Kapton Ribbon tweeter

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

One World Concepts
Ook commercieel actief

Re: Kapton Ribbon tweeter

Berichtdoor One World Concepts » za 26 sep 2020, 19:12

richard schreef:Toch altijd weer leuk, zelfbouwers die zelf de units bouwen.

One World Concepts schreef:...Ben iets dergelijks van plan met woofers, ik zoek enkel nog een manier om het staal van de motor makkelijk en goedkoop te krijgen.
IJzer toch?

Ja, klopt.
"Staalwerk" is een beetje een manier van praten geworden, maar is technisch niet helemaal juist :lol:
Hoewel ik altijd nog kan zeggen dat staal gewoon ijzer is met wat meer koolstof :mrgreen:

richard

Berichtdoor richard » za 26 sep 2020, 19:32

Misschien zoeken naar "weekijzer" voor een leverancier, al zal je dan waarschijnlijk ook groothandels hoeveelheden moeten afnemen.
Genoeg is beter.

One World Concepts
Ook commercieel actief

Berichtdoor One World Concepts » za 26 sep 2020, 19:42

richard schreef:Misschien zoeken naar "weekijzer" voor een leverancier, al zal je dan waarschijnlijk ook groothandels hoeveelheden moeten afnemen.

Het spul vinden is niet zo moeilijk.
Iemand vinden die het voor een budget prijsje kan CNC'en is een ander verhaal. :lol:
(ik heb een bepaald budget voor ogen en ik ken wel iemand maar die wordt niet blij van ijzer ed)
Wel typisch, alle andere onderdelen zijn allemaal zo standaard te koop.

maar goed, ik wil niet iemand z'n topic kapen.

Pjotr

Berichtdoor Pjotr » za 26 sep 2020, 19:51

One World Concepts schreef:
richard schreef:Misschien zoeken naar "weekijzer" voor een leverancier, al zal je dan waarschijnlijk ook groothandels hoeveelheden moeten afnemen.

Iemand vinden die het voor een budget prijsje kan CNC'en is een ander verhaal. :lol:
(ik heb een bepaald budget voor ogen en ik ken wel iemand maar die wordt niet blij van ijzer ed)

Lijkt mij anders best wel leuk om te zien hoe je dat allemaal in de praktijk gaat uitvoeren. Daarvoor een eigen topic openen zal het probleem niet zijn toch?
How much wood could a woodchuck chuck
if a woodchuck could chuck wood

One World Concepts
Ook commercieel actief

Berichtdoor One World Concepts » za 26 sep 2020, 20:02

Pjotr schreef:
One World Concepts schreef:

Lijkt mij anders best wel leuk om te zien hoe je dat allemaal in de praktijk gaat uitvoeren. Daarvoor een eigen topic openen zal het probleem niet zijn toch?

Nee, zal ik tzt ook wel even doen, het staat op het moment niet heel erg bovenaan op het lijstje, andere prioriteiten op dit moment (helaas :( )

Terug naar “Luidspreker Drivers”