Polypropyleen membraan gesloopt

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Matthijs1969

Polypropyleen membraan gesloopt

Berichtdoor Matthijs1969 » di 11 aug 2020, 19:15

Ben deze week in de hitte maar weer eens verder gegaan met de sub woofer kastjes ... box plat gelegd en druk bezig met de accuboor om alle gegalvaniseerd inbussen te vervangen voor zwarte Inbussen ... een lekker muziekje en welkome ventilator op de achtergrond en alles gaat voorspoedig totdat ik even de accuboor neer zet en alsof de duvel zich er mee bemoeid valt dat ding om op een membraan van ėėn van de vier woofers ... gelijk een dikke vette scheur in ‘t membraan ](*,)

KAK + nog een aantal onvriendelijke kaf & tier woorden die ik hier maar niet zal herhalen.

A2C3C586-D766-4CB1-8377-8FCC7D00C48C.jpeg

Een Visaton WSP26S nawi-shaped membraan is gemaakt van polypropyleen (PP) en staat bekend dat het slecht te lijmen is ... iets met slecht hechten ofzo :)

Aan te gegooglen geslagen en tussen de spreekwoordelijke reclame bomen toch de lijm + primer kunnen vinden die PP kan lijmen ... gelijk besteld en afwachten, twee daagjes later lag het in de bus ... best wel spannend want ik heb niets om het op te testen moest gelijk voor het eggie, heb de woofer in zo’n hoek liggen dat het te lijmen oppervlak horizontaal ligt dat een lijm druppel er niet van door gaat ... voordeel van covid is dat er genoeg 70% alcohol in omloop is om het membraan goed mee te ontvetten, heb na ‘t verdampen de primer met een kwastje op gebracht en volgens de gebruiksaanwijzing een minuutje gewachten en daarna de lijm er op gedruppeld en met stiftje een beetje verdeeld.

Nu een uurtje verder en het membraan is weer ėėn stug geheel en wat normaal seconde lijm doet is wit uitslaan en een snel breekbare verbinding maken, maar deze combinatie voelt goed aan, even 12 uur laten uitharden zoals in de gebruiksaanwijzing staat ... de voorkant laat ik nog maar even met rust, optisch ook niet mooi zo’n lijm streep in het zicht :)

Wat is wijsheid, zal ik morgen nog een extra laagje lijm achter op het membraan leggen ?!?

Mvg, matthijs
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Matthijs1969 op di 11 aug 2020, 19:23, 4 keer totaal gewijzigd.

Shadow

Re: Polypropyleen membraam gesloopt

Berichtdoor Shadow » di 11 aug 2020, 19:18

Netjes gedaan =D>

toetertje

Re: Polypropyleen membraan gesloopt

Berichtdoor toetertje » di 11 aug 2020, 19:34

Echt bijzonder knap.... dat je zo rustig bent gebleven. :mrgreen:

dre

Berichtdoor dre » di 11 aug 2020, 19:35

Inderdaad!
Bij had ie door de geluidsbarrière gegaan! :lol:
Потому что это возможно!

richard

Berichtdoor richard » di 11 aug 2020, 22:02

Netjes gerepareerd.
Wat is wijsheid, zal ik morgen nog een extra laagje lijm achter op het membraan leggen ?!?
Zou ik niet doen. Voegt denk ik weinig aan de sterkte toe.
Heb je de indruk dat de lijm ook goed in de naad is gaan zitten? Anders misschien op de voorkant toch een rupsje leggen. Je kan het ook een tijdje aanzien of hij weer scheurt door gebruik.
Genoeg is beter.

Terug naar “Luidspreker Drivers”