Philips FB821 (isophase tweeter model) [verkocht]

Verouderde en afgehandelde advertenties van afgelopen jaar.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Flumphy

Philips FB821 (isophase tweeter model) [verkocht]

Berichtdoor Flumphy » vr 31 mei 2019, 23:43

VERKOCHT

Ik heb een set Philips FB821 staan waar ik de foam randen bij vervangen heb (met de correcte nieuwe randen).
Deze speakers moeten niet nodig weg, maar ik wil kijken of er interesse is en het zou me ook helpen als iemand me een schatting van de waarde zou kunnen geven. Ik heb redelijk veel tijd in het vervangen van de foam randen gestoken en ze staan niet in de weg dus als het niet de moeite is hou ik ze liever bij, langs de andere kant als iemand ze graag heeft kan ik het geld gebruiken voor mijn zelfbouw project en dat is ook weer positief.

- Bij één speaker is één van de zij randen (tussen achterkant en zijpaneel) wat beschadigd, daar heeft ooit wat tegen zitten botsen.
- Verder in redelijk staat, maar niet perfect, als je van nabij kijkt kun je ondiepe krassen in het vinyl laminaat zien, vooral op de bovenkant en als je er fel licht op zet.
- Frontjes zijn nog goed, waarschijnlijk niet meer zoals ze uit de winkel kwamen, maar er is niets opvallend mis aan.
- Foam randen vervangen lijkt succesvol te zijn, maar beluisteren kan zeker.

Om aan regels te voldoen:

- Voor €400 €310 mag het direct weg. Is de bedoeling dat ze voor een eerlijke prijs weg zouden gaan, maar voor minder dan 250 blijven ze denk ik gewoon hier staan, want ze klinken goed en heb er toch wat uren in zitten (boven op oorspronkelijke aankoop prijs)...
- Denk dat verzenden niet zo realistisch is, ik wil ook dat de koper ze kan bekijken/beluisteren en niet teleurgesteld wordt met een aankoop

Ik probeer een van de dagen wat foto's te maken.

Groeten,
Laatst gewijzigd door Flumphy op vr 07 jun 2019, 20:43, 7 keer totaal gewijzigd.

Marp
Beheerder / Sysadmin

Re: Philips FB821 (isophase tweeter model)

Berichtdoor Marp » za 01 jun 2019, 1:07

Om aan de advertentievoorwaarden te voldoen, en dit geen verkoop per opbod en/of zonder prijsvermelding te laten zijn, moet je het even anders aanpakken.

Je kan bijvoorbeeld:
  • een voorlopige richtprijs vermelden. Het topic blijft dan staan, en geïnteresseerden kunnen via PB laten weten wat ze ervoor over zouden hebben. Komt daar geen verkoop uit voort, dan kan je desgewenst de prijs bijstellen.
  • in dit subforum een afzonderlijk topic openen, puur voor de waardebepaling, dus zonder de luidsprekers daar aan te bieden. En dan een advertentie plaatsen, zodra je eruit bent wat je ervoor wilt vragen. Dan blijkt vanzelf wel of er interesse is voor dat bedrag, en ook dan kan je de prijs zonodig nog bijstellen.

Flumphy

Berichtdoor Flumphy » za 01 jun 2019, 2:32

@Marp

Dankje voor de melding, ik heb het aangepast.
Laatst gewijzigd door Flumphy op za 01 jun 2019, 3:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Marp
Beheerder / Sysadmin

Berichtdoor Marp » za 01 jun 2019, 2:48

Dank! :goedzo:

VintageHarry

Berichtdoor VintageHarry » za 01 jun 2019, 10:59

Je realiseert je uiteraard wel dat je op een zelfbouwforum zit, de belangstelling voor fabrieksluidsprekers is hier relatief beperkt :wink:
Als (Philips) verzamelaar heb ik de FB821 ook zelf staan, best goede speakers al loopt de frequentiekarakteristiek naar het hoog toe wel wat af. Ik zou je voor uitgebreidere verkoopkansen adviseren om ze op Marktplaats te zetten, c.q. het Belgische alternatief daarvan. Een redelijke prijsindicatie lijkt me € 250 mits alles netjes is en goed werkt. Op € 400 zou ik in NL niet rekenen, wat er in België voor wordt neergelegd is me echter onbekend.
Enfin, het is maar een tip, hopelijk heb je er iets aan.

Flumphy

Berichtdoor Flumphy » za 01 jun 2019, 15:04

Ja, ik dacht ik kijk hier eerst of er misschien een liefhebber is, maar zal het inderdaad op 2dehands.be zetten voor een groter publiek uiteindelijk.
Bedankt voor de info en €400 zal inderdaad niet zo realistisch zijn.

ds23man
Ook commercieel actief

Berichtdoor ds23man » za 01 jun 2019, 15:05

Dit soort spul moet hier aanbieden:

http://forum.mfbfreaks.com/
Fusion Filterdesign

VintageHarry

Berichtdoor VintageHarry » za 01 jun 2019, 15:29

Dat kan, maar ook dat is een beperkte groep en het zal vast niet dringen worden om zo'n relatief dure set :wink:

Flumphy

Berichtdoor Flumphy » za 01 jun 2019, 18:08

Even update om de foto's toe te voegen. EDIT: Geen idee waarom ze allemaal scheef staan, stonden gewoon recht op mijn gsm/laptop.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Flumphy

Berichtdoor Flumphy » zo 02 jun 2019, 20:25

Staat nu te koop op 2dehands.be https://www.2dehands.be/audio-video-tv/audio-apparatuur/luidspreker/philips-fb821-isophase-ribbon-535344041.html

Vraagprijs is daar €350, maar ik geef hier alvast een directe prijs van €300.
Zal het straks ook even op mfbfreaks zetten.

Flumphy

Berichtdoor Flumphy » vr 07 jun 2019, 20:41

Deze zijn verkocht!

Terug naar “Archief”