Project grote bips ribbon ! metingen (guru nodig) en muziek

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

WrineX

Project grote bips ribbon ! metingen (guru nodig) en muziek

Berichtdoor WrineX » do 14 nov 2019, 21:39

of moet dit in drivers ?

ik was sinds een klein tweeter project al geïnteresseerd wat het zou doen als je een ribbon groot maakt ! naast wat veranderingen, en eindelijk beschikking te hebben over wat grote magneten is dat eigenlijk het. alhoewel een normale ribbon de magneten aan de zijkant zitten, zitten ze hier zoals bij een planar magnetic. omdat het onmogelijk is een goed magnetisch veld te krijgen met zo een brede ribbon (14-15cm)

ik hoop dat er wat meet guru's in het publiek zitten want ik heb wat metingen gedaan (kijk niet naar de Frequentie response daar gaat het voor mij even niet over, gezien ik zon groot ding nooit zou gebruiken als tweeter) en wat ik me met name afvroeg is hoe moeten de instellingen staan en wat is goed ? ik heb de instellingen voor zover ik het kon aangehouden van andere waterval plots, zoals B&G , Mundorf en van het youtube kanaal van GR audio. (zo goed als ik kan achterhalen) mocht je iets zien wat niet klopt laat het me weten.

ik heb de meting op 25 cm gemaakt en de SPL aangepast naar echte SPL's op 1 meter (om backgroudn noise geen roet in het eten te laten gooien, ik ben op de hoogte dat het de FR verandert gezien de ribbon vrij groot is :) ). voltage is niet gekalibreerd , dus vrijwel zeker is efficiency erg laag.. laat dat iets zijn wat me niet zo heel veel boeit :)

Hier een teaser van mijn kanaal met slowmotion video hoe het membraan beweegt.
https://www.youtube.com/watch?v=_PEmJFtthXs

Een stukje muziek gefilterd en ongefilterd (let wel mijn versterker kan niet meer aan , een goedkope receiver)
https://www.youtube.com/watch?v=UwHx1SyqK5o

en de metingen zitten in de plaatjes :) Pic 1 waterval Pic 2 waterval settigns

wat denk jij ? en klopt de meting ? of moet ik iets veranderen ?

en voor de mensen die het boeien een spectrogram (ik hoor van iedereen wat anders wat belangrijk is dus deze dan ook maar) Pic 3
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door WrineX op vr 15 nov 2019, 8:46, 2 keer totaal gewijzigd.

WrineX

Re: Project grote bips ribbon ! metingen (guru nodig) en muziek

Berichtdoor WrineX » do 14 nov 2019, 22:02

Heeej kom op er weet iemand vast meer van metingen af dan ik uit de 41 !! ik ben een watervalnewbie :) scrabble woord

WrineX

Berichtdoor WrineX » za 16 nov 2019, 1:21

aah ik zie dat hij verplaatst is excuses !. ja drivers is wellicht een betere plek ! dank ! als er nu ook nog iemand is die enige metingen doet dan is het helemaal top. kan hij/zei vast iets toelichten, hoe het goed te doen!

WrineX

Berichtdoor WrineX » za 16 nov 2019, 2:01

music Friday. wat muziek, voor deze of gene.

https://www.youtube.com/watch?v=ApNHFGtjLtI

RoD

Berichtdoor RoD » ma 16 dec 2019, 20:00

Leuk project! Alleen zullen je hoge tonen alleen maar recht voor de luidspreker goed klinken en naar de zijkant uitdempen. Misschien als je verschillende delen op een bol zou monteren dat je er minder last van hebt.

Terug naar “Luidspreker Drivers”