Ontleden van een B&G NEO8

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

WrineX

Ontleden van een B&G NEO8

Berichtdoor WrineX » ma 17 dec 2018, 17:52

Excuses voor het Engels maar mag aan nemen dat iedereen het hier wel bergrijpt :)

I take a look at a B&G ( Bohlender Graebener ) Neo 8 planar magnetic speaker driver.

If you like this stuff please subscribe, and if you got a broken Neo 3 or neo 10 please send me a PM. any other broken exotics (amt,ribbon,esl etc) will do as well :) if they are beyond repair, they can still be usefull to show to other people how they work !

Happy Holidays !

https://www.youtube.com/watch?v=Jlu1Qt-RdiI

Wowly
Beheerder

Re: Ontleden van een B&G NEO8

Berichtdoor Wowly » ma 17 dec 2018, 22:26

Leuk, je engels is prima. En je duimen ken ik, mijn vrouw heeft er ook eentje. schijnt iets met een gen te zijn wat is aangepast door een of andere volksziekte als rode hond oid als de moeder die zwanger was dit had ofzo...

toetertje

Berichtdoor toetertje » di 18 dec 2018, 12:14

Leuk filmpje, interessant om te zien hoe zoiets werkt.
Zijn deze nu ook te repareren?

WrineX

Berichtdoor WrineX » wo 19 dec 2018, 1:55

Wowly schreef:Leuk, je engels is prima. En je duimen ken ik, mijn vrouw heeft er ook eentje. schijnt iets met een gen te zijn wat is aangepast door een of andere volksziekte als rode hond oid als de moeder die zwanger was dit had ofzo...

dank je voor het het aanstippen van mijn duimen....... ik heb geen idee maar het is inderdaad iets wat in de familie zit. al hoewel de ene zus het wel heeft (niet zo erg als ik) en de ander niet. ik zeg altijd dat ik ooit een ongeluk gehad heb met vuurwerk.... het lijken namelijk nogal op grote tenen... humpfffff ok genoeg daar over :)

WrineX

Berichtdoor WrineX » wo 19 dec 2018, 1:58

toetertje schreef:Leuk filmpje, interessant om te zien hoe zoiets werkt.

nouja ligt er aan, het hersolderen is nogal een dingetjes en zal binnen de kortste keren weer kapot gaan. het is gewoon een heel erg fragiele maar goedkope oplossing :)

kunt altijd het folie vervangen voor een nieuw als je ze kunt maken. maar exact het zelfde zullen ze niet snel worden. gezien er nogal al veel kleine details zijn die invloed hebben :( dikte alu, dikte folie, coating (als die er is) spanning, lijm etc

WrineX

Berichtdoor WrineX » wo 19 dec 2018, 1:58

WrineX schreef:

nouja ligt er aan, het hersolderen is nogal een dingetjes en zal binnen de kortste keren weer kapot gaan. het is gewoon een heel erg fragiele maar goedkope oplossing :)

kunt altijd het folie vervangen voor een nieuw als je ze kunt maken. maar exact het zelfde zullen ze niet snel worden. gezien er nogal al veel kleine details zijn die invloed hebben :( dikte alu, dikte folie, soort folie,soort lijl tussen alu en folie, coating (als die er is) spanning etc

WrineX

Berichtdoor WrineX » wo 19 dec 2018, 1:59

WrineX schreef:
WrineX schreef:

kunt altijd het folie vervangen voor een nieuw als je ze kunt maken. maar exact het zelfde zullen ze niet snel worden. gezien er nogal al veel kleine details zijn die invloed hebben :( dikte alu, dikte folie, soort folie,soort lijm tussen alu en folie, coating (als die er is) spanning etc

Shadow

Berichtdoor Shadow » wo 19 dec 2018, 8:54

WrineX schreef:

kunt altijd het folie vervangen voor een nieuw als je ze kunt maken. maar exact het zelfde zullen ze niet snel worden. gezien er nogal al veel kleine details zijn die invloed hebben :( dikte alu, dikte folie, coating (als die er is) spanning, lijm etc

Joppe, heb je die geleidende lijm al eens geprobeerd waar je achterruitverwarming mee kan repareren?

48E74A20-B391-44DE-92EE-58CCC681FED0.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

WrineX

Berichtdoor WrineX » wo 19 dec 2018, 20:13

whhoops mezelf gequote een aantal keren....

Nee, ik heb die lijm nog niet geprobeerd, ben er beetje huiverig voor. misschien eens zon tube aanschaffen !

Terug naar “Luidspreker Drivers”