c1 clone setje

Verouderde en afgehandelde advertenties van afgelopen jaar.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

ralph

Re: c1 clone setje

Berichtdoor ralph » ma 21 sep 2020, 18:59

Dat van die openhaard herken ik wel. Onze zomeropstelling is richting speakers. In de winter is de bank een kwart gedraaid naar de openhaard maar wel zo dat als ik met de benen op de bank lig ik in het centrum tussen de speakers zit. Zeg maar languit luisteren.

En wat betreft plaatsing. Ach dat probleem tackelen we wel als het moment aanbreekt. Verder heeft vrouwlief net voor de aanstaande poezen een speelobject gekocht wat effectief als een basabsorber in hoek werkt maar dat heb ik natuurlijk niet gezegd :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » ma 21 sep 2020, 19:09

ray5150 schreef:Ik kan me vergissen, natuurlijk. maar ik heb de indruk uit het verhaal van Wouter dat dit geen luidspreker is die zich makkelijk laat plaatsen om tot een goed resultaat te komen ?

Als je krap zit, dan is symmetrie wel belangrijk. Als je vrij genoeg kan opstellen is het helemaal niet moeilijk. Het is natuurlijk geen speaker om strak tegen de muur te zetten. 70cm en een beetje indraaien en het gaat al prima. Net ietsje voor de meeste TV meubels. Als dat te moeilijk is moet je niet aan OB beginnen.

Als ik zo naar die opstelling van Ralph kijk dan moet het geen enkel probleem zijn.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » ma 21 sep 2020, 21:29

Dat is totaal niet wat ik zeg, ik heb een klushuis, heel veel andere bezigheden en een dochter met zeer complexe problematiek. Alles bij elkaar zorgt er voor dat ik geen tijd over hou voor hifi luidsprekers ontwerpen of beluisteren. En in een huis waar nog heel veel geklust wordt zet ik niet graag een 'af' setje C1 neer, dus dat heb ik uitgesteld. Maar inmiddels duurt dat ook al weer 2 jaar, en met de nieuwe inrichting zie ik het ook niet meer zo snel gebeuren...

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » zo 08 nov 2020, 1:54

"morgen" gaan ze weg, elke minuut van genoten.
Hopelijk gaat Ralph er langer van genieten dan ik hier kon.
Met pijn in mijn audio hart... maar beter zo, dan dat ze stof gaan vangen met een paar weken... wanneer de bank opnieuw geleverd wordt - hopelijk dan zonder schade.

ralph

Berichtdoor ralph » zo 08 nov 2020, 16:34

En ze staan in de woonkamer. Vanuit leeuwarden, via lelystad naar Gouda.

Door het thuisfront ook goedgekeurd :)

Nu afwerking nog “even”. Denk dat ik eerst mogelijk nieuwe baffle ga maken met een rechtere onderkant want ze mogen wat mij betreft iets meer naar de grond, maar eerste geluid is wat ik er van verwacht, prima. Lekker strak laag, prachtig midden en genuanceerd hoog en van het scherpe hoog waar wel eens iets van is gemeld hier heb ik in ieder geval geen “last”

D947D674-209A-4843-955D-9C6A7EF15CFE.jpeg

Shadow

Berichtdoor Shadow » zo 08 nov 2020, 16:48

Mooi! Het hoog is niet scherp, maar verhuld niets, als er in de muziek iets niet lekker zit, hoor je dat.
Passed over: Pass Aleph 5
Kleine subjes bouwen (2xSDX12) met mfb
Nog een mooie monitor voor daar bovenop met de JA-8008 en T035

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » zo 08 nov 2020, 18:23

Ik kreeg complimenten over hoe het hier klonk, dit was een ervaring die ik mee neem naar alle toekomstige sets en opstellingen in huis. Veel plezier er mee Ralph, ik had ze graag gehouden maar ik zou nooit rustig luisteren wetende dat dit op zolder zou staan... dus maar weg gedaan. Levensfase, gezin... Hopelijk later nog eens, of iets wat dat overbodig maakt.

Screenshot_20201108-182535_Gallery.jpg

Screenshot_20201108-182518_Gallery.jpg

opstelling 130cm front vanaf achterwand, 2,5 meter uit elkaar (hoh)

remy

Berichtdoor remy » di 01 dec 2020, 13:59

Verhip ik iedere dag maar de te koop sectie openen in de hoop dat er nog eens een setje te koop komt en het blijkt maar weer een brutaal mens heeft al de halve wereld! :goeie:

Ze staan erg fraai in je ruimte Ralph! Al enig idee hoe je ze wilt gaan afwerken?

@wouter mooi dat je ze een kans geeft bij iemand anders omdat je er zelf even niet de mogelijkheid voor hebt! Komt er nog iets voor terug of had je al iets staan gezien het "samen met de kids een filmpje kijken op de bank" stukje?

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » di 01 dec 2020, 21:09

Hoi Remy,

Heb je al eens met Jeroen contact opgenomen? Volgens mij is er nieuw nog wel e.e.a. mogelijk voor ZBA-leden.

Ik ben inmiddels de kast aan het ontwerpen die op de wand tegenover de bank komt, daarin is eerder ruimte voor een Boenicke W5 kloon dan voor een vloerstaander - dipool al helemaal niet.
Toch ben ik hiermee begonnen te brainstormen: viewtopic.php?f=3&t=29260
Het principe van speakers op afstand brengen van de achterwand d.m.v. een beugel - al dan niet motorisch regelbaar - lijkt me echt de moeite van het onderzoeken waard. Ook voor mijn wandkast, want als de luidsprekers er een ruimte halve meter uit naar voren komen kan ik wellicht naar een ideale geljikbenige driehoek wanneer ik serieus wil luisteren.
Dus, wordt wel soort van vervolgd, maar niet direct concreet met een ontwerp nabouwen. Eerder met een nieuwe toevoeging bedenken, die ook elders toepasbaar is.

remy

Berichtdoor remy » wo 02 dec 2020, 10:58

wouter schreef:Hoi Remy,

Heb je al eens met Jeroen contact opgenomen? Volgens mij is er nieuw nog wel e.e.a. mogelijk voor ZBA-leden.

Ik ben inmiddels de kast aan het ontwerpen die op de wand tegenover de bank komt, daarin is eerder ruimte voor een Boenicke W5 kloon dan voor een vloerstaander - dipool al helemaal niet.
Toch ben ik hiermee begonnen te brainstormen: viewtopic.php?f=3&t=29260
Het principe van speakers op afstand brengen van de achterwand d.m.v. een beugel - al dan niet motorisch regelbaar - lijkt me echt de moeite van het onderzoeken waard. Ook voor mijn wandkast, want als de luidsprekers er een ruimte halve meter uit naar voren komen kan ik wellicht naar een ideale geljikbenige driehoek wanneer ik serieus wil luisteren.
Dus, wordt wel soort van vervolgd, maar niet direct concreet met een ontwerp nabouwen. Eerder met een nieuwe toevoeging bedenken, die ook elders toepasbaar is.

Geen contact opgenomen met Jeroen, ik kijk en geniet hier vooral van alle zelfbouwprojecten dus niet echt een actieve poster. Vind het eigenlijk dan wat brutaal om daar naar te vragen :oops: Maar vind de C1 wel een erg mooie speaker om eens te beginnen met zelfbouw en gezien het formaat van de C1 vind mijn vriendin hem fantastisch in vergelijking met mijn Klipsch RF7's in de woonkamer.

De W5 is anders ook geen lelijke speaker om naar te kijken, maar je idee met betrekking tot het verplaatsen van je speakers van en naar de wand vind ik eigenlijk wel erg innovatief! :goeie: Wat voor wandkast gaat er komen überhaupt?

ralph

Berichtdoor ralph » wo 02 dec 2020, 22:43

remy schreef:
Ze staan erg fraai in je ruimte Ralph! Al enig idee hoe je ze wilt gaan afwerken?

Ze gaan opnieuw gebouwd worden. De voetconstructie werkte als veer en het mdf was ingescheurd en nu ik RVS strips heb blijkt de baffle hol te staan en dat ga ik en niet uitfrezen. Dus er is wat meer werk. Ik denk dat ik 2x20mm berken multiplex neem (of 40mm massief) en dan mooie rvs strips voor het lengte effect maar massief eiken kan ook nog. Eigenlijk geen MDF want eigenlijk heb ik daar een te grote hekel aan om mee te werken.

Ralph

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » wo 02 dec 2020, 23:02

pfff, tegenvaller maar ook wel lekker. Kun je alles naar je hand zetten. Heb je het idee dat het veel beter kan klinken wanneer de constructie inert is?

Zweitse

Berichtdoor Zweitse » do 03 dec 2020, 8:37

RVS strips aan de zijkant is inderdaad mooi :mrgreen:

IMG_20190413_170821.jpg
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht.

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » do 03 dec 2020, 11:27

De baffle van v313 hol... da's bijzonder...

meanman64

Berichtdoor meanman64 » do 03 dec 2020, 12:19

Leeuwarden schreef:De baffle van v313 hol... da's bijzonder...

Niet moeilijk met 3 grote gaten uitgefreesd .

Leeuwarden

Berichtdoor Leeuwarden » do 03 dec 2020, 12:24

Hij was recht toen ik hem had...

remy

Berichtdoor remy » ma 07 dec 2020, 11:57

Ondertussen heeft Jeroen contact met mij gezocht en is er een bestelling de deur uit :)

@Ralph balen als ik dat zo lees... maar wel wat Wouter zegt je kunt ze dan inderdaad wel afwerken naar eigen inzicht. Waarom heb je zo'n hekel aan MDF om daar mee te werken? Voor mij gaat het mijn eerste zelfbouwproject worden, ik heb geen idee wat wel en niet makkelijk werkt.

jeroen_d
Ook commercieel actief

Berichtdoor jeroen_d » ma 07 dec 2020, 14:17

Het gewone MDF lijkt in eerste instantie gemakkelijker dan multiplex op de kopse kanten, maar het is erg zacht materiaal en brokkelt makkelijk af. Dus bij de uiteindelijke afwerking voordat je gaat schilderen moet je een handige plamuurder zijn. Als je een hardere variant zoals V313 gebruikt vind ik het erg fijn om mee te werken en is er veel minder nabewerking nodig.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

wouter
Ook commercieel actief

Berichtdoor wouter » ma 07 dec 2020, 23:05

remy schreef:Ondertussen heeft Jeroen contact met mij gezocht en is er een bestelling de deur uit :)

@Ralph balen als ik dat zo lees... maar wel wat Wouter zegt je kunt ze dan inderdaad wel afwerken naar eigen inzicht. Waarom heb je zo'n hekel aan MDF om daar mee te werken? Voor mij gaat het mijn eerste zelfbouwproject worden, ik heb geen idee wat wel en niet makkelijk werkt.

Ah, nice! Je hebt kunnen wennen aan het idee dat je Jeroen gewoon kon benaderen, tof is dat he ;-)
Hopelijk laat we weten hoe dat je vergaat, bouwen/luisteren etc. En praxis verkoopt door en door zwart MDF, is ook watervast verlijmd. Ik heb het nu in een 3 meter plaat bij een andere leverancier gehaald maar daarmee ga ik komende projecten bouwen vermoed ik: heel mooi watervast spul en NIET groen ;-) Groen is alleen maar voor subsidie zegt mijn vader altijd ;-)

Terug naar “Archief”