabouwen. Eerder met een nieuwe toevoeging bedenken, die ook elders toepasbaar is.
remy schreef:
Ze staan erg fraai in je ruimte Ralph! Al enig idee hoe je ze wilt gaan afwerken?
Leeuwarden schreef:De baffle van v313 hol... da's bijzonder...
remy schreef:Ondertussen heeft Jeroen contact met mij gezocht en is er een bestelling de deur uit
@Ralph balen als ik dat zo lees... maar wel wat Wouter zegt je kunt ze dan inderdaad wel afwerken naar eigen inzicht. Waarom heb je zo'n hekel aan MDF om daar mee te werken? Voor mij gaat het mijn eerste zelfbouwproject worden, ik heb geen idee wat wel en niet makkelijk werkt.
Gebruikers op dit forum: CCBot en 0 gasten