testje van D'appolito planar met laag planar

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

WrineX

testje van D'appolito planar met laag planar

Berichtdoor WrineX » di 06 apr 2021, 1:09

Ik vroeg me af of ik uiteindelijk een fullrange kan maken die, wel klinkt als een planar zonder het halve line gedrag :) (meeste planars fullragne benaderen een line source... maar ook weer niet echt ) met goede afstraling horizontaal en veeel betere verticaal (nog niet zo goed als een dome)en symytrisch is (komt er op neer dat zowel links als rechts de frequentiecurve het zelfde is, of het verval van het hoog etc)):) dit is een test van de midrange met tweeters in een. boven op een setje oude test panelen (was grote magneten aan het testen en daar kwamen 2 paneeltjes uit, die binnekort weer de prullenbak in gaan :)) want hun resonantie is iets te hoog en te klein voor dit project :).. nouja waren ook testjes

er is nog genoeg ruimte om de tweet en midrange aan te passen , gezien de panelen niet zo effficient zijn :) heb nog ruimt
7 db over op beide. dus de tweeter in de meting zou nog 1 db harder kunnen als je het vlakker wil :)

Crossover: ~ tot 325Hz
450Hz tot 2000Hz
2000hz tot ~ 20.000Hz+

FR.jpg

[ Bekijk op youtube ]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

piet1955

Re: testje van D'appolito planar met laag planar

Berichtdoor piet1955 » di 06 apr 2021, 8:28

:goeie: :goeie: :goeie:

Wieger61

Berichtdoor Wieger61 » di 06 apr 2021, 10:49

Ik kan je verhaal, of beter je vrije gedachtestroom hierboven nauwelijks volgen. Een beetje uitleg zou handig zijn. En: wat voor een nut heeft een video van een spelende installatie? Het is vrijwel onmogelijk om aan de hand daarvan de geluidkwaliteit te beoordelen. Helaas wordt razendsnel doorgespoeld waar de video wel informatief is, het constructieproces.

WrineX

Berichtdoor WrineX » di 06 apr 2021, 19:22

wat wil je weten :) contstructie heb ik 100 keer behandeld denk ik inmiddels.

Terug naar “Luidspreker Drivers”