Hans Nootdorp schreef:wouter schreef:Ja, zie boven heb een grafiek gemaakt. Die Wavecor doet het heel makkelijk, eigenlijk is 7 liter zat. Maar hij doet het ook niet perse beter dan een Dayton DCS-165, alleen kom je met een kleinere kast weg, en minder problemen, en wat minder SPL max
Fijn. Is deze grafiek de Wavecor en Dayton? Rood = Wavecor zeker? En voor welke P geldt de excursie? 1w / 4 w / beide op eigen Pmax?
Heb even nagekeken wat er mis ging, de grafieken zijn vergelijkbaar onderling (kleuren) want beide stonden ze op 3.8V. Soms pas ik het aan, zodat ik beter kan zien wat er gebeurt t.o.v. ongefilterd. Maar dat zou eerder 3,3V zijn, t.o.v. 2,83V. Ik weet even niet waarom ik het ooit op 3,8V heb gezet, maar ik werkte vanuit de Peerless SLS 6,5". In dat bestand ben ik verder gaan werken... Verder betekent het niets.
En ja, rood is de kleinere Wavecor.
Zojuist uitgebreid de Dayton en de SLS 6,5 vergeleken. Die laatste kan ik nu toch weer meer mee, dus dat blijf mijn favoriet.
Voor jou is dit nu niet relevant, met 8 liter kun je een 13cm pakken, zoals die Wavecor. Ik dacht aan de 8 ohm Faital 5FE100 omdat die het nog zoveel makkelijker doet, kom je niet eens in de buurt van de 4 ohm. Maar laagextensie is wel fraai, anders is het gewoon een kleine box met gebrek aan de gewoonlijke dingen